خبر«تولیدِ نانو منسوجاتِ ضدِ امواج ، در شرکتِ دانش بنیانِ ایرانی» را در خبر علمی، فرهنگی پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۹- ۰۸:۳۴

تولیدِ نانو منسوجاتِ ضدِ امواج ، در شرکتِ دانش بنیانِ ایرانی

محققانِ شرکتی دانش بنیان به فناوریِ تولیدِ نانو پارچه های ضدِ امواج ، دست یافتند. این پارچه ها در تولیدِ محصولاتِ پزشکی، صنایع نظامی و لباس های ورزشی ، کاربرد دارند.

ساخت نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی

متخصصانِ کشورمان در خوزستان، نیروگاهِ سیکلِ ترکیبی با راندمانِ ۵۳ درصدی، ساخته اند. توربینِ این نیروگاه نیز بدست نیرو‌های فنیِ داخلی در کرج تولید شده است. توربینی که خارجی‌ها پیش از نصب در نیروگاهِ داخلِ کشور، مشتری اش شده اند. 

گزارشِ رویدادهای فرهنگی - هنریِ هفته

درخواستِ سی و نه فیلمِ سینمایی برای شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلمِ فجر ثبت شده است. متقاضیانِ شرکت در جشنواره ی فیلم فجر تا پانزدهمِ دی برای نام نویسی و تا بیستمِ دی برای ارسالِ فیلم های خود به دبیرخانه این جشنواره ، فرصت دارند.

نرِ نگارگری ، مینیاتور، ثبتِ جهانی شد

پرونده ی چند ملیتیِ هنرِ نگارگری به صورتِ مشترک از جانبِ کشورهای ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ازبکستان ارائه شده بود که در پانزدهمین نشستِ کمیته ی بین‌الدولِ میراث‌فرهنگیِ ناملموسِ یونسکو ثبتِ جهانی شد.
 
وزیرِ میراثِ فرهنگی در پیامی ضمنِ تبریکِ ثبتِ جهانیِ هنرِ نگارگری به مردمِ ایران گفت: هنرمندانِ نگارگر نزدِ مردم ایران از شأنی والا و ارزشمند ، برخوردار بوده و هستند. 
 
اما در نشستِ امروزِ میراث‌فرهنگیِ ناملموسِ یونسکو که ساعتی پیش پایان یافت مراسمِ آیینی زیارتِ تادئوسِ مقدس نیز بصورتِ مشترک با ارمنستان ثبتِ جهانی شد

دانشگاهِ ساپینزای رُم ، میزبانِ عکسی هایی از کرمانشاه

دانشگاهِ ساپینزای رُم ، میزبانِ نمایشگاهِ عکسی درباره استانِ کرمانشاه است. نمایشِ عکس های بناهای تاریخیِ کرمانشاه در این نمایشگاه که یک ماه ، ادامه دارد، با استقبالِ دانشجویانِ ایتالیایی مواجه شده است.

نمایشگاهی به مناسبت هفته پژوهش

پژوهشگاهِ علوم اسلامیِ امام صادق(ع) در قم ، دستاوردهای پژوهشیِ خود را به نمایش گذاشته است. علاقه مندان در فضای مجازی نیز می توانند به آثارِ این نمایشگاه ، دسترسی داشته باشند.

کتاب‌های ایرانی در کتابخانه ملی ترکیه

همزمان با هفته ی پژوهش، ۴۳۰ جلد کتابِ ایرانی به کتابخانه ی ملیِ ترکیه اهدا شد. کتابخانه ی ملیِ ترکیه ، بیش از چهار میلیون جلد کتاب دارد.

تاریخچه کاروانسرای اصفاک

کاروانسراها ، آثارِ تاریخیِ دیدنی و ارزشمندی هستند که روزگاری ، محلِ نفس تازه کردنِ کاروان ها ، بودند و امروزه برای گردشگران ، یادآورِ میراثِ فرهنگ و هنرِ ایران هستند و از این منظر می توان گفت همیشه ، مایه ی آرامشند و چشم‎نواز. 

اخبار تصویری ؛ ۲۷ آذر

شرق آمریکا - طوفان زمستانی و برف و سرمای شدید
هند - پرتاب ماهواره مخابراتی به فضا فیجی طوفان یاسا و منع تردد
ژاپن - بارش شدید برف و قطع برق
 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha