هزینه ۱۰۰ میلیاردی هر کیلومتر از آزادراه تهران - شمال
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق گزارشها برای ساخت هر کیلومتر از آزادراه تهران-شمال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، آقای محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به تعیین ردیف اعتباری ۲۳۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: بر اساس برنامه ریزی دولت قرار است که بخشی از فاز دو این پروژه تا سال ۱۴۰۰ و مابقی پروژه طی زمان مشخصی مورد بهره برداری قرار گیرد، اما به نظر میرسد که با روند تخصیص اعتبارات، اجرای این پروژه و افتتاح آن چندین سال به طول بیانجامد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارشهای واصله، برای ساخت هر کیلومتر از آزادراه تهران-شمال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، حال چگونه دولت میخواهد با بودجه ۲۳۰ میلیارد تومانی، این پروژه را به پیش ببرد.
روند اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال نباید به اعتبارات دولتی متصل شود
وی در ادامه گفت: در شرایط کنونی بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار پروژه آزادراه تهران-شمال مشغول به فعالیت است و بر اساس توافق میان این بنیاد و وزارت راه و شهرسازی، قرار است که اعتبارات این پروژه به صورت ۵۰ درصد از سوی دولت و ۵۰ درصد از سوی بنیاد تأمین شود. اما به نظر من روند اجرای این پروژه نباید به اعتبارات دولتی متصل شود.
لزوم واگذاری سهم ۵۰ درصدی دولت در پروژه آزادراه تهران-شمال به بخش خصوصی
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به نظر من دولت باید سهم ۵۰ درصدی خود را در پروژه آزادراه تهران-شمال به بخش خصوصی واگذار کند تا شرکتهای خصوصی با همکاری بنیاد مستضعفان، این پروژه را به سرعت عملیاتی کنند، در غیر این صورت یا باید چندین سال منتظر اجرای پروژه باشیم و یا اینکه دولت باید بخش اعظمی از بودجه خود را برای تکمیل این پروژه در نظر بگیرد که این مسئله نیز امکان پذیر نیست.
پروژه آزادراه تهران-شمال با اعتبارات فعلی تا سه سال آینده نیز به پایان نمیرسد
رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین گفت: اگر پروژه آزادراه تهران-شمال همچنان به بودجههای عمرانی دولت متکی باشد تا سه سال آینده نیز مورد بهره برداری قرار نخواهد گرفت.