پخش زنده
امروز: -
مراکز مشاوره بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری امسال بیش از 26 هزار مورد خدمات مشاوره ای را ارائه دادند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز استان؛ مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: امسال ۲۶ هزار و ۵۶۲ نفر در استان از خدمات مشاوره حضوری و تلفنی بهزیستی بهرهمند شدند.
خانم عسگری افزود: از این تعداد هفت هزار و ۷۷۳ نفر مشاوره حضوری دریافت کردند و ۱۲ هزار و ۶۶ جلسه مشاوره برای آنها از سوی بهزیستی برگزار شده است.
وی با تاکید بر اینکه ۵۳ مرکز مشاوره حضوری در استان فعال است، گفت: در زمان شیوع کرونا در مراکز مشاوره حضوری، بیشتر مشاوره مربوط به مشاوره خلقی و اضطرابی به دلیل بیماری کرونا و مشاوره مشکلات خانوادگی بوده است؛ کاهش و محدود شدن ارتباطات در این ایام، عاملی برای افزایش مشکلات خلقی، اضطرابی و همچنین مشکلات خانوادگی، مشکلات زندگی باعث شده نیاز به دریافت مشاوره افزایش پیدا کند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به افزایش آمار مراجعهکنندگان در ایام کرونا به مراکز مشاوره اشاره کرد و گفت: برداشته شدن محدودیتهای رفت و آمد، محدودیت در فعالیت مراکز مشاوره و همچنین افزایش مشکلات از جمله افسردگی و اضطراب زمینه افزایش مشاوره را فراهم کرده است.
عسگری با تاکید بر اینکه مشاوره غیرحضوری با تلفن ۱۴۸۰ و خط ۱۲۳ با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان مردم، کاهش آسیبهای فردی، خانوادگی و اجتماعی در حال انجام است، گفت: در این مدت ۱۸هزار و ۷۸۹ مورد مشاوره غیرحضوری برقرار شده است.
به گفته وی، حدود ۱۴ هزار تماس از این تعداد در ۶ ماهه نخست امسال بود که دلنگرانی از کرونا و محدود بودن ارائه خدمات حضوری مشاوره باعث افزایش مشاره تلفنی بود و با بازگشایی مدارس و درگیرشدن خانوادهها در تکالیف مدرسه و پیگیری فعالیت دانشآموزان تماس در سه ماهه سوم امسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.
۵۸ مرکز مشاوره و همچنین ۲ خط ۱۴۸۰ و ۱۲۳ برای مشاوره تلفنی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.