چند نکته درباره نقص فنی فرمان خودرو
اگر خودرو شما به هنگام رانندگی به یک سمت کشیده میشود بخصوص در زمانی که فرمان را رها میکنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان بودن باد لاستیکها را چک کنید.
به گزارش گروه وب گردی
خبرگزاری صدا و سیما، فرمان از ادوات دقیق خودروها است که در کنار ترمز در زمره حیاتیترین ارکان وسیله نقلیه محسوب میشود و هر عیبی در این سیستم حساس بوجود آید بر کیفیت و ایمنی اتومبیل تاثیر مستقیم میگذارد. توجه شما را به چند ایراد شایع فرمان جلب میکنیم.
اگر خودرو شما به هنگام رانندگی به یک سمت کشیده میشود بخصوص در زمانی که فرمان را رها میکنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان بودن باد لاستیکها را چک کنید.
اگر باد تایرها را کنترل کردید و از تنظیم بودن آن مطمئن شدید، آنگاه ممکن است اشکال در جای دیگری باشد، ممکن است، میل فرمان نا میزان باشد یا زاویه کمبر و کستر درست نباشند یا فرمان درست در مرکز تنظیم نشده باشد.
اگر فرمان ماشین شما بیش از اندازه بازی دارد یا به سختی میپیچید، باید مارپیچ فرمان و قطعات داخلی جعبه فرمان را چک کنید.
اگر فرمان در سرعتهای ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بزند، تایرهای خودرو نیاز به بالانس شدن دارند.
لرزیدن یا زدن فرمان خودرو در هنگام سرعتهای بالای ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نشان دهنده مستهلک بودن سیستم جلوبندی خودرو است.
اگر زمان ترمز گیری و توقف، فرمان بلرزد، دیسک یا کاسه ترمز یا لنتها آسیب دیدهاند.