در استان کرمانشاه؛
۷۲ درصد پروندههای ورودی به کلانتریها به مصالحه ختم شد
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از مصالحه ۷۲درصدی پروندههای ورودی به مراکز مشاوره کلانتریهای استان طی سال جاری خبر داد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ محمدرضا آمویی گفت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۱۲هزار و ۵۰۰ پرونده
برای انجام مشاوره به کلانتریهای استان وارد شده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: از این تعداد بیش از ده هزار مورد معادل ۷۲ درصد پروندهها به مصالحه ختم شد و ۱۸ درصد پروندهها نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: در سطح استان کرمانشاه ۳۰ واحد کلانتری داریم که در هر کدام از این واحدها با هدف ایجاد صلح و سازش در پروندهها دوایر مشاوره و مددکاری راه اندازی شده است.
سرهنگ آمویی با بیان اینکه در پروندههایی که ختم به مصالحه شده عدم تعامل طرفین و عدم مفاهمه بین افراد مشهود است، خاطرنشان کرد: پایین بودن آستانه تحمل افراد در بحثهای خانوادگی، آشنا نبودن به مهارتهای زندگی و عدم آموزش افراد زمینهای برای بروز درگیری هاست.
معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: مردم هنوز به کلانتریها به محلی برای رسیدگی به جرائم نگاه میکنند در صورتیکه افراد میتوانند در این مراکز به صورت خود معرف در تمامی حوزهها از جمله موضوعات حقوقی، تحصیلی و خانوادگی مشاوره دریافت کنند.
سرهنگ آمویی اظهار داشت: رسیدگی به پروندههای انتظامی زمانبر و هزینه بر است و اگر در مراحل اولیه صلح وسازش صورت گیرد، نتیجه بهتری حاصل میشود و بار پروندههای قضایی و انتظامی نیز کاهش مییابد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر پروندههای ورودی به کلانتریها در حوزه خانوادگی است، یاداور شد: تصادفات، درگیری و نزاع و اختلافات ملکی در رتبههای بعدی پروندههای ورودی به کلانتریهای استان قرار دارد.
سرهنگ امویی افزود: همچنین در ایام کرونا سامانه پاسخگویی ۰۹۶۵۸۰ راه اندازی شده است تا افراد بدون مراجعه حضوری از مشاورههای مربوط به ویروس کرونا بهرهمند شوند.