اخبار «ساخت نفتکش غول پیکر در اوج تحریم‌ها» را در بخش خبری ۲۲ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۳- ۰۸:۳۰

نشست مشورتی دولت و مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰/ رئیس جمهور : با همکاری قوا، بودجه به موقع تصویب می شود

نخستین نشست مشورتی دولت و مجلس با حضور روسای قوای مجریه و مقننه در مورد بودجه ۱۴۰۰برگزار شد.
رییس جمهور در این جلسه ابراز امیدواری کرد با اشتراک نظر دو قوه،لایحه بودجه سال بعد به موقع در مجلس تصویب و آیین نامه اجرایی آن در زمان مقرر در دولت تدوین شود.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در این جلسه با گزارش منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۰راه های تحقق رهنمود های مقام معظم رهبری در بودجه سال آینده را پیشنهاد داد.
 
رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر پیش بینی منابع لازم برای سرمایه گذاری های عمرانی و حمایت از اقشار کم درآمد در بودجه سال بعد گفت:دولت در حد توان و امکانات نظرات اصلاحی مجلس را با حفظ شاکله کلی بودجه اعمال (لحاظ)می کند.
 
به گفته آقای روحانی در بودجه ۱۴۰۰ هم مثل سال های گذشته تلاش شده با افزایش حقوق کارمندان تورم جبران شود. 

موافقت نمایندگان با تحقیق  در خصوص کیفیت و قیمت خودرو  

در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان با تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی در خصوص کیفیت و قیمت خودرو موافقت کردند.
 
همچنین وکلای ملت در جریان رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، در مصوبه ای مقرر کردند، منصوبان مقام معظم رهبری می توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند.
 
وزرای ارتباطات و آموزش و پرورش هم امروز در صحن علنی مجلس حاضر و پاسخگو سوالات نمایندگان شدند. 

افتتاح طرح های عمرانی بنیاد برکت در مازندران، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد 

۲۸ هزار طرح عمرانی و اشتغالزایی بنیاد برکت با حضور رئیس مجلس در پنج استان مازندران، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد از طریق ارتباط تصویری افتتاح شد.
 
در این مراسم رئیس مجلس با بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام بر رفع و خنثی سازی تحریم ها تاکید کرد.

دومین نفتکش افراماکس آب‌اندازی شد/ساخت نفتکش غول پیکر در اوج تحریم‌ها

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اعلام کرد؛ دومین نفتکش افراماکس سفارش یک شرکت خارجی آب‌اندازی شد. به گفته سردار محمد، این نفتکش غول پیکر قابلیت حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را دارد که با تحویل آن به کشور سفارش دهنده 60 میلیون یورو برای کشور ارزآوری دارد.

اعتبار برای تسهیلات به خوزستان و بوشهر / تکذیب اختصاص بودجه به اجرای سند ۲۰۳۰

سخنگوی دولت، از تصویب تخصیص اعتبار ۲۶۸ میلیارد تومانی برای اعطای تسهیلات به ۲ استان سیل زده خوزستان و بوشهر خبر داد و گفت: از این اعتبار بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۱۲۵ میلیارد تومان بلاعوض برای جبران خسارت دیدگان سیل در این دو استان اختصاص داده شده است.
 
آقای ربیعی در بخش دیگری از این نشست خبری، اختصاص بودجه به اجرای سند ۲۰۳۰ را تکذیب و تاکید کرد دولت چنین سندی را به رسمیت نمی شناسد.

راهکارهای بانک مرکزی با اولویت های صنعت همخوانی ندارد/ نامه انتقادی وزیر صنعت به رئیس جمهور

وزیر صنعت در نامه به رئیس جمهور، بخشنامه بانک مرکزی درباره مهلت 45 روزه ترخیص کالاها از گمرک را مغایر با ابلاغیه معاونت اقتصادی ریاست جمهوری و خلاف منافع فعالان اقتصادی دانست و از آقای روحانی خواست، دستور بازنگری این بخشنامه و الزام هماهنگی برای تدوین مقررات حوزه تجارت خارجی با وزارت صنعت را، صادر کند.
 
آقای رزم حسینی، در بخش دیگری از این نامه، از همخوانی نداشتن راهکارهای بخشنامه بانک مرکزی برای تسهیل تامین ارز صادراتی با اولویت های وزارت صنعت، انتقاد کرد.
 
بانک مرکزی هم در واکنش به نامه وزیر صنعت اعلام کرده، این بخشنامه بر اساس مصوبه وزارت صنعت صادر شده است.

کاهش تصادفات جاده ای

بنابر اعلام فرمانده پلیس راهور ناجا؛ در 9 ماه گذشته تلفات انسانی ناشی از تصادفات جاده ای، حدود 19 درصد نسبت به پارسال کم شده است.
 
به گفته سردار هادیانفر امسال 75 میلیون مورد خودرو اعمال قانون شدند و تخلفات حادثه ساز 11 درصد افزایش داشت.
 
فرمانده راهور ناجا همچنین گفته به مأموران راهور ابلاغ شده از این پس خودروهایی که یک میلیون تومان جریمه، دیگر توقیف نشوند و فقط به تذکر اکتفا شود.

دستگیری صرافان متخلف ارزی

وزارت اطلاعات ۹ نفر از صرافان متخلف ارزی را در استان آذربایجان شرقی دستگیر کرد. این صرافان متهمند با پولشویی، فرار مالیاتی و قاچاق ارز حدود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخلف ارزی کردند.  

ورود سامانه بارشی از شمال غرب

به پیش بینی هواشناسی، سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که با تقویت این سامانه پس فردا در نیمه غربی و شمالی کشور موجب بارش باران و برف وسردتر شدن هوا در این مناطق خواهد شد.

اتحادیه اروپا: از سفر‌های غیرضروری به انگلیس خودداری کنید

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته ۶ هزار و ۲۰۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا د رکشور شناسایی و ۱۸۷ بیمار قربانی این ویروس شده اند.
 
اما با شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس اتحادیه اروپا به شهروندان کشور‌های عضو این اتحادیه توصیه کرد از سفر‌های غیرضروری از مبدأ و به مقصد انگلیس خودداری کنند.
 
در 24 ساعت گذشته هم حدود 34 هزار نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده اند.
 
معاون اول رئیس جمهور در جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید از سازمان برنامه و بودجه،‌ بانک مرکزی، وزارتخانه های راه و شهرسازی، و اقتصاد خواست، برای عرضه تسهیلات به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ، طرح های ابتکاری و عملیاتی تدوین کنند.

افتتاح چند طرح راه و شهرسازی در تبریز

وزیر راه در سفر یک روزه به آذربایجان‌شرقی، چند طرح حوزه راه و شهرسازی این استان از جمله آزادراه تبریز - سهند را افتتاح و از شهر جدید سهند، قطعه پنجم آزادراه تبریز - ارومیه و ایستگاه راه آهن بستان آباد - تبریز بازدید کرد.

بهره برداری از کارخانه قوطی های آلومینیوم در کرمانشاه

با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کارخانه بزرگ قوطی های آلومینیوم در کرمانشاه با ظرفیت تولید سالانه760 میلیون قوطی به بهره برداری رسید.
 
با آغاز به کار این کارخانه علاوه بر افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید قوطی‌های آلومینیومی، از خروج سالانه ۵۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری میشود و صادرات ۲۰ درصد از قوطی‌های تولیدی سالانه ۱۵ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه دارد.

بیمه‌های درمان، عمر و حوادث برای رانندگان جاده‌ای و خانواده‌های آنها

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد، بیمه‌های درمان، عمر و حوادث برای رانندگان جاده‌ای و خانواده‌های آنها برقرار شد. بنابر اعلام این سازمان، علاوه بر افزایش ۳۰ درصدی سقف پوشش ها، خدمات تحت پوشش نظیر عینک و زایمان هم اضافه شد و فرزندان معلول خانواده‌های رانندگان هم بدون محدودیت سنی تحت پوشش قرار گرفتند.

لزوم خروج آمریکا از افغانستان 

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با مشاور امنیت ملی افغانستان، بر لزوم خروج آمریکا از افغانستان تاکید کرد و گفت: ایران راه حل فراگیر سیاسی با حضور همه گروههای افغانستانی را بهترین ضامن صلح پایدار در این کشور می داند.
 
مشاور امنیت ملی افغانستان هم با قدردانی از مواضع ایران در حمایت از دولت و ملت افغانستان، بر ضرورت گسترش همکاری های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تهران-کابل تاکید کرد.

سرنگونی پهپاد متجاوز سعودی

شبکه تلویزیونی المسیره، با انتشار این تصویر، از سرنگونی یک فروند پهپاد CH-4 ائتلاف متجاوز سعودی در حریم هوایی استان مارب، با شلیک پدافند هوایی ارتش یمن خبر داد. 

مقابله با تقلب در پایان‌نامه 

پایگاه اطلاعات علمی ایران اعلام کرد بر اساس قانون، متن ۴۵۰ هزار پایان‌نامه برای مقابله با تقلب در آثار علمی از دسترس خارج شد.

کودک 7 ساله همدانی، که برای دومین بار برنده مسابقه نقاشی فائو شد

«آترین افشاری توانا»، کودک 7 ساله همدانی برای دومین سال پیاپی ، نفر اول مسابقه نقاشی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ، به مناسبت روز جهانی غذا شد.
 
هیات داورانِ بخش مسابقه ملی چهاردهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت فهرست نامزدهای بخش‌های مختلف این رویداد را معرفی کرد.

خانواده ای یزدی که با تفکیک زباله، به نیازمندان و به محیط زیست کمک کردند. گزارشی در این بخش خبری در این باره مشاهده کنید.

اخبار ورزشی ؛  ۲ دی

- لیگ برتر فوتبال -  مس رفسنجان ۱ - ۲ سپاهان اصفهان

- لیگ برتر فوتبال -: پیکان - سایپا (۱۵:۰۰)؛ ۳ دی *  شهرخودرو مشهد - آلومینیوم اراک (۱۵:۴۵) 

با حضور وزیر ورزش و سفیر ژاپن، مراسم برخط امضای یادداشت تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان ایران و وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و فناوری ژاپن برگزار شد .

فوتبال دسته یک

خوشه طلایی ساوه ۰ - ۰ مس کرمان * آرمان گهر ۳ - ۳ رایکا بابل * قشقایی شیراز ۰ - ۰ خیبر خرم آباد * ملوان انزلی ۱ - ۰ استقلال خوزستان * چوکا تالش ۱ - ۲ هوادار 

بادران تهران ۰ - ۱ فجر سپاسی شیراز * نود ارومیه ۰ - ۱ شهرداری آستارا * پارس جنوبی جم ۲ - ۰ شاهین شهرداری بوشهر * استقلال ملاثانی ۱ - ۰ گل ریحان البرز 

لیگ برتر بسکتبال

ذوب آهن اصفهان ۹۴ - ۵۲ آینده سازان تهران 

در مسابقات شطرنج آنلاین نوجوانان جهان امشب سینا موحد برای مدال طلای رده کمتر از ۱۰ سال مسابقه می‌دهد. در رده کمتر از ۱۶ سال هم امیررضا پورآقابالا برای طلا و مهدی غلامی برای نشان برنز به مصاف حریفان خود می‌روند

تجلیل از خانواده‌های منصور پورحیدری، ناصر حجازی و جعفر کاشانی

در مراسم دومین دوره اهدای جایزه ناصر حجازی از خانواده‌های منصور پورحیدری، ناصر حجازی و جعفر کاشانی تجلیل شد 

* فیفا نقشه راه فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری انتخابات را تایید کرد. انتخابات فدراسیون فوتبال قرار است ۱۰ اسفند برگزار شود

* اردوی تیم وزنه برداری جوانان با حضور ۱۳ ورزشکار زیر نظر سعید علی حسینی آغاز شد

رسن؛ بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ۲۰۲۰

در نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ۲۰۲۰ بشار رسن بازیکن عراقی که به تازگی از این تیم جدا شده است، با کسب ۴۳ درصد آرا به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.

زرینی به تیم شهداب یزد پیوست

داتو ویندسور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای نایب قهرمانی تیم پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ تبریک گفت حمزه زرینی بازیکن پیشین تیم والیبال لبنیات هراز آمل تا پایان فصل به تیم شهداب یزد پیوست

فوتبال باشگاه‌های اسپانیا -؛ ۲ دی:

رئال سوسیداد - اتلتیکومادرید (۲۲:۱۵) * وئسکا - لوانته (۲۲:۱۵) 

فوتبال باشگاه‌های ایتالیا -؛ ۲ دی:

یوونتوس - فیورنتینا (۲۳:۱۵) 

فوتبال جام اتحادیه انگلیس ؛ ۲ دی:

آرسنال - منچسترسیتی (۲۳:۳۰)؛   
 
فدراسیون فوتبال امارات با پیشنهاد‌ای اف سی برای برگزاری لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا به صورت متمرکز مخالفت کرد؛ لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ به صورت متمرکز در قطر برگزار شد.

فصل جدید لیگ بسکتبال ان بی‌ای بامداد با ۲ دیدار آغاز می‌شود که بروکلین با گلدن استیت و لس آنجلس لیکرز - قهرمان دوره قبل - و لس آنجلس کلیپرز به مصاف هم می‌روند.

پای طلایی۲۰۲۰ به رونالدو رسید

رونالدو مهاجم یوونتوس که برنده پای طلایی۲۰۲۰ شده بود، دیشب جایزه خود را دریافت کرد، این جایزه هر ساله به بهترین بازیکن بالای ۲۹ سال اهداء می‌شود .

جایزه برترین گلزن لالیگا به مس رسید

مسی مهاجم بارسلونا، پس از دریافت جایزه برترین گلزن لالیگا گفت: ترجیح می‌دادم قهرمان دوباره لالیگا شویم تا جایزه بهترین گلزن فصل را دریافت کنم

ادعای عجیب درباره مارادونا

پزشک مارادونا بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۷ در ادعایی عجیب درباره مرگ اسطوره فوتبال آرژانتین گفت: مارادونا پس از جراحی مغز دچار افسردگی شدید شد و با امتناع از مصرف دارو‌های خود به نوعی خودکشی کرد 

شکایت از رئیس سابق فیفا

فدراسیون بین المللی فوتبال، به دلیل زیان حاصله از تاسیس موزه فوتبال در سوئیس، از بلاتر رئیس سابق فیفا شکایت کرد 

آلابا؛ بهترین فوتبالیست اتریشی

داوید آلابا مدافع اتریشی ۲۸ ساله بایرن مونیخ، برای هفتمین بار بهترین بازیکن فوتبال کشورش انتخاب شد

دروازه بان بازنشسته؛ قائم مقام مدیر رئال  شد

با اعلام باشگاه رئال مادرید، ایکر کاسیاس دروازه بان بازنشسته و اسبق کهکشانی ها، به سمت قائم مقام مدیر رئال منصوب شد
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha