تهیه ۱۵هزار ابزار هوشمند آموزشی برای دانشآموزان مازندرانی
۱۵هزار ابزار هوشمند آموزشی برای دانشآموزان نیازمند مازندرانی تهیه شده است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان فریدونکنار با اشاره به زیستبوم جدید و نیاز به ابزار آموزشی گفت:
۱۵۰۰۰تبلت برای دانشآموزان استان مازندران تهیه شده است.
علیرضا سعدی پور با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین افزود: این سند ویژگیهای بسیار شاخصی دارد که میتوان به اسلامی بودن، انقلابی بودن، بومی بودن و ملی بودن این سند اشاره کرد. این سند دارای ۱۳۱راهکار اجرایی و عملیاتی برای برون رفت از مشکلات آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از تلاش این دستگاه برای اجرای عدالت آموزشی خبر داد و افزود: در بحث عدالت آموزشی به دو رویکرد عدالت افقی که گسترش امکانات در دور افتادهترین نقاط را شامل میشود و همچنین به عدالت عمودی که تفاوتهای آموزشی را مدنظر قرار میدهد اعتقاد داریم.
وی با اشاره به شیوههای آموزش الکترونیکی تصریح کرد: کرونا موجب شد از جامعه صنعتی و ماشینی به جامعه دانایی محور انتقال پیدا کنیم. البته در زیست بوم جدید نیاز به ابزارهای آموزشی جدید داریم و تهیه این ابزارهای آموزشی در اولویت دستور کار آموزش و پرورش مازندران قرار دارد.
او به تهیه ۱۵۰۰۰تبلت دانش آموزی تا کنون در استان مازندران اشاره کرده و از مساعدتها و پیگیریهای فرمانداران شهرستانها به عنوان روسای شوراهای آموزش و پرورش هستند تقدیر و تشکر کرد.
سعدی پور با تاکیر بر اینکه نیاز به مشارکت خیرین و کمک سمنهای مردمی داریم، از اختصاص ۵هزار و ششصد وام قرض الحسنه توسط بانکهای ملی، تجارت، سپه و توسعه تعاون خبر داد و گفت: تعداد ۲۰تبلت دانش آموزی با کیفیت، امروز به دانشآموزان نیازمند فریدونکنار اهدا شد.
وی با توجه به قرار گرفتن شهرستان فریدونکنار در بین شهرستانهای کمتر توسعه یافته تصریح کرد: به این شهرستان توجه ویژهای داریم و برای این توجه ویژه، نیاز به تفکر ویژه و استراتژی ویژه داریم.
وی نقش معلمان را در زیست بوم جدید بی بدیل توصیف کرده و بیان داشت: از معلمان عزیز به عنوان مدافعان آموزش تقدیر میکنم چرا که امروزه معلم نقش راهبری را داشته و آموزشها را به سمت ارتباط محوری پیش میبرد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آموزشهای ارتباط محور را منجر به تولید فکر، اندیشه، خلاقیت و مهارت دانست و تاکید کرد: باید از حافظه محوری به سمت مهارت محوری پیش برویم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از ۹مشکل عمده آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار نام برده و خاطرنشان کرد. با جدیت پیگیر این مساله هستیم؛ و در همین راستا از شهرداری محترم فریدونکنار انتظار داریم در اجرای بند د تبصره ۹ قانون شوراهای آموزش و پرورش در تجاری کردن فضاهای آموزش و پرورش و صدور مجوزهای لازم برای اماکن بلااستفاده جهت تبدیل به احسن نمودن آنها، همکاری بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند.