پخش زنده
امروز: -
تماسهای مردمی با اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، در یک سال گذشته، ۱۰برابر شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، کارشناس مسؤول اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در این باره گفت: این افزایش ناگهانی پس از پیام موبایلی وزارت بهداشت مبنی بر تماس با اورژانس اجتماعی در صورت داشتن مشکلات فردی و خانوادگی در دوران قرنطینه خانگی صورت گرفته است.
نسیم بوستانی با تأکید بر اینکه در خانه ماندن اعضای خانواده، خود به خود زمینه تنش و درگیری را بیشتر میکند یادآور شد: در طول ۱۰ماه گذشته به طور میانگین روزانه ۳۰۰تماس با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی به ثبت رسیده که تقریبا ۱۰ برابر میانگین سال قبل است.
او با بیان اینکه یک سوم تماسها با اورژانس اجتماعی، غیرمرتبط با وظایف ما است افزود: اگر این مقدار را از تماسها کم کنیم باز هم کارشناسان اورژانس اجتماعی، مددکاران و روانشناسان این سازمان، در دوران کرونا اقلا ۵برابر زمان عادی فعالیت میکنند.
بوستانی بیان کرد: از این تعداد نزدیک به ۴۰هزار تماس، غیرمرتبط بوده که به سایر سازمانها ارجاع شده و در مجموع ۸۵هزار و ۳۷۹تماس مرتبط برقرار شده است.
او با یادآوری اینکه اورژانس اجتماعی بر اساس مصوبات ستاد کرونا، جزو مشاغل گروه یک تلقی شده است گفت: تمام کارشناسان ما با حداکثر نیرو و توان در ۱۰ماه گذشته، به صورت تمام وقت و بدون تعطیلات و مرخصی، کار کردهاند تا بخشی از مشکلات فردی و خانوادگی را در سطح استان حل یا در جهت کنترل و کاهش آسیبها تلاش کنند.
کارشناس مسؤول اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی این مدت همکاران من در سطح ۲۰شهرستان خراسان رضوی که دارای اورژانس اجتماعی هستند، ۳۴۰۰مأموریت را به انجام رساندهاند.
وی تأکید کرد: در حالی که میانگین مأموریت برای یک واحد سیار، ۵مورد پیشبینی شده، در برخی روزها همکاران من در واحد سیار بیش از ۳۰مأموریت را انجام دادهاند که در چند سال اخیر در اورژانس اجتماعی، بیسابقه است.