به گزارش
گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سيما، هنگامی که از خانه یا محل کار خود دور هستید، نقاط اتصال تلفن همراه میتوانند بهترین راه حل بعدی شما برای دریافت اتصال به اینترنت روی لپ تاپ با استفاده از تلفن هوشمند باشند. وقتی اتصال اینترنت اصلی شما قطع شود و تنها منبع دیگر اینترنت شما دادههای تلفن همراه در تلفن شما باشد، این میتواند مفید واقع شود.
هات اسپات اندروید چیست؟
با ویژگی هات اسپات، دادههای تلفن همراه اندروید شما میتواند به صورت بی سیم با دستگاههای دیگر مانند رایانه، تبلت یا سایر تلفنهای همراه به اشتراک گذاشته شود. این ویژگی با ایجاد یک شبکه Wi-Fi از داخل تلفن هوشمند بدون نیاز به هیچ دستگاه انتقال دهنده خارجی، داده تلفن همراه شما را میگیرد و آن را به دستگاههای دیگر منتقل میکند.
نحوه کار هات اسپات اندروید
تلفنهای هوشمند قدیمی و همچنین گوشیهای جدید مجهز به فرستندههای بی سیم هستند که میتوانند به عنوان یک روتر مینی وایفای برای دادههایی که از طریق شبکه تلفن همراه دریافت میکند، عمل کنند. هنگامی که هات اسپات اندروید را روشن میکنید، دستگاه همراه شما با اتصال سلولی شما مانند یک مودم باند پهن رفتار میکند و از دادهها برای توزیع آن در شبکه بی سیم استفاده میکند، انگار روتر است.
دستگاهی که به عنوان نقطه اتصال فعال کرده اید اکنون در لیست منابع وای فای شما که برای اتصال در نزدیکی در دسترس هستند، قابل مشاهده است. داده تلفن همراه و نقطه اتصال Android خود را روشن کنید، برای اتصال همه دستگاههای دیگر خود به اینترنت دسترسی دارید.
نحوه رفع مشکل عدم اتصال هات اسپات ANDROID
راه حلهای زیر میتواند به شما در حل مشکل کار نکردن نقطه اتصال در دستگاه اندروید کمک کند.
• راه حل شماره ۱: بررسی کنید آیا اتصال اینترنت همراه شما کار میکند یا خیر
اولین چیزی که باید بررسی کنید در هنگام کار نکردن نقطه اتصال تلفن همراه شما این است که ببینید آیا داده تلفن همراه شما واقعاً برای استفاده در دسترس است یا خیر. با مرور وب سایتها یا برنامههای مختلف در تلفنی که به عنوان نقطه اتصال تنظیم شده است، میتوانید بررسی کنید که آیا داده تلفن همراه شما کار میکند.
از آنجا که اکثر اتصالات داده تلفن همراه اندازه گیری میشوند، اگر نمیتوانید یک صفحه وب را باز کنید یا از برنامهای استفاده میکنید، این احتمال وجود دارد که شما قبلاً از حد داده روزانه / ماهانه که ISP برای شما تعیین کرده است، فراتر رفته باشید. بسته به نحوه پیکربندی سرویسهای شرکت مخابراتی خود، ممکن است بتوانید از دادههایی فراتر از حد مجاز استفاده کنید که این هزینه برای شما بیش از مبلغ صورتحساب پیش بینی شده است.
• راه حل شماره ۲: WiFi را خاموش و سپس دستگاه گیرنده را روشن کنید
در برخی موارد، مودم WiFi داخلی در تلفن شما ممکن است نتواند مستقیماً به یک شبکه بی سیم متصل شود، حتی اگر قبلاً به همان شبکه و بدون مشکل متصل شده باشید. خاموش کردن وای فای در تلفن گیرنده و دوباره روشن کردن آن ممکن است بتواند مشکل را حل کند.
برای خاموش و روشن کردن وای فای تلفن همراه، صفحه خود را از لبه بالا به پایین بکشید تا ضامن تنظیمات سریع را بگیرید و روی نماد WiFi ضربه بزنید.
همچنین، با باز کردن برنامه تنظیمات در تلفن خود، انتخاب "Network and Internet" و سپس روشن کردن کلید مجاور WiFi به حالت خاموش و سپس روشن، میتوانید به این گزینه دسترسی پیدا کنید.
• راه حل شماره ۳: تلفن خود را دوباره راه اندازی کنید
تلفنهای هوشمند مدرن مشابه رایانهها کار میکنند و بیشتر اوقات، رفع یک مشکل فقط به یک راه حل ساده نیاز دارد که راه اندازی مجدد تلفن است. هنگام راه اندازی مجدد دستگاه، با پاک شدن حافظه پنهان و سیاهههای مربوط به فایل در هنگام راه اندازی مجدد، بسیاری از مشکلات سطح پایین برطرف میشوند.
با فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن / خاموش در تلفن خود و سپس ضربه زدن روی گزینه "Restart" که روی صفحه ظاهر میشود، میتوانید یک دستگاه Android را راه اندازی مجدد کنید.
• راه حل شماره ۴: به شبکه hotspot متصل شوید و بررسی کنید آیا گذرواژه صحیحی را وارد میکنید یا خیر.
از آنجا که نیاز به هات اسپات اندرویدی شما فقط با اتصال اینترنت اولیه شما قطع میشود، بنابراین مهم است که بررسی کنید آیا واقعاً به هات اسپات موبایل متصل هستید یا خیر. همچنین میتوانید با رفتن به Settings > Network and internet > WiFi و سپس انتخاب شبکهای که میخواهید به آن متصل شوید، به صورت دستی به یک شبکه بی سیم خاص متصل شوید.
اگر قبلاً سعی کرده اید به کانون اتصال متصل شوید، اما رمز ورود نادرستی را وارد کرده باشید، ممکن است نتوانید به شبکه متصل شوید. برای حل این مشکل، تنظیمات وایفای (Settings > Network and internet > WiFi) را باز کنید، شبکه خود را انتخاب کنید و روی دکمه "Forget" کلیک کنید. این شبکه اکنون از لیست "Saved networks" شما حذف خواهد شد.
اکنون میتوانید با رفتن به تنظیمات WiFi همانطور که در بالا توضیح داده شد، به صورت دستی به هات اسپات متصل شوید، دوباره روی هات اسپات بی سیم ضربه بزنید و این بار رمز ورود صحیح را وارد کنید.
• راه حل شماره ۵: باند فرکانس را به ۲.۴ گیگاهرتز تغییر دهید
بسیاری از دستگاههای اندرویدی اخیر به شما امکان اتصال و ایجاد نقاط اتصال با باند فرکانس ۵ گیگاهرتز را میدهند، زیرا امکان انتقال سریعتر دادهها از طریق شبکه بی سیم را فراهم میکند.
با این حال، برخی از تلفنهای اندرویدی با قابلیت اتصال به باند ۵ گیگاهرتز همراه نیستند، حتی اگر موفق به ساختن یکی از دستگاههای خود شوید. در چنین مواردی، شبکه هات اسپات ۵ گیگاهرتزی که ایجاد کرده اید حتی در دستگاه گیرنده پشتیبانی نشده قابل مشاهده نیست و از اتصال شما به آن جلوگیری میکند.
اگر دستگاه شما از اتصالات ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی نمیکند، میتوانید کانون اندروید را به باند ۲.۴ گیگاهرتز تغییر دهید، که توسط هر دستگاهی که از WiFi پشتیبانی میکند پشتیبانی میشود. با باز کردن برنامه تنظیمات و رفتن به Network and Internet> Hotspot and tethering> Wi-Fi hotspot میتوانید این کار را انجام دهید. در این صفحه، روی Advanced ضربه بزنید، سپس روی "AP band" ضربه بزنید و "band ۲.۴ GHz" را از فهرست گشودنی انتخاب کنید. اکنون سعی کنید دستگاه خود را به شبکه hotspot متصل کنید.
• راه حل شماره ۶: بررسی کنید که آیا مشکل از دستگاه گیرنده است
ممکن است گاهی اوقات این تلفن به عنوان هات پات مورد استفاده قرار نگیرد، اما دستگاهی که میخواهید آن را به آن متصل کنید ممکن است مشکلی داشته باشد. این میتواند ارتباطی با نرم افزار دستگاه یا خرابی سخت افزار داشته باشد و از اتصال آن به نقطه اتصال جلوگیری کند.
برای بررسی اینکه آیا عدم اتصال به هات اسپات در دستگاه گیرنده است، سعی کنید در برخی از دستگاههای دیگر مانند لپ تاپ، تبلت یا تلفن هوشمند دیگر به هات اسپات Android خود متصل شوید. اگر سایر دستگاهها قادر به اتصال هات اسپات باشند، دستگاه گیرنده شما مشکلی دارد.
• راه حل شماره ۷: یک نقطه اتصال شبکه جدید باز و بدون محافظت از رمز عبور دوباره ایجاد کنید
اتصال به اینترنت با hotspot Android دارای محافظت از رمز عبور است تا فقط شما بتوانید به شبکه بی سیم دستگاه خود متصل شوید و دیگران در مجاورت شما از آن استفاده نکنند. اما گاهی اوقات، ممکن است دستگاههای شما بدون دلیل اساسی در اتصال به یک شبکه رمزگذاری شده از کار بیفتند.
اگر دستگاه شما حتی پس از وارد کردن رمز عبور صحیح قادر به اتصال به نقطه اتصال نیست، باید سعی کنید به یک شبکه باز بروید. میتوانید این کار را با انتخاب اتصال هات اسپات (Network and Internet > Hotspot and tethering > Wi-Fi hotspot)، ضربه زدن روی Security و سپس انتخاب "None" به جای "WPA۲-Personal" انجام دهید.
همچنین میتوانید نام hotspot را تغییر دهید تا از بروز هرگونه مشکل قبلی در اتصال جلوگیری کنید. اکنون سعی کنید به شبکه جدید hotspot متصل شوید. اگر دستگاه شما با موفقیت قادر به اتصال به شبکه باز است، میتوانید یک شبکه hotspot جدید با محافظت از رمز عبور ایجاد کنید تا مورد سوء استفاده دیگران قرار نگیرد. در غیر این صورت، شبکه خود را باز بگذارید.
توجه: شبکههای بدون رمز میتوانند شما را در مقابل شخص دیگری که سعی در دسترسی به اتصال به اینترنت شما دارد، محافظت نکنند و در نتیجه شما میتوانید مبلغی بیشتر از آنچه برای ماهانه قبض تلفن همراه خود در نظر گرفته اید بپردازید.
• راه حل شماره ۸: تغییر خودکار hotspot را غیرفعال کنید
برخی از تلفنهای جدید دارای عملکردی هستند که در صورت عدم اتصال دستگاهی به مدت چند دقیقه، کانون را به طور خودکار خاموش میکند. این بدان معناست که دستگاه دریافت کننده شما پس از ورود به حالت خواب یا راه اندازی مجدد دستگاه، نمیتواند به نقطه دسترسی پیدا کند.
با رفتن به Network and Internet> Hotspot and tethering> Wi-Fi hotspot و سپس تغییر وضعیت ‘Turn off hotspot automatically’ میتوانید این ویژگی را غیرفعال کنید. با این کار مطمئن میشوید که کانون دائمی شما همیشه فعال باشد، حتی وقتی دستگاه گیرنده بیکار است.
• راه حل شماره ۹: حالت صرفه جویی در باتری را غیرفعال کنید
اندروید یک حالت صرفه جویی در مصرف باتری دارد که چندین ویژگی مصرف برق در تلفن را خاموش میکند تا موارد ضروری را اجرا کند. استفاده از نقطه اتصال Android با حالت صرفه جویی در مصرف باتری گاهی اوقات میتواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد و شما را از اتصال هات اسپات خارج کند؛
بنابراین توصیه میشود وقتی از Battery Saver در تلفن خود به عنوان نقطه اتصال تلفن همراه استفاده میکنید حالت صرفه جویی باتری را خاموش کنید. برای خاموش کردن صرفه جویی در مصرف باتری در تلفن، تنظیمات را باز کنید، به Battery > Battery Saver بروید و روی دکمه "Turn off now" ضربه بزنید.
• راه حل شماره ۱۰: تلفن خود را در حالت امن راه اندازی مجدد کنید
اگر هیچ یک از راه حلهای بالا جواب نداد و سعی در راه اندازی مجدد تلفن به صورت عادی داشتید، میتوانید تلفن خود را مجدداً راه اندازی کنید. راه اندازی مجدد دستگاه Android خود در حالت ایمن به شما امکان میدهد بررسی کنید آیا به دلیل برنامه شخص ثالث مشکلی در حال انجام است. دلیل آن این است که، در حالت ایمن، همه برنامههای شخص ثالث به طور پیش فرض غیرفعال هستند و تا زمانی که باز نشوند، شروع به کار نمیکنند.
با فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن / خاموش تا ظاهر شدن منوی پاور، میتوانید تلفن خود را در حالت امن راه اندازی مجدد کنید. در منوی Power، دکمه خاموش کردن را بزنید و نگه دارید و سپس از شما سوال میشود که آیا میخواهید "راه اندازی مجدد در حالت امن" را انجام دهید. روی تأیید ضربه بزنید و اجازه دهید دستگاه شما دوباره راه اندازی شود و به حالت ایمن راه اندازی شود.
وقتی در حالت ایمن هستید، نقطه اتصال Android را فعال کنید و بررسی کنید آیا کار میکند. پس از اتمام، با فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن / خاموش، سیستم عامل Android را دوباره راه اندازی کنید.
• راه حل شماره ۱۱: ویرایش نقطه دسترسی در داخل شبکه تلفن همراه
با ویرایش تنظیمات نقطه دسترسی شبکه تلفن همراه، قادر به حل مشکل عدم اتصال نقطه اتصال هستند.
این اصلاح اساساً شامل تغییر نوع APN در داخل تنظیمات نقطه دسترسی است. برای انجام این کار، با باز کردن برنامه تنظیمات و رفتن به Network and internet > Mobile network > Advanced > Access point names، به صفحه تنظیمات نقطه دسترسی در تلفن بروید. روی نماد ۳ نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و "New APN" را انتخاب کنید.
در داخل این صفحه "Edit access point"، روی "APN type" ضربه بزنید و در اینجا "، DUN" را در داخل جعبه APN وارد کنید. پس از این کار، با ضربه زدن روی نماد ۳ نقطهای و انتخاب "Save"، نام نقطه دسترسی جدید را ذخیره کنید. این باید فوراً مشکل اینترنت hotspot شما را برطرف کند.
• راه حل شماره ۱۲: تنظیمات Wi-Fi، تلفن همراه و بلوتوث تلفن را بازنشانی کنید
Android به شما امکان میدهد قبل از اینکه بخواهید تلفن خود را به طور کامل پاک کنید، چند تنظیم را در تلفن خود بازنشانی کنید. در داخل برنامه تنظیمات، میتوانید به تنهایی تنظیمات شبکه تلفن خود را بازنشانی کنید، همان کاری که iOS یک گزینه اختصاصی برای همان برنامه ارائه میدهد.
با باز کردن برنامه Settings، رفتن به System> Advanced> Reset options و انتخاب گزینه "Reset Wi-Fi، mobile & Bluetooth" میتوانید تنظیمات شبکه خود را در Android پاک کنید. منتظر بمانید تا Android تنظیمات شبکه شما را پاک کند، اتصال hotspot جدیدی را در تلفن خود راه اندازی کنید و بررسی کنید که hotspot تلفن همراه کار میکند یا خیر.
• راه حل شماره ۱۳: دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید
اگر به سناریویی رسیده اید که هیچ یک از راه حلهای بالا مشکل Hotspot Android شما را حل نمیکند، تنها گزینه شما این است که تلفن Android خود را به حالت کارخانه تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که با بازنشانی دستگاه به تنظیمات کارخانه، تمام دادههای کاربر از جمله عکسها، فیلمها، تنظیمات، مخاطبین و سایر اطلاعات شما حذف میشود؛ بنابراین این کار را فقط در صورت عدم انتخاب گزینه دیگر انجام دهید.
برای تنظیم مجدد کارخانه دستگاه خود، برنامه تنظیمات را باز کنید، به System > Advanced > Reset options و "Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth" را انتخاب کنید.
• راه حل شماره ۱۴: اگر هیچ راه حلی کار نکرد، آن را به مرکز تعمیرات ببرید
تنظیم مجدد کارخانه تلفن شما حداقل از نظر نرم افزاری تلفن شما را به دستگاه جدیدی تبدیل میکند؛ بنابراین، اگر دستگاه شما نتواند به عنوان یک دستگاه هات اسپات مناسب عمل کند، مشکل از سخت افزار محوری است، در این صورت، هیچ کاری نمیتوانید شخصاً انجام دهید. در این صورت، ما به شما پیشنهاد میکنیم به مرکز مجاز تعمیرات سازنده تلفن خود مراجعه کنید که رفع تأیید مشکل واقعی است.
مشکلم با تنظیم اولیه هات اسپات رفع شد،بازم ممنون