وی گفت: در کیش با توافقی که با شرکت تاکسی اینترنتی انجام شد قرار شد فراخوان در تاکسیهای اینترنتی تا ۹۰ ثانیه فقط برای تاکسیهای جزیره باشد.
پورعلی افزود: یکی دیگر از امتیازات پیش بینی شد مبلغ کمیسیون بود که از ۲۰درصد به ۱۰درصد تغییر کرد.
وی گفت: مزیت دیگری که پیش بینی شده بود برخی از مکانهای خاص جزیره مانند فرودگاه و بندرگاه در دایره خدمات تاکسیهای بی سیم باشد چرا که تاکسیهای اینترنتی میتوانند ثبت سفر را متناسب با مناطق تقسیم بندی کنند.
عدم استقبال تاكسي داران از تاكسي اينترنتي
پورعلی گفت: متاسفانه با استقبال تاکسی داران روبرو نشد و این خدمت یک خدمت متفاوتی است با تاکسی بیسیم است.
وی گفت: نرخ متفاوت سفر با تاکسی بیسیم در تاکسی اینترنتی دیده شده است و تعداد سفرها را هدفمند میکند.
معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش گفت: این خدمت جدید در کنار افزایش جمعیت جزیره کیش هم معنای دیگری پیدا میکند.
وی گفت: ما بیش از ۷سال است که سیستم حمل و نقل با همین آمار موجود فعالیت میکند در حالی که جمعیت سال۹۰ کیش ۲۴هزار نفر، جمعیت سال۹۵ جزیره کیش ۳۹هزار و ۸۵۳نفر و جمعیت فعلی نزدیک به ۴۳هزار نفر و طبیعتا ۲۰درصد هم به این جمعیت که گردشگران هستند اضافه شود که منطقه آماده ارائه خدمت به این آمار هم باشد.
پورعلی با اشاره به اینکه قطعا نیازمند افزایش ناوگان حمل و نقل داریم گفت: آژانسها و نمایندگان جامعه حمل و نقل تاکسیها اعلام کردند ما روزانه زیر ۵۰سفر انجام میدهند.
وی گفت: اگر این رقم را بپذیریم که مطالعات سناریوهای دیگری هم دارد ۴۵۶تاکسی کمبود احساس میشود و این یعنی اینکه خیلیها به ساختار فعلی حمل و نقل مراجعه میکنند و زنگ میزنند به آژانسهای موجود و آژانسهای فعلی نمیتوانند درخواستها را پاسخ دهند.
طیبی با اشاره به انجام طرح مهر کیش گفت: تمام اقدامات انجام شده با برنامه ریزی بوده است و اگر مردم مشاهده میکنند که خیلی از همکاران شرکت عمران آب و خدمات کیش در این طرح شرکت میکنند این طرح سازماندهی شده است.
وی گفت: اقدامات اینچنینی که قدری چالشی باشد و سخت باشد بدون برنامه ریزی و بدون هماهنگی امکان پذیر نیست.
سعید پورعلی گفت: اگر انتظار داشته باشیم که تاکسی اینترنتی همان هزینههای که تاکسیهای بیسیم به مردم تحمیل بکند چیزی را تغییر نداده ایم.
تغيير در شيوه شركت داري حمل و نقل
وی گفت: اگر انتظار داریم که شیوه شرکت داری تغییر کند و بهره وری افزایش پیدا کند باید در برخی از ارکان شاهد تغییر باشیم.
معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش گفت: ما اگر بخواهیم در مقابل شیوههای جدید خدمت همان هزینههای شیوههای مرسوم خدمت را مطالبه کنیم از نظر مردم و کسب و کار پذیرفته نیست و این تاکسی اینترنتی وارد شده است تا رقابت ایجاد کند.
وی گفت: ما مزیتهای که برای شیوه جدید شرکت داری ایجاد شد انتظار میرود که تغییر و تحولاتی در این شیوه ارائه خدمات حمل و نقل اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به تلاشهای بخش فناوری اطلاعات منطقه آزاد کیش برای بهره برداری از اپلیکیشن تاکیش گفت: این نرم افزار امروز امکان دارد که خدمات را ارائه کند، اما فراموش نکنیم با اضافه شدن یک نرم افزار ما وارد حوزه تاکسیهای اینترنتی نمیشویم مگر ساختارهای دیگر به قوت خود باقی بماند.
انتظارات مردم متفاوت میشود و نرخ گذاری در سیستم تاکسی اینترنتی یک نرخ گذاری متفاوتی از شورای ترافیک است و در طول روز هم متفاوت خواهد بود.
پورعلی با اشاره به شیوه پذیرش سفر در تاکسی اینترنتی گفت:این شیوه آمده که چانه زنیهای سنتی را نداشته باشیم.
وی گفت: ورود تاکسیهای اینترنتی برای ایجاد رقابت در حوزه خدمات رسانی بود.
چرخش هدفمند تاكسي در سيستم اينترنتي
طیبی گفت: ما در سیستم تاکسی اینترنتی تعداد سفر را افزایش میدهیم و تاکسی بی هدف در شهر نمیچرخد.
وی با اشاره به اینکه ما نمی توانیم ارائه خدمت را متوقف کنیم گفت: وقتی شرکت تاکسی اینترنتی تفاهم نامه خود را امضا کرد اولویت ما تاکسیهای جزیره بود و باتوجه به اینکه در کشور ۲درصد عوارض برای شهرداری قرار میدهند، اما با هماهنگی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش این مبلغ نیز تخفیف دادیم و ۸درصد هم شرکت تاکسی اینترنتی را مجاب به کسر کردیم.
وی گفت: سازمان قصد جدی برای حضور شرکتهای اینترنتی در جزیره کیش دارد.
بخش دوم گفتگوي مديرعامل شركت عمران آب و خدمات كيش به همراه معاون فرهنگي اجتماعي منطقه آزاد كيش فردا يكشنبه ساعت19 از سيماي مركز كيش به روي آنتن خواهد رفت.