اخبار «شناسایی هویت جان باختگان سقوط بهمن در ارتفاعات تهران» را در بخش خبری ۲۲ شبکه ۳ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۷- ۰۸:۲۰

شناسایی هویت جان باختگان سقوط بهمن در ارتفاعات تهران

فرمانده یگان کوهستان پلیس تهران اعلام کرد؛ هویت ۷ نفر از جانباختگانِ حادثه سقوط بهمن در ارتفاعات شمال تهران مشخص شد و خانواده مفقودانِ حادثه برای شناسایی پیکر یکی دیگر از کوهنوردان که مدارک هویتی همراهش نبوده به کلانتری ۱۶۳ ولنجک مراجعه کنند.
 
این کوهنوردان دیروز در ارتفاعات توچال وکلکچال گرفتار بهمن شدند. برای اطلاع از آخرین خبرها از عملیات امداد ارتباطی داریم با معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر.
 
خبر شبانگاهی با معاون امداد و نجات هلال احمر در باره آخرین وضع کوهنوردان در این بخش خبری گفتگو می کند.

درخواست، اصلاح قانون تسهیل ازدواج / دولت به مجلس؛ برای جوانها آستین ها را بالا بزنید؛

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از نمایندگان مجلس خواست، با اصلاح قانون تسهیل ازدواج یا در مفاد آن تجدیدنظریا قانون جدیدی در زمینه ازدواج جوانان تصویب کنند.
 
بگفته آقای تندگویان، وکلای ملت می توانند با تصویب قوانین جدید، به وضعیت جوانان، اشتغال، مسکن و به طورکلی تسهیل ازدواج جوانان رسیدگی کنند.

ابلاغ سند تحول قضایی به دادگستری ها

رئیس قوه قضائیه، سند تحول قضایی را به دادگستری های سراسر کشور ابلاغ کرد.
در این سند 20 چالش و 47 عامل ریشه ای اولویت دار در دستگاه قضا شناسایی و برای حل آنها 7 ماموریت اصلی و 14 تغییر اساسی در جهت گیری های این دستگاه پیش بینی شده است.
 
احیاء حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع ،پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی،اصلاح مجرمان ،نظارت بر اجرای صحیح قوانین و تمرکز بر شناسایی چالش‌ها از منظر مردم از جمله ویژگی های این سند تحول است. 

اوراق مسکن ارزان شد

بنابر اعلام بانک مسکن، با کاهش هر برگه اوراق این بانک از ۵۰۰ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان در بازار سرمایه، متاهل‌های تهرانی برای دریافت اوراق مسکن ۲۰ میلیون تومان و مجردهای تهرانی باید ۱۰ میلیون تومان پرداخت کنند.
بانک مسکن :  وام مسکن در تهران برای  متاهل ها 200 میلیون تومان و برای مجردها 100 میلیون تومان است. همچنین در مراکز بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۸۰ میلیون تومان به صورت انفرادی و ۱۶۰ میلیون تومان به زوجین، شهر‌های کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون بصورت انفرادی و ۱۲۰ میلیون تومان به زوجین پرداخت می‌شود.

کارت هوشمند ملی به دست مردم می رسد

رئیس سازمان ثبت احوال گفته؛ تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی، 59 میلیون نفر ثبت نام کرده و از این تعداد نزدیک به 50 میلیون نفر کارتشان را گرفته اند.
به گفته آقای درخشان نیا؛ با تفاهم نامه جدید بین دستگاه های مرتبط قرار شد، با چاپ یک میلیون کارت در ماه، 9 میلیون نفر باقیمانده هم هر چه زودتر به کارتشان برسند.

ثبت اطلاعات در سامانه صیاد

بنابر اعلام بانک مرکزی، همه شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف شدند، همه اطلاعات لازم درباره چگونگی ثبت اطلاعات در سامانه صیاد را به مردم آموزش دهند.
 
معرفی برنامه های تایید شده بانک، بروز رسانی وب سایت بانک صادرکننده چک و همچنین راه اندازی سامانه پیامکی برای مشتری های که تلفن هوشمند ندارند، از جمله خدماتیست که بانک ها مکلف به ارائه آن به متقاضیان شدند.

ترامپ لایحه بودجه سالانه نظامی را وتو کرد

رئیس جمهور فعلی آمریکا لایحه بودجه سالانه نظامی آمریکا را که از حمایت گسترده دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برخوردار بود، وتو کرد.
 
بر اساس قوانین آمریکا، اگر کنگره نتواند تا سه روز دیگر بر سر لایحه بودجه با کاخ سفید توافق کند، بخش هایی از دولت آمریکا تعطیل خواهد شد و این دولت جدید را که کمتر از 1 ماه دیگر بر سر کار می آید در موقعیت دشواری قرار می دهد.
 
ترامپ در تازه ترین اظهارنظر انتخاباتی اش، جو بایدن را رئیس جمهور قلابی خواند و گفت از نظامیان آمریکایی شنیده، فرایند انتخابات در افغانستان بسیار امن تر و بهتر از انتخابات آمریکاست.
 
سی ان ان، علت کارشکنی های ترامپ در روزهای آخر ریاست جمهوری اش را، تنبیه جمهوری خواهان و مانع تراشی برای دموکرات ها دانست. 
 

واکسن کرونا را از شرکت غیر معتبر نمی خریم

رئیس جمهور گفت: برای خرید واکسن مورد تایید وزارت بهداشت آماده ایم، اماحاضر نیستیم یک شرکت غیر معتبر واکسنی بی اعتبار را در کشور مان آزمایش کند. 

وضعیت کرونایی کشور ناپایدار و شکننده

رئیس جمهور اما وضعیت کرونایی کشور به روایت سخنگوی وزارت بهداشت: ناپایدار، حساس و شکننده است.
به گفته خانم لاری، میانگین بروز هفتگی موارد کرونا مثبت در هفته اول دی ماه حدود ۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان های مازندان، گلستان و تهران بوده است.
 
همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم امروز اعلام کرد براساس مصوبه جدید این ستاد از این پس، در شهرهای زرد هم منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد اجرایی خواهد شد.

ادامه فعالیت غیرحضوری مدارس 

به گفته آقای رئیسی، فعالیت مدارس هم همچنان به صورت غیرحضوری ادامه خواهد داشت.
رئیسی کرونای انگلیسی همچنان می تازد. شیوع همزمان دو نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس باعث شده فقط در یک 10 روز اخیر بیش از 300 هزار نفر به مبتلایان قطعی به کرونا در انگلیس افزوده شود و قربانیان این کشور از رقم ۷۰ هزار نفر عبور کند.

کرونای انگلیسی به سنگاپور رسید

در شرق آسیا، سنگاپور خبر ورود ویروس جدید انگلیسی را از طریق یک مسافر تایید کرد.فلیپین هم تعلیق همه پروازهای از مبدا لندن را تا ابتدای ماه دوم سال جدید میلادی تمدید کرد.

کرونای انگلیسی به سوئیس رسید

در اروپا سوئیس تائید کرد ویروس جهش یافته انگلیسی به این کشور وارد شده است. در فرانسه هم شهروندان این کشور از بیم ابتلا به نوع جدید کرونا، مقابل مراکز درمانی صف های طولانی تست تشکیل دادند. 
 
در رده بندی جهانی هم آمریکا با بیش از ۱۹ میلیون و ۲۱۰ هزار مبتلا در رده اول قرار دارد و کشور‌های هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند.

کاهش مصرف برق پرمصرفان در طرح برق امید 

به گفته سخنگوی صنعت برق با اجرای طرح برق امید در حال حاضر ۶ میلیون از مشترکان به چرخه کم مصرف‌ها اضافه شده‌اند و مصرف برق مشترکان پرمصرف ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
 
اجرای طرح برق امید با هدف اصلاح مصرف برق در کشور از دو ماه پیش آغاز شده است.

آزادی صیادان ایرانی از زندان های پاکستان

وزارت خارجه از آزادی 15 صیاد ایرانی از زندان های پاکستان خبرداد.
بنابر اعلام وزارت خارجه،​ مقدمات آزادی ۱۰ صیاد دیگر هم فراهم شده که بعد از سپری شدن مراحل قانونی، وارد ایران خواهند شد.
 
رسانه های محلی شهر نشویل در ایالت تنسی آمریکا، از خسارت دیدن بیش از 40 ساختمان در انفجار دیروز یک کامیون خبر داده اند. برخی رسانه های آمریکایی تلفات این انفجار را 6 و برخی دیگر 3 مجروح عنوان کرده اند.
 
رئیس پلیس نشویل اعلام کرده، شواهد نشان می دهد این انفجار عمدی بوده، اما هنوز اطلاعاتی درباره انگیزه عاملان آن در دست نیست. در همین حال نماینده ایالت تنسی در کنگره آمریکا، این انفجار را تروریستی خوانده.

نورثهامتون شایر در انگلیس زیر آب رفت

وقتی از زمین و آسمان دردسر می بارد. بعد از شناسایی ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا و توقف پروازها و خطوط ریلی این کشور، حالا طوفان بِلا هم در حال نزدیک شدن است.
 
به گزارش رسانه های انگلیسی، با وجود هشدارهای هواشناسی نسبت به ورود یک سامانه بارشی شدید،​ مقامات محلی غافلگیر شده و در چند دقیقه بخش های زیادی از منطقه نورثهامتون شایر زیر آب رفت .
 
اسکای نیوز هم اعلام کرد؛ هزاران نفر خانه های خود را ترک کرده و این سیل باعث نگرانی های مقامات بهداشتی برای شیوع سریعتر کرونا در مناطق سیل زده شد. 

گلی  با قدمت ۱۰۰ میلیون سال 

محققان دانشگاه ایالتی اورگان در میانمار گلی بسیار کوچک را داخل یک کهربا کشف کردند که قدمت آن به حدود ۱۰۰ میلیون سال قبل میرسد.
به گفته جورج پیونار، یکی از دیرین شناسان، این گیاه به خانواده برگ بو تعلق دارد و بخشی از جنگلی ست که 100 میلیون سال قبل در ابر قاره گوندوانا بود. 

اتوبوس دو زیست در ژاپن

تصاویری ببینید از کابا نوعی اتوبوس دو زیست در ژاپن، که علاوه بر خشکی در دریا هم حرکت می کند.

جشنواره اسب اصیل ایرانی

بیست و نهمین جشنواره قهرمانی زیبایی اسب اصیل ایرانی در شهرستان گتوند خوزستان با رقابت 116 راس اسب برگزار شد.

خانواده دوستدار طبیعت

داستان خانواده‌ای یزدی که با تفکیک زباله، هم به نیازمندان کمک می‌کنند هم به محیط زیست.

پویشی که با سردار دل‌ها یک دنیا حرف دارد

 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha