اخبار « وحشت جهانی از کرونای انگلیسی » را در خبر بامدادی امروز پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۲- ۱۱:۱۱

برنامه ریزی برای سفرِ زائِرانِ ایرانی به عراق و سوریه، در صورت موافقتِ ستاد ملی مبارزه با کُرونا

رئیسِ سازمانِ حج و زیارت: مُذاکراتِ حجِ ۱۴۰۰ در هفته های آینده به صورت مَجازی برگزار می شود .
مُعاونِ اُمورِ عَتَباتِ عالیاتِ سازمان ِحج و زیارت, از هماهنگی ها و برنامه های آینده این سازمان برای سفرِ زائِرانِ ایرانی به عراق و سوریه خبر داد.
 
آقای رحمانی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته گفت: در صورت موافقتِ ستاد ملی مبارزه با کُرونا , اِعزامِ محدودِ زائرانِ ایرانی در قالبِ کاروان های زیارتی, آغاز می شود.
 
آقای رشیدیان رئیسِ سازمانِ حج و زیارت نیز از انجامِ مُذاکراتِ حجِ ۱۴۰۰ در هفته های آینده به صورت مَجازی خبر داد و گفت: تفاهمنامه ای با حضور محدودِ مسئولانِ حجِ عربستان و کشورهای اسلامی , صورت خواهد گرفت.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم گفته قرار است با کسب نظر مَراجعِ تقلید , در شرایط کُرونایی برای مَناسِکِ حج برنامه ریزی شود. 

لغو پروازهای مسیر تهران- لندن

در پی درخواست وزیر بهداشت ایران از وزیر راه و شهرسازی به منظور مُقابله با نوعِ جَهِش یافته ویروسِ کووید 19 در انگلیس، همه پروازهای رفت و برگشت ِخُطوط هوایی ِشرکت های ایرانی در مسیر تهران- لندن, لغو شد .
 
وزیر بهداشت همچنین بر انجامِ تِستِ کُرونا، قرنطینه و مراقبت و نظارت ِکامل در همه مَبادیِ ورودی ِهوایی, بخصوص پروازهای اروپایی , تاکید کرد.

وحشت جهانی از کرونای انگلیسی

مرزهای اروپا به انگلیس بسته شد.  با گسترش نوع جَهِش یافته ویروس کُرونا در انگلیس، شماری از افراد را به فرار از مناطقِ ''الوده به این نوع ویروس''،واداشته و شماری را از بیمِ تکرارِ کمبودِ مواد غذایی و بهداشتی، به هُجوم به فروشگاهها سوق داده که منجر به خالی شدن قفسه های فروشگاه ها شده است.
 
علاوه بر ۲۷ کشورِ عضو اتحادیه اروپا، ده‌ها کشور دیگر از جمله ایران، ​ همچنان پرواز‌ها به انگلیس و بالعکس را مُتِوَقِف کردند.

بسته شدنِ مرزِ زمینیِ انگلیس با فرانسه نیز، مُنجَر به تشکیلِ صَفِ ۳۰ کیلومتریِ کامیون‌ها در مرزِ این دو کشور شده است. همچنین درپی کاهشِ ارزش پوند درمقایسه با سایرِ ارزها، بورسِ لندن هم با ۳۳ میلیارد پوند، کاهشِ ارزش مواجه شد.

رِیلِ اقتصاد سیاسی را به نفع مَعیشت و محرومیت زُدایی تغییر می دهیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با اِصلاحِ بودجه سال آینده , رِیلِ اقتصاد سیاسی کشور را به نفع مَعیشت و محرومیت زُدایی تغییر می دهیم. 
 
آقای قالیباف در دیدار با اعضای فِراکسیونِ شاهدِ مجلس گفت: اولین دغدغه ما به عنوان جامعه ایثارگری این است که باید عَلَمدارِ فَهمِ مُشتَرَک در حَلِِ مشکلات باشد.
 
رئیس مجلس با تاکید براینکه جامعه ایثارگری پایِ این انقلاب ایستاده است گفت: اگر جامعه ایثارگری در مجلس به فَهمِ مشترک و رَوشِ اجرای واحد برسد، مجلس در رأسِ اُمور قرار می گیرد و اگر تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده، به دلیل نبودِ اِراده آن بوده است.

عوامل داخلی مؤثرترین عامل در گرانی

رئیس کُمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات کشور به تحریم , ارتباط ندارد. 
آقای پورابراهیمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: سهم تحریم در تورم و مشکلات اقتصادی به اندازه خودش است و عوامل داخلی مؤثرترین عامل در گرانی و گرانفروشی و واسطه‎گریِ مُخَرِب است.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید در کنار اصلاح فرایند عرضه و توزیع کالا، جنس نظارت هم از سُنَتی به الکترونیکی تغییر کند.

وزرای دولت امروز در مجلس 

جلسه علنی مجلس از صبح امروز آغاز شده و قرار است دو تن از وزرای دولت، برای پاسخ به سوالاتِ نمایندگان، در مجلس حاضر شوند.

تقویت همکاری ایران و روسیه با هدف بی اثر کردن پیامدهای تحریم

تقویت همگرایی و همکاری ایران و روسیه با هدف بی اثر کردن پیامدهای تحریم آمریکا ضد ایران و روسیه ، مهمترین دستاورد سفر کوتاه وزیر نفت کشورمان به روسیه بود.
 
وزیر امور خارجه: مردم ایران باید اثرات لغو تحریم ها را'' احساس ''کنند
نشست مشترکِ مجازیِ وُزرای خارجه عضوِ برجام و نماینده ارشدِ سیاستِ خارجی اتحادیه اروپا , برگزار شد.
 
وزیر امور خارجه ایران در توئیتی، نوشت: در این نشست, به سه کشورِ اروپاییِ عضوِ برجام، یادآوری شدکه مذاکرۀ مُجَدد، هیچ موضوعیتی ندارد و این آخرین شانس برای نجاتِ برجام خواهد بود.
 
آقای ظریف افزود ،کشورها نمی توانند از ایران بخواهند قانونِ مجلسِ خود را مبنی بر کاهشِ تَعَهُداتِ بَرجامی, نقض کند.
 
وزیر امور خارجه تاکیدکرد :براساسِ اسنادِ موجود، اتحادیه اروپا و سه کشور اروپاییِ عضو برجام، به شدت, تعهدات ِخود در برجام را نقض کرده اند، و اگر آنها به وظایف خود عمل کنند، ایران هم اقداماتِ اصلاحیِ خود را به حالِ قبلی، باز خواهد گرداند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: مردم ِایران باید اثرات لغوِ تحریم ها را'' احساس ''کنند. 

آخر هفته ای برفی و بارانی

سازمان هواشناسی، برای بیشتر مناطق کشور آخر هفته ای برفی و بارانی پیش بینی کرده است. 
 
دیدار اعضای کُمیسیونِ امنیتِ ملیِ مجلس با خانواده شهید فخری زاده
سخنگوی کُمیسیونِ امنیتِ ملی در این دیدار, بر پیگیریِ پرونده تِرورِ دانشمندِ هسته ای, شهید فخری زاده, تاکید کرد و افزود: با خدماتِ ارزنده این دانشمند، توانستیم در حوزه پَدافَندِ هسته ای و دفاعی به جایگاهِ اَرزنده ای برسیم. 

افزایش وام مسکنِ نُخبِگان

بنابر اعلامِ بانکِ مَسکَن ، وامِ خریدِ مَسکَن برای نُخبِگان و استعداد‌های برترِ کشوری ، با افزایشِ بیست درصدی, نسبت به پارسال، امسال, به سیصد میلیون تومان رسید. 

طرحِ '' هر پُشتِ بام یک نیروگاهِ خورشیدی

۵۲۰ نیروگاه خورشیدی، در ۷۵ روستا در خراسان رضوی نصب شد. در طرحِ '' هر پُشتِ بام یک نیروگاهِ خورشیدی''، هر خانواده روزانه,۲۰ کیلو وات، برق، تولید می‌کند.  

هفت ساعت پیاده روی فضایی در شرایط بی وزنی

فضانورد روسی مستقر در ایستگاه بین المللی فضا، با نصب دوربینی بر لباسش این تصویر را ضبط کرد و مشغول تعمیر قسمت های آسیب دیده ایستگاه شد. 

زیبایی های طبیعت / زمستان یخ زده ؛ ۲ دی

تصاویر زیبایی هم از زمستان و درختان یخ زده چادگان را در اصفهان را در خبر بامدادی ۲ دی مشاهده کنید 

درخواست مردم عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی

درخواست مردم عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور و بستن سفارت آمریکا در بغداد افزایش یافته است.
 
مردم و گروه های سیاسی عراق تاکید کردند سفارت آمریکا به تهدیدی دائمی و بحران علیه امنیت کشورشان تبدیل شده است؛ زیرا این سفارت خانه بر خلاف مقررات و اُصولِ دیپلُماتیک و قانونی, هم نیروهای نظامی و هم سامانه های پَدافندی در اختیار دارد.
 
فِراکسیُونِ"السَنَدُ الوَطَنی" در پارلِمان به نخست وزیر عراق درباره تلاش برای دُور زدنِ مُصَوَبه پارلِمان در خُصوصِ جدول زمانیِ خُروجِ نیروهای بیگانه از کشور, هشدار داد.
 
اِئتلافِ الفتح در پارلمان عراق نیز به دولت الکاظمی درباره اجرای هرچه سریعترِ مُصوبه خُروجِ نیروهای امریکایی از عراق, مهلتِ چند ماهه داد.
 
''حسن شاکر'' نماینده این ائتلاف بعد از برگزاری مراسمِ گرامیداشتِ نخستین سالروزِ شهادتِ سردار, سلیمانی و ابومهدی اَلمُهندِس گفت:«گام بعدی پارلمان در قدردانی از این فرماندهانِ شهید, اخراج نیروهای آمریکایی از کشور است.
 
حیدرَ اللامی عضو شورای سیاسی جنبش النُجَباءِ عراق هم با اشاره به راهپیمایی میلیونی عراقی های برای اخراج امریکایی ها از کشورشان تاکید کرد: امریکایی ها قدرت مقاومت را بخوبی می دانند و اگر اصرار بر ادامه حضور در عراق داشته باشند، مردم مجبورند حرف آخر را بزنند.
 
کارشناسان منطقه معتقدند در پشت پرده وقوع حمله راکتیِ دو شب پیش به سفارتِ امریکا در بغداد , خودِ امریکایی ها بودند.
 
دولت و مجلس عراق به همراه گروه های مقاومت این کشور, حمله راکتی به منطقه سبزِ عراق را محکوم کردند...نخست وزیر عراق از دستگیری برخی عواملِ این حمله راکتی و چند مامورِ امنیتی خبر داده است. 

شکستِ کابینۀ ائتلافیِ صَهیونیست ها، برای چهارمین بار

شکستِ کابینۀ ائتلافیِ صَهیونیست ها، برای چهارمین بار، پارلمانِ این رژیم را در آستانۀ اِنحلال و برگزاریِ انتخاباتِ مجدد قرار داد.
 
رسانه های صهیونیست اعلام کردند: اختلافاتِ عمیقِ نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس(gants)، رهبر حزبِ آبی سفید، پارلمانِ صهیونیست ها موسوم به کِنِسِت(keneset) را بصورت خودکار، مُنحَل خواهد کرد و بار دیگر برای چهارمین بار در کمتر از دو سال، انتخاباتِ پارلِمانی برگزار خواهد شد.
 

مرکبات اُرزوئیه در بازارهای داخلی وخارجی

مرکبات اُرزوئیه در بازارهای داخلی وخارجی. برداشت مرکبات در دو هزار هکتار از باغ های اُرزوئیه استان کرمان آغاز شده است. در مجموع بیش از ۲۰ هزارتُن ارقام مرکبات از این باغ ها برداشت می شود. 
 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha