با آمادگی بخش خصوصی
حضور مجازی در نمایشگاههای بینالمللی گردشگری
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی: زمینه حضور و آمادگی فعالان بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاههای بینالمللی پیش رو فراهم شده است.»
به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گروه علمی فرهنگی هنری
خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی گفت: «پیرو برگزاری نشست هماندیشی شورای سیاستگذاری نمایشگاههای گردشگری خارجی و مصوبات اجرایی مربوطه، زمینه حضور و آمادگی فعالان بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاههای بینالمللی پیش رو فراهم شده است.»
آقای محمد قاسمی افزود: «با برگزاری "نشست هماندیشی شورای سیاستگذاری نمایشگاههای گردشگری خارجی"که با هدف تصمیمگیری پیرامون شرکت در نمایشگاههای مجازی نظیر ITB برلین و COTTM چین با حضور نمایندگان تمامی تشکلهای گردشگری کشور و شرکت مادرتخصصی گردشگری تشکیل شد و بر اساس استقبال و آمادگی بخش خصوصی کشور، زمینه لازم برای حضور مجازی فعالان بخش خصوصی در نمایشگاههای خارجی پیش رو فراهم شد.»
او عنوان کرد: «با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاههای مجازی در حوزه گردشگری امری نسبتا جدید و تازه است، یکی از اقدامات توافق شده برای دستیابی به اهداف مورد نظر، برگزاری وبینار "آشنایی با مبانی و نحوه حضور در نمایشگاههای مجازی" ویژه متقاضیان حضور در رویدادهای پیش رو و فعالان بخش خصوصی است که بهصورت مشترک توسط جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و جامعه تورگردانان ایران برگزار خواهد شد. مقرر است در این وبینار نحوه حضور مؤثر و همچنین امکانات گوناگون و متنوعی که شرکتکنندگان این نوع خاص از نمایشگاهها میتوانند برای معرفی محصولات و ظرفیتهای خود از آن بهره بگیرند بهصورت مشروح و کاربردی تبیین و تشریح شود.»
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با بیان اینکه استعلام از مجری نمایشگاه ITB برلین در خصوص امکان مشارکت غرفهداران جمهوری اسلامی ایران در یک فضای مجازی واحد در این رویداد _آنگونه که در نمایشگاههای فیزیکی پیشین در قالب پاویون ملی صورت میگرفت نیز در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: «بر این اساس امکان حضور یکپارچه شرکتکنندگان ایرانی در نمایشگاه ITB برلین با نام، لوا و برند ملی گردشگری ایران محقق خواهد شد.»
او همچنین از همکاری مستمر وزارت، جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و نیز جامعه تورگردانان ایران بهمنظور اجرای غرفه مجازی ایران و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای حضور مجازی فعالان بخش خصوصی در رویدادهای پیش رو خبر داد.
آقای قاسمی در در ادامه اظهار کرد: «بنا بر مصوبات "شورای سیاستگذاری نمایشگاههای گردشگری خارجی" مقرر است تا از تجربه حضور مجازی در رویدادهای بینالمللی مورد اشاره، در برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در صورت تأیید ستاد ملی کرونا در اسفندماه سال جاری با همکاری و مشارکت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران برگزار خواهد شد، استفاده شود و راهاندازی نسخه مجازی نمایشگاه به موازات برگزاری فیزیکی در دستور کار قرار گیرد.»
او یادآور شد: «حضور قوی و منسجم در نمایشگاههای مجازی بینالمللی میتواند یکی از اقدامات تضمینکننده رونق گردشگری بینالمللی کشور پس از فروکش کردن بیماری کرونا باشد، چرا که نه تنها به تداوم ارتباطات کاری و حرفهای بخش خصوصی گردشگری کشور با همتایان و شرکای تجاری خود کمک شایانی میکند، بلکه باعث میشود تا نام ایران بهعنوان یک مقصد گردشگری برای دوران پساکرونا در خاطره بازار جهانی باقی بماند.»