پخش زنده
امروز: -
نخستین همایش علمی «رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی» در سالن همایشهای بینالمللی سازمان صدا و سیما برگزار میشود.
به گزارش خبرنگار علم و فناوری گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما، آقای علی طهماسبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما و دبیر اجرایی این همایش با اعلام این خبر گفت: پیرو مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه صداوسیما در سال ۱۳۹۸ و در راستای انجام وظائف ذاتی این دانشگاه در زمینه تأمین نیازهای علمی و پژوهشی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، و با توجه به اهمیت، پیچیدگی و ابعاد مختلف تبلیغات بازرگانی در رسانه و با هدف حمایت از گسترش پژوهش در حوزههای نظری، فرهنگی، اجتماعی، سیاستگذاری و مدیریت تبلیغات بازرگانی، همایش یادشده با ۷۲ مقاله جدید علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد.
معاون پژوهشی دانشگاه صدا و سیما افزود: در ۲۵ سال گذشته که پخش تبلیغات بازرگانی از رسانه ملی آغاز شده است این نخستین همایش علمی در این موضوع است. دکتر شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما به عنوان رئیس همایش، دکتر حسن خجسته باقرزاده به عنوان نائب رئیس همایش و دکتر علیرضا پویا به عنوان دبیر علمی همایش طی یک سال گذشته جلسات مختلفی با صاحب نظران، مدیران رسانه ملی، متخصصان صنعت تبلیغات و اعضای هیات علمی همایش برگزار کردند تا نیازها و چالشهای رسانه ملی و محورهای همایش شناسایی شود و باانتشار فراخوان، برای پاسخ به آن نیازها طرحهای پژوهشی در دانشگاه تعریف شد و از استادان متخصص برای نگارش مقاله دعوت شد.
گردآوری تاریخ شفاهی مدیریت تبلیغات بازرگانی در رسانه ملی از جمله برنامههای این همایش بوده است.
آقای طهماسبی دبیر اجرایی این همایش گفت: استادان صاحبنامی از دانشگاههای معتبر کشور در کمیته علمی این همایش حضور داشتند از جمله: دکتر محسن اسماعیلی، دکتر رضا پورحسین، دکتر سیدمحمد مهدی زاده، دکتر شهاب الدین عادل، دکتر سیدمحسن هاشمی، دکتر محمد هادی همایون، دکتر امیدعلی مسعودی. برخی استادان دانشگاه صدا و سیما نظیر دکتر علی دارابی، دکتر نعمتی انارکی، دکتر محسن شاکرینژاد، دکتر محمدصادق مرکبی و دکتر محمدحسین ساعی نیز با کمیته علمی همایش همکاری داشتند.
تعدادی از شخصیتهای برجسته علمی کشور در عرصه رسانه، ارتباطات، جامعه شناسی و تبلیغات به منظورارائه مقاله در این همایش حضور خواهند داشت. استادان و پژوهشگران سراسر کشور بیش از ۱۲۰ عنوان مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال کرده اند که با توجه به داوری انجام شده مقالات منتخب همزمان با همایش در شمارههای ویژه نشریات علمی دانشگاه صداوسیما منتشر میشود و کتاب چکیده مقالات همایش نیز چاپ خواهد شد.
مقالات ارسالی به همایش توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نمایه شده و مباحث نظری در حوزه تبلیغات بازرگانی و رسانه، مباحث فرهنگی و اجتماعی و سیاستگذاری و مدیریت از محورهای اصلی این همایش برای دریافت مقالات علمی بوده است.
ارائه مقالات برگزیده در قالب سخنرانی، برگزاری نشستهای تخصصی در خصوص محورهای موضوعی پژوهش و رونمایی از کتاب چکیده مقالات از دیگر برنامههای جانبی این همایش خواهد بود.
برنامه تفصیلی همایش و راه ثبت نام برای شرکت در نشستها به صورت مجازی متعاقبا اعلام خواهد شد.