ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ امشب، در شهر‌های زرد را در خبر امروز ۱۴ شبکه ۱ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۶- ۱۵:۴۶


رفع 20 چالش اصلی و تسریعِ تحول در دستگاه قضایی با ابلاغ سند تحول از سوی رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه، سند تحول قضایی را برای رفع چالشهای دستگاه قضایی و رسیدگی دقیق و سریع تر به دادخواهی مردم، نهایی و ابلاغ کرد.
 
قرار است با ماموریت هایی که در این سند، مشخص شده، 20 چالش و 47 عامل ریشه ایِ اولویت‌دار برای دستیابی به عدالت و رضایتمندی مردم، شناسایی، رفع و یا اصلاح شود. نکته ی مهم اینکه، در اجرای این سند، برای هر یک از راهکارها، یک واحدِ سازمانی، مسئول شده تا بر اساس زمان بندیِ مشخص شده، چالش را رفع کند.
 
بر اساس زمان بندیِ این سند، راه کارهای کوتاه مدت تا شش ماه دیگر، راه کارهای میان مدت، یک سال و نیم دیگر و راه کارهای بلند مدت، تا پایان سال 1402، باید به ثمر برسد.

ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 21 امشب، در شهرهای زرد

در تازه ترین آمار سخنگوی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا امروز پنج هزار و 760 بیمار جدیدِ مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و 134 بیمار هم جانباخته اند. همچنین 732نفر بستری شدند و شمار بیماران تحت مراقبت های ویژه به پنج هزار و 273 نفر رسید. شمار جانباختگان و مبتلایان در حدود 3 ماه گذشته کمترین آمار را داشته است.
 
ارزیابی جدید از طرح های محدودیت های پویا و هوشمند و طرح محله محور شهید سلیمانی، برای مقابله با کرونا: همچنان هیچ شهر قرمزی نداریم و فقط 108 شهرستان، نارنجی اند.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام این خبر،گفت: به جز استان مازندران، تمام استان های کشور، روند نزولی دارند. اما مصوبه تازه ستادکرونا برای 330 شهری که در وضع هشدارِ زرد هستند. 
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد: همه مدارس، حتی پایه های اول و دوم، غیر حضوری هستند و دانش آموزان نباید تا پایان خطرِ همه گیری، حضوری، به مدرسه بروند.
 
اما در نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا هم رئیس جمهور اعلام کرد: با اینکه شمارجانباختگان کرونایی، هر روز کمتر می شود، باید به جایی برسیم که استان ها آمار بستری و فوتی های روزانه شان، به صفر برسد.

درپی خرید واکسن خارجی از راه های مختلف است

آقای روحانی گفت: ایران علاوه بر کوشش برای ساخت واکسن داخلی، درپی خرید واکسن خارجی از راه های مختلف است ولی آمریکایی ها از هر راهی در حال سنگ اندازی هستند. 
 
       به  شرکت های خارجی، اجازه آزمایش واکسن کرونا، روی مردم ایران را نمی دهد
رئیس جمهور به مردم اطمینان داد: به هیچ شرکت خارجی، اجازه آزمایش واکسن کرونا، روی مردم ایران را نمیدهد اما با وجود همه مشکلات، اگر وزارت بهداشت، واکسنی را تائید کند، در هر شرایطی، دولت آن واکسن را تهیه می کند.         
 
آقای روحانی گفت: اولویت های تزریق واکسن کرونا مشخص هستند با این حال، وزارت بهداشت موظف است: پس از ورود واکسن به کشور، جزئیات آن را روزانه به مردم گزارش دهد.         
 
رئیس جمهور هشدار داد: ویروس کرونا به هیچ وجه، ضعیف نشده و عادی انگاری، می تواند روزهای سخت کرونا را برگرداند. آقای روحانی گفت: ما تلاش می کنیم ویروس جهش یافته انگلیسی، وارد کشور نشود اما اگر وارد هم شد، بازهم، تنها راه مقابله، همان رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی است. 

اختتامیه سومین جشنواره زن و علم

مراسم اختتامیه سومین جشنواره زن و علم، با حضور معاون اول رئیس جمهور و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
 
در این مراسم از ۱۶ چهره علمی، پنج بانوی فعال اجتماعی و سه نفر از برجستگان و سرآمدان علمی کشور تجلیل شد. بهجت قاسمی، همسر شهید مجید شهریاری (دانشمند شهید هسته ای و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی) و مینو محرَز، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در میان این برگزیدگان بودند که از آنان قدردانی شد.
 
۱۵ داور متشکل از چهره های معتبر علمی، داوری این دوره از جشنواره را بر عهده داشتند.

نشست کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه 1400، از صبح امروز

اولین نشست رسمی کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه 1400، از صبح امروز آغاز شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: این نشست در دو نوبتِ صبح و بعد از ظهر با حضور روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، و وزرای اقتصاد و نفت برگزار می شود.
 
آقای زارع گفت:کلیات لایحه بودجه، سه شنبه این هفته در کمیسیون تلفیق به رای گذاشته می شود. به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق: طبق تصمیم هیئت رئیسه و ریاست کمیسیون؛ پیش از بررسی کلیاتِ لایحه، ابتدا چند جلسه کارشناسی با حضور مسئولان دولت برای تشریح ابعاد این سند مالی برگزار می شود، تا نمایندگان با شناخت کافی از لایحه دولت، کلیات آن را بررسی کنند. 

مجلس به دنبال برچیدن روال نامطلوبِ ثبت نام  ریاست جمهوری

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: مجلس به دنبال برچیدن روال نامطلوبِ ثبت نام است که شورای نگهبان به صورت کلی با آن موافق است. سخنگوی بهارستان، درباره برخی شبهات مطرح شده درباره این مصوبات مجلس، توضیح داد.

دریافت کارت ملی هوشمند تا مهرِ 1400

9 میلیون نفری که هنوز کارت ملی هوشمند نگرفته اند اما ثبت نام کرده اند، حداکثر تا مهرِ 1400،کارت ملی خود را می گیرند. این را رئیس سازمان ثبت احوال گفت و اینکه تاکنون 50 میلیون نفر،کارت خود را دریافت کرده اند.
 
بهره برداری از کارت ملی در برخی دستگاه ها و بانک ها به شکل الکترونیکی و برخط، از جمله در دفاتر اسناد رسمی برای انتقال اموال، آغاز شده و اثر انگشتِ ثبت شده، در کارت با اثر انگشتِ متقاضی به شکل برخط، مطابقت داده و هویت فردِ امضا کننده، تصدیق می شود.

بورس امروز قرمز بود

تالار شیشه ای در حالی معاملاتِ امروز را به پایان رساند که شاخص کل با افت 24 هزار واحدی به عدد یک میلیون و 423 هزار واحد رسید، حدود یک و نیم درصد کاهش. نمادهای سرمایه گذاریِ تامین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری سیمان تامین، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان از پر معامله ترین های بازار بودند.

جریمه متخلفان احتکار و گرانفروشی

سخنگوی سازمان تعزیرات از جریمه ی 9 هزار و هشتصد میلیارد تومانیِ متخلفان پرونده های احتکار و گرانفروشی در 6 ماهه ی اول امسال خبر داد.
 
آقای سرابیان با اشاره به اینکه: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اتحادیه ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت تا آخر آذرماهِ امسال نزدیک به 182 هزار پرونده به سازمان تعزیرات ارجاع داده اند،گفت: از این تعداد، به 172 هزار پرونده، یعنی 93 درصد از پرونده های ارجاعی، رسیدگی و حکم محکومیت آنها صادر شده است.

بازگشت آرامش به بازار مرغ

با تامین نهاده ها و افزایش 20 درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری، حالا پس از چند هفته التهاب، بازار مرغ به ثبات رسیده و قیمت ها روندکاهشی به خود گرفته است.کارشناسان پیش بینی می کنند: با تولید انبوه ِمرغِ نژاد ایرانی، روند ثباتِ قیمت مرغ در ماه های پایانی سال هم ادامه داشته باشد.
 

عراق، جای آمریکایی هایِ اشغالگر، و جنایتکار نیست

این شعارِ جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه های استان بصره یِ عراق *** در آستانه نخستین سالگرد شهادتِ فرماندهان محور مقاومت؛ سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.
 
مراسمی که در آن، از دیوارنگاره ی مزین به تصاویر شهدا، در ورودی دانشگاه بصره رونمایی شد و دانشگاهیان عراقی هم، اعلام کردند: تا پایان، به خونِ سردارانِ شهید، وفادار خواهند ماند. 

روایتی از حاج قاسم و نگاهش به مردم که او را به سردار دل ها مشهور کرد

یک هفته به نخستین سالگرد آسمانی شدنِ سیدالشهدای مقاومت، مانده، سرداری از جنس مردم که در همه ی خوشی ها و ناخوشی ها در کنارِ مردم بود، لحظه لحظه عمر بابرکتش را وقفِ خدمت رسانی به مردم کرد، و سرانجام هم، در راهِ تامین امنیتِ همین مردم، به دست دولت تروریستِ امریکا، به شهادت رسید؛ روایتی ببینیم از حاج قاسم و نگاهش به مردم که او را به سردار دل ها مشهور کرد.

موج بارش ها به شمال شرق کشور رسید

در شبانه روز گذشته، بارش برف در ارتفاعات اردبیل ، بیش از 80 سانتی متر و در برخی مناطق استان گیلان یک متر گزارش شده است. 
 
سامانه بارشی امروز در خراسان رضوی و شمالی فعال است، و به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.
 
بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی با خروج سامانه بارشی از فردا بیشتر استانهای کشور جوی آرام با افزایش نسبی دمای هوا خواهند داشت که افزایش غلظت آلاینده های هوا را در کلان شهرها به دنبال دارد.

اقتصاد ایران به لطف تحریم های آمریکا در حال رشد است

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: اقتصاد ایران به لطف تحریم های آمریکا در حال رشد است.
این روزنامه نوشت: شرکت های ایرانی به طور فزاینده ای در حال تولید انواع کالاهایی هستند که این کشور، مدت ها از خارج از کشور وارد می کرد.
 
به نوشته این روزنامه آمریکایی: درآمد ناخالصِ صنعت غیرنفتی ایران در دو سال گذشته با پیشی گرفتن از بخش انرژی و نفت، 83 درصد رشد داشته.
 
این روزنامه آمریکایی به نقل از یک کارشناس تحریم در شورای آتلانتیک نوشته: حتی اگر تحریم ها، صادرات نفت ایران را به طور کامل قطع کنند، اقتصاد این کشور باز هم می تواند به بقای خود ادامه دهد.
 
این روزنامه، خروج شرکت های کره ای و فرانسوی از ایران را مثال زده و گفته: شرکت های ایرانی به سرعت توانستند خطوط تولید مشابه را جایگزین کنند.

خسارت به 14 ساختمان در انفجار شدید نشویل آمریکا

شبکه محلی نشویل آمریکا گزارش داد انفجار شدید دیروز در مرکز این شهر،​ دستکم به 41 ساختمان خسارت وارد کرده. این انفجار بر اثر بمبی قوی که داخل یک خودروی ون کار گذاشته شده بود، رخ داد و پلیس آمریکا آن را بی سابقه دانسته. در این انفجار سه نفر زخمی شدند و آخرین خبرها از کشف بقایای جسد یک فرد در اطراف محل انفجار حکایت دارد.

نگرانی اروپایی ها از شیوع گسترده تر کرونا

ماجراهای ویروس های جهش یافته ی انگلیسی، و ترس و نگرانی اروپایی ها از شیوع گسترده تر کرونا در این قاره همچنان ادامه دارد.
 
در میان این نگرانی ها، حالا، فرانسه و سوئیس از شناسایی نخستین موارد آلوده به ویروس جهش یافته ی انگلیسی خبر داده اند.رسانه ها هم این ویروس را هدیه کریسمس انگلیسی ها دانستند. 
 
انگلیس چند روزیست که بیشترین شمار قربانیان روزانه به کرونا را در اروپا ثبت می کند. این کشور فقط در شبانه روز گذشته، 570 جانباخته کرونایی داشته. موضوعی که هم، باعث توقف سفرها به مقصد، یا از مبداءِ انگلیس شده و هم، محدودیت ها را در بسیاری از نقاط انگلیس افزایش داده است. 
 
در ماجرای هزاران کامیونِ گرفتار در مرز با فرانسه هم که کار، به درگیریِ کامیون داران و ماموران مرزی کشید، حالا، ارتش وارد کار شده تا با نمونه گیری از کامیون داران، راه را برای تردد باز کند.
 
اما آمریکا هم که بیشترین مبتلا و جانباخته کرونایی را تاکنون در جهان ثبت کرده، برای ورود مسافران انگلیسی به آمریکا شرط گذاشت. موضوعی که انگلیس را بیش از پیش، منزوی کرد. 
 
این درحالیست که مواردِ بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به سطح بی سابقه ای رسیده است. این کشور در تازه ترین آمار، از بستری شدن همزمان بیش از 120 هزار آمریکایی در بیمارستان ها خبر داد.
 
کالیفرنیا نخستین ایالت آمریکاست که موارد ابتلا به کرونا در آن، از 2 میلیون نفر گذشته و در جنوب این ایالت، بیمارستان ها مملو از بیماران کرونایی است و راهروها هم به فضایی برای درمان بیماران تبدیل شده. پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز هم نوشت: زمستانِ سیاهی که مقامات آمریکایی درباره آن هشدار داده بودند در جنوب کالیفرنیا از راه رسیده است.

ده کشته و زخمی، درپیِ چهار انفجارِ متوالی در پایتخت افغانستان

در این انفجارها که صبح امروز در فاصله های زمانی کوتاه رخ داد، دو غیرنظامی افغانستانی کشته و حدود هشت نفر زخمی شدند. با وجود اینکه دولت افغانستان در هفته های گذشته از بازداشت چندین بمب گذار در شهر کابل خبرداده، این انفجارها همچنان ادامه دارد.

آغاز کوچ پرندگانِ مهاجر، به هرمزگان برای زمستان گذرانی

یکی از مهمترین زیستگاههای پرندگان مهاجر که با طی فواصلِ بسیار طولانی از مناطق شمالی به کشورمان می آیند، نوار ساحلی،​ جزایر و تالاب های بین المللی استان هرمزگانه. این پرندگان زیبا تا فروردین سال آینده، مهمان مناطق ساحلی خلیج فارس اند.
 

ماسک های مرغوب ایرانی، مشتریان خارجی زیادی در سایر نقاط جهان دارد

اسفند پارسال همزمان باشیوع کرونا در کشور، برخی اقلام بهداشتی مثل ماسک، کمیاب شد. اما دانش بنیان ها با اتکا به توان داخل، کمر همت بستند و کشور را در تولید ماسک، خودکفا کردند.
 
بطوریکه حالا علاوه بر تامین نیاز داخل؛ ماسک های مرغوب ایرانی، مشتریان خارجی زیادی در سایر نقاط جهان دارد.

هشت فرزند در روز ازدواج

یک زوج جوان اراکی در روزِ آغاز زندگی مشترک، صاحب هشت فرزند شدند. این زوج جوان که سبک ازدواج آسان را برای زندگی مشترک خود انتخاب کردند بجای انتخابِ یک مهریه سنگین، سرپرستی هشت کودک یتیم را بر عهده گرفتند.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha