در خوزستان؛ ۲ شهردار برکنار شدند، یک مدیر بازداشت شد؛ این اخبار را در بخش خبری ۲۲ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۵- ۰۸:۳۲
 

گفت وگوی ۱۱۰ دقیقه ای رئیس جمهور با خبرنگاران

رئیس جمهور در نشست خبری با برخی رسانه های داخلی و بین المللی، بار دیگر بر غیر قابل مذاکره بودن توافق هسته ای و برنامه های موشکی کشورمان تاکید کرد و گفت، آمریکا باید کاملا به تعهداتش برگردد و به دنیا اعلام کند که در قبال ایران اشتباه کرده است.
 
جنگ اقتصادی تمام عیار دشمن، مشکلات ساختاری و ضعف مدیریتی را، از جمله عوامل مشکلات اقتصادی کشور دانست و پیش بینی کرد، در ماه‌های آینده، وضع با ثبات تری را خواهیم داشت.
 
رئیس جمهور رژیم صهیونیستی را عامل ترور شهید فخری زاده دانست و گفت، هدف اصلی آنها، ایجاد بی ثباتی در منطقه است و ایران اجازه نخواهد داد، دشمنان مکان و زمان انتقام خون این شهید را تعیین کنند و به موقع و در جای مناسب انتقام ترور شهید فخری زاده را خواهد گرفت.
 
آقای روحانی حساسیت اروپایی‌ها درباره اجرای مجازات حکم اعدام روح الله زم را اقدامی مداخله جویانه خواند و گفت اینکه برای یک فرد اینهمه حساسیت به خرج میدهند معنای خوبی ندارد.
 
 

پس لرزه های آبگرفتگی خوزستان / ۲ شهردار برکنار شدند، یک مدیر بازداشت شد

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه پس از ارائه گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره موضوع آب گرفتگی‌های اخیر، استان خوزستان، با اشاره به اینکه موضوع آبگرفتگی در استان خوزستان برای چندمین بار است که اتفاق می افتد، تاکید کرد اگر قصور، تقصیر و ترک فعل افرادی موجب بروز این شرایط شده، بدون هیچ گونه رودربایستی و اغماض برخورد شود.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه عمده‌ترین علل آبگرفتگی‌های خوزستان را فقدان شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در استان و همچنین عدم اجرای طرح شبکه فاصلاب اهواز دانست که با وجود اخذ وام از بانک جهانی و تخصیص بودجه، از 14 سال پیش تاکنون فقط ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.
 
بگفته حجه الاسلام درویشیان، در جریان بررسی‌های صورت گرفته، ۲ نفر از شهرداران استان خوزستان برکنار شدند و مدیر آبفای بندر امام هم بازداشت و در حال حاضر با تودیع قرارصادره به صورت موقت آزاد شده است.
 
رقیبان تازه نفس برای ایران خودرو و سایپا؛ وزیر صنعت: انحصار تولید خودرو شکسته می شود
در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی رؤسای کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس که با حضور رئیس مجلس برگزار و لایحه بودجه سال آینده کشور بررسی شد.
 
بگفته رئیس حوزه ریاست مجلس، مقرر شد، با همکاری و تعامل با نهادهای مربوطه درباره بودجه‌ سال آینده که به مصلحت کشور و منافع مردم باشد، تصمیم گیری شود .
 
وزیر صنعت هم در حاشیه جلسه با کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه، این وزارتخانه درصدد شکسته شدن انحصار تولید خودرو در کشور است گفت، با اجرای طرح واردات خودرو، خودروسازان دولتی می‌توانند ۵۰ درصد افزایش تولید داشته باشند که با این افزایش، قیمت خودرو کاهش می یابد.
 

انتقاد معاون فناوری رئیس جمهور از وابستگی صنعت مرغداری کشور

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده بخش کشاورزی، تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی را ضعف این حوزه خواند و از وابستگی صنعت مرغداری کشور به واردات انتقاد کرد .
 

افزایش نامتعارف قیمت کالاهای لبنی تخلف است

دبیر ستاد تنظیم بازار افزایش نامتعارف قیمت در برخی کالاهای لبنی را تخلف خواند وتاکید کرد با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد .
آقای قبادی با تاکید بر اینکه تغییر قیمت خارج از مصوبات را تحمل نخواهیم کرد گفت: در شوینده‌ها هم هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
 

حفاری نخستین چاه توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی

وزیر نفت در مراسم آغاز عملیات حفاری نخستین چاه طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی با هشدار به روند افزایشی مصرف گاز در کشور گفت هر مشترک گاز که بتواند مصرف خود را در ماه های سرد سال تا ۱۰ درصد کاهش دهد، گازبهایش ۱۵ درصد کم می شود.
 
سخنگوی وزارت خارجه؛ از احضار سفرای آلمان و فرانسه به دلیل بیانیه های مداخله جویانه درباره اعدام روح الله زم خبرداد و گفت اعتراض شدید و صریح ایران از حمایت‌های مستمر اتحادیه اروپا و این دو کشور اروپایی از مجرمان امنیتی کشورمان، به آنها ابلاغ شد.
 
 
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته ۷ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا درکشور شناسایی و ۲۵۱ بیمار جان خود را از دست داده اند.
 

چالش های انتخاباتی امریکا به پایان خط خود نزدیک شد

نشست گزینشگران ریاست جمهوری آمریکا موسوم به الکترال کالج برگزار شد. با این حال چالش‌های حقوقی کارزار انتخاباتی ترامپ با رد دادخواست اخیر در ایالت جورجیا به پایان خط خود نزدیک شد.  

 تسریع در تعیین هویت ژنتیکی شهدای تفحص 

فرمانده سپاه در مراسم راه اندازی مرکزجامع ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: با راه اندازی این مرکز، روند تعیین هویت ژنتیکی شهدای مفقود الاثر تفحص شده دوران دفاع مقدس و مدافع حرم تسریع خواهد شد.

مرکزجامع ژنتیک نور قرار است درحوزه های تشخیص قبل از تولد، تشخیص معلولیت، تشخیص سرطان و تشخیص درمان بیماریهای صعب العلاج فعالیت کند.

نگرانی از ادامه حملات هکری به نهادهای دولتی و نظامی امریکا

بنابر اعلام مقامات امنیتی آمریکا، هکرها با نفوذ به وزارت خزانه داری، به اطلاعات برخی پایگاه های دولتی و امنیتی این کشور دست یافتند.

مقامات آمریکایی با ابراز نگرانی از ادامه حملات هکری به سایر نهادهای دولتی و نظامی، روسیه را عامل این نفوذ دانستند. سفارت روسیه در واشنگتن هم تلاش آمریکایی ها برای مقصر نشان دادن مسکو را محکوم کرد و آن را بی اساس دانست .

نیمه غربی کشور و دامنه های جنوبی البرز برفی و بارانی می شود

به پیش بینی سازمان هواشناسی ، با ورود یک سامانه بارشی به غرب کشور هوای استان های نیمه غربی و دامنه های جنوبی البرز برفی و بارانی می شود.

شدت بارش ها پس فردا در استان های آذربایجان غربی‏ ‏، کردستان،ایلام‏، همدان، مرکزی و بخش های جنوب لرستان و شمال خوزستان است.

  قدردانی از دانش آموزان پژوهشگر

همزمان با هفته پژوهش، از ۳۱ دانش آموز پژوهشگر، با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات و فناوری قدردانی شد.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha