اخبار شیبِ نزولیِ آمار کرونا را در خبر امروز شبکه یک سیما پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۴- ۱۱:۰۴

شیبِ نزولیِ آمار کرونا

وزیربهداشت ایران گفته: اجازه نمی دهیم واکسن خارجی که دوره ‎اش را در جایی نگذرانده است در ایران آزمایشِ انسانی شود.

دکتر نمکی تاکید کرد : بهترین و معتبرترین واکسن را خودمان در کشور تهیه می‎کنیم.

وزیر بهداشتِ ایران در مراسم بهره برداری از ۶۴ طرح بهداشتی و درمانیِ خراسان جنوبی همچنین از ارسالِ دویست دستگاه، اکسیژن سازِ دیگر به مناطق مختلف کشور خبر داد. با اعمال محدودیت‌های دو هفته گذشته شیبِ نزولیِ آمار ابتلا‌های جدید کرونا بیشتر شده بطوریکه دیروز میزان موارد ابتلا به کرونا ۷۵۰ نفر کمتر از دو روز پیش بود.

 

رانت و توزیع نامناسب موجب احساس کمبود مواد اولیه در مواد اولیه پتروشیمی می شود

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی می گوید در تولید مواد اولیه پتروشیمی کمبود نداریم و دلالی و رانت و توزیع نامناسب موجب احساس کمبود مواد اولیه می شود. 

احمد مهدوی ابهری در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: معامله مواد اولیه پتروشیمی نسبت به سال گذشته ۷۰۰ هزار تن افزایش داشته است. او افزود: اگر شکاف ارز نباشد بسیاری از دلالان از صحنه خارج خواهند شد.

 

سند همکاری های راهبردی ایران و افغانستان، خط مشیِ کلانِ روابط دو کشور

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر سه روزه به افغانستان گفت: در دیدار با مقامات این کشور درباره آخرین بخشهای باقیمانده این سند گفتگو و تبادل نظر شد.

آقای عراقچی گفت: سند همکاری های راهبردی ایران و افغانستان، خط مشیِ کلانِ روابط دو کشور را در آینده تعیین و اصول حاکم بر این روابط را مشخص می کند.

قرار است این سند پس از نهایی شدن به امضای روسای جمهور دو کشور برسد.

 

دستور ویژه برای پیگیری حادثه نشتِ نفت در چهارمحال و بختیاری

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به منظور تسریع در عملیات مهار آتش و پاکسازی منطقه به علت نشتیِ خطِ لوله مارون – اصفهان دستور پیگیری ویژه داد.

دیروز خط لوله ۳۰ اینچ انتقال نفت مارون - اصفهان نزدیک تلمبه‌خانه شهرستان سرخون، به علت رانش زمین دچار شکستگی شد و با جاری شدن نفت خام، آتش‌سوزی روی داد.

این حادثه تلفات جانی نداشته اما بر اثر جاری شدن نفت، به زمین های کشاورزی و منابع آبی منطقه خساراتی وارد شده است.

 

پایداری آلودگی هوا

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده، آلودگی پایداری هوا تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد داشت.

دخالت در امور داخلی ایران

جو بایدن رییس جمهور جدید امریکا که با ترامپ بر سر پیروزی در انتخابات جدال دارد و هنوز به قدرت نرسیده، دخالت در امور داخلی ایران را آغاز کرد.

مشاور امنیت ملی جوبایدن ادعا کرد: اعدام اداره کننده کانال معاندِ آمدنیوز به جرم جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی، نقض حقوق بشر در ایران است.

جیِک سالیوان گفته به شرکای اروپایی مان خواهیم پیوست و در مقابل ایران می ایستیم.

وزارت خارجه فرانسه و المان و اتحادیه اروپا هم در بیانیه هایی اعلام کردند سفرای فرانسه، آلمان ، اتریش و ایتالیا در اعتراض به اعدام این عامل سرویسهای جاسوسی - اطلاعاتی خود، در نشست آنلاین با موضوع همکاریهای اقتصادی ایران و اروپا در تهران شرکت نمی کنند.

این اقدام مداخله جویانه امریکا و اروپا در امور قضایی ایران در حالی صورت می گیرد که قرار بود نشست همکاریهای اقتصادی پس از تصویب توافقنامه هسته ای و ذیل برجام، فردا با حضور سفرای اروپایی برگزار شود.

به گفته کارشناسان، این اقدام شتابزده و مداخله جویانه امریکا و کشورهای اروپایی نشان دهنده جدی نبودن آنها در عمل به تعهدات خود ذیل برجام است .

در پی این اقدامات ، سفرای فرانسه و المان در تهران به وزارت امور خارجه احضار شدند.

مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه های مداخله جویانه اتحادیه اروپا، فرانسه و آلمان را محکوم و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی نسبت به حضورِ عناصرِ مروجِ اَعمال تروریستی در کشورهای اروپایی که امنیت مردم ایران را هدف قرار می دهند، به آنها ابلاغ کرد. نیما زم با حکم دادگاه و به جرم خیانت به کشور دوروز پیش اعدام شد. 

نشست شورای هماهنگی کمیسیون ها

نشست شورای هماهنگی کمیسیون ها ساعتی پیش به ریاست آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در محل کمیسیون تلفیق آغاز شد. .

 

انهدام شبکه گسترده اختلال در نظام ارزی

وزارت اطلاعات، هشت نفر از عوامل اصلی یک شبکه گسترده اخلال در نظام ارزی کشور را در یزد دستگیر کرد. تبانی و پرداخت رشوه، استفاده از کارت های بازرگانی و حساب های بانکی اجاره ای، پولشویی، تخلفات گمرکی، فرار مالیاتی و جعل اسناد حمل کالا به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان، از اتهامات اعضای این باند است.

 

موفقیت جوان ایرانی در ساخت روبات

حسن ذبیحی‌فر محقق ایرانی ساکن روسیه در همکاری با شرکت مایکروسافت و آزمایشگاه رباتیک روسی این روبات را که مانند انسان با اشیا برخورد می کند، ساخت .

بارش شهابی

بارش شهابی جوزایی، به علت نبودنِ ماه در آسمان بخوبی دیده می شود. بارش های شهابی که بینِ ۱۲۰ تا ۱۵۰ شهاب در هر ساعت است تا بامداد فردا دامه دارد.

 

 انفجار کشتی در سواحل جده عربستان 

این انفجار نزدیک سواحل جده مرکز توزیع تجارت نفت عربستان روی داده است. 

 

مرگ مرموز فک های خزر

لاشه حدود ۳۰۰ فک مرده در سواحل دریای خزر کشف شد.

مقامات داغستان روسیه : در باره علت مرگ مرموز فک های خزرتحقیق خواهند کرد. نسل فکهای خزر به علت شکار بی رویه، آلودگی و نابودی زیستگاه در معرض انقراض قراردارد.

 

ضربه جدی سایبری به زیرساختهای مالی و اینترنتی آمریکا

هکرها به اطلاعات وزارت خزانه داری، اداره ملی اطلاعات و مخابرات این کشور دستبرد زدند. شورای امنیت ملی آمریکا جلسه اضطراری تشکیل داد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن اعلام کرد: جان اولیوت سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، وقوع این حمله سایبری را تایید و اعلام کرد: هکرهای مورد حمایت یک دولت خارجی ، اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا، اداره ملی اطلاعات و مخابرات این کشور را هک کردند.

گفته می شود تبعات این حمله سایبری آن قدر جدی بوده که شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید جلسه اضطراری تشکیل داده. با اینکه مقامات آمریکایی گفته اند هنوز معلوم نیست این حمله از مبدا کدام کشور صورت گرفت، خبرنگار واشنگتن‌پست ، یک گروه هکر روسی را عامل حمله سایبری به وزارتخانه‌های خزانه‌داری، بازرگانی و شرکت امنیت سایبری فایرآی معرفی کرده.‌ همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله وسیع سایبری به چهل شرکت اسرائیلی خبر دادند. 

 

شمار مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از ۷۲ میلیون

شمار مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از ۷۲ میلیون و ۶۴۶ هزار نفر رسید که از این تعداد یک میلیون و ۶۱۸ هزار و ۹۰۸ نفر جان خود را از دست داده اند.  

در امریکا که در صدر کشور‌های جهان قرار دارد در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۱۳ هزار نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند. تاکنون بیش از ۳۰۵ هزار نفر هم در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اندکه حدود ۲۰ درصد تلفات کرونایی جهان را شامل می‌شود.

پس از آمریکا، ​ هند، ​ برزیل و روسیه رکوردار مبتلایان به کرونا هستند. اوضاع در اروپا نیز وخیم است. طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸ هزار نفر در انگلیس و بیش از ۱۱ هزار نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شدند.

درآلمان هم دولت مقرر کرد از روز چهارشنبه، تعطیلی‌های گسترده‌ای برای مقابله با کرونا اجرا شود. در ترکیه نیز با جان باختن ۲۱۸ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا، شمار تلفات کرونا در این کشور به ۱۶۴۱۷ نفر رسید.

مقامات بهداشتی چین هم از شناسایی ۱۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.  

بزرگترین تولید کننده کاشی شرق کشور

خراسان جنوبی بزرگترین تولید کننده کاشی در شرق کشور. قطب تولید کاشی در شرق کشور توانسته با توسعه تولیدات، محصولاتش را روانه بازارهای خارجی کند. 

 

درخشش هنری در زندان

مددجویان زندان مرکزی بیرجند با آموزش هدفمند توانستند مصنوعات چوبی زیبایی رو تولید کنند. 

تولید گوشت گیاهی

جوان نخبه قوچانی نخستین بار در کشور گوشت گیاهی تولید کرد. این گوشت که از گیاه خُلَّر تولید شده در تولید سوسیس و کالباس کاربرد دارد. 

 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha