وضعیت حمل و نقل عمومی کیش در ویژه برنامه بازتاب از صداوسیمای مرکز کیش بررسی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري صداوسيما مركز كيش، برنامه تلويزيوني بازتاب با حضور ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش و سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش وضعيت حمل و نقل عمومي جزيره كيش را بررسي مي كند.
این برنامه تلویزیونی فردا شنبه ۲۲ آذر ساعت ۱۹ از سیمای کیش پخش خواهد شد.
شنوندگان راديو كيش نيز مي توانند اين برنامه را همزمان از رادیو کیش در موج fm ردیف ۹۹.۲ مگاهرتز شنونده باشند. مخاطبان خارج از جزیره صداوسيماي مركز كيش میتوانند با كليك اينجا اين ويژه برنامه را مشاهده كنند.
دیدگاهی جدید به ورود اسنپ به جزیره
در حالی که می بینیم سیستم حمل ونقل جزیره با سه گزینه مینی بوس تاکسی خطی(زرد) و تاکسی آژانسی (سفید) متناسب با نیاز جزیره به خوبی در حال ارائه خدمات بودند و هر گروه از مردم متناسب با میزان توانائی مالی خود می توانست از این خدمات استفاده کند و د ر صورت لزوم اگر فرد کم در آمدی از تاکسی استفاده می کرد بدون شک افرادی از تاکسی ها بودند که متناسب با توانائی مسافر از او هزینه دریافت می کردند چه بسا پیش می آمد که رانندگان مسافرینی را بدون دریافت هزینه جابجا میکردند گر چه ممکن بود مسافری هم سوء استفاده کند و راننده ای راناراحت کند اما در هر صورت روزگار می گذشت گر چه در این میان رانندهگانی هم میبودند که با دریافت کرایه های اضافه باعث نارضایتی بعضی از مسافرین یا کیشوندان می شدند اما چه صبورانه رانندگانی هم بودند که با کیشوندان معترض روبه رو می شداند و شاهد بی احترامی های این گروه قرار میگرفتند و هیچ کس آنها را ندید اما در عوض مسافرین و کیشوندانی هم بودند که چه قدر دانی هائی از سیستم حمل نقل که نداشنتند و آرزوی وجود چنین سیستمی را در سرزمین اصلی را داشتند .اما در این میان اشکالاتی هم در سیستم وجود داشت مانند سرویس دهی بعضی ساعات کاستی هائی داشت که مسئولین برای رفع آن تلاش مناسبی انجام ندادند فقط راحش را در این دیدند که حما و نقل را به اسنپ بسپارند اینکه چه مشکلاتی را بوجود خواهد آورد و آنها خوراک گروهای معاند نظام راآماده کردند تا به مردم القائ کنند فرسودگی سیستم حمل نقل و.. به خاطر تحریم ها می باشد و زمینه را برای مزاکرات …با دشمنان فراهم کنند که ای کاش این از روی ناآگاهی بوده باشد و عمدی در کار نباشد.
اما اینکه بایدسیستم رقابتی باشد کاملا درست ایا به نظر شما تاکسی می تواند با هزینه های بالای خود با اسنپ رقابت کند لباس فرم/ سلامت ماشین (معاینه فنی سه ماهه) / کارت سلامت/ یک رنگی سیستم تاکسی که باید تویوتا باشد/داشتن تابلوی سقفی/هزینه های برگ تردد/ سلامت سیستم خنک کننده / اجبار به سرویس دهی در ساعات خواص در مکانهای خواص/تحمل توهین بسیاری از مسئولین که از شکایت یکطرفه مسافر اطلاعی ندارند/شب بیداری ها و تحمل گرمای تابستان با هزینه های بالای سیستم تهویه تاکسی/هزینه سوخت که سهمیه سوخت در بهترین حالت برای یک هفته کفایت میکند / و…. راننده اسنپ بدون شک یا کارمند است یا توانائی مالی بالائی دارد به تعبیری از جائی دیگر حقوق می گیرد و در کنار آن با اسنپ هم کار می کند و احتمالا از طرف محل کار خود هم مسکنی دریافت کرده است ونیاز به پرداخت بیمه هم نمی باشد اما راننده تاکسی هزینه مسکن و بیمه هم دارد حال کالاهائی هم که از طریق ادارات به قیمت مناسب در اختیار آنها قرار می دهند بماند / بیائید و آگاهانه فکر کنیدو منطقی تصمیم بگیرید و تصمیماتی را نگیرید که در دراز مدت مشکلاتی را ایجاد کند که بعدا از عهده ی حل آن برنیائید و به خواهید برای رفع مشکل علاوه بر تاکسی ها با گروه های دیگر جامعه (اسنپ یا هر گروهی که وارد حمل و نقل میشوند) درگیر شوید کیش تهران نیست که عده ای به ناچار به خاطر نداشتن در آمد حلضر شوند با حق زحمه کم برای اسنپ کار کنند و مسافر را به خاطر منافع اسنپ با مبلغ ناچیز جا به جا کنند آقای طیبی شما ادعای تحصیلات دانشگاهی در رشته جامعه شناسی دارید لطفا به عواقب جامعه شناسانه ی اسنپ در جزیره هم فکر کنید به فکر صندلی خود نباشید به فکر خدمت سالم به جامعه باشید.
و سلام یک کیشوند بازنشسته
در حالی که می بینیم سیستم حمل ونقل جزیره با سه گزینه مینی بوس تاکسی خطی(زرد) و تاکسی آژانسی (سفید) متناسب با نیاز جزیره به خوبی در حال ارائه خدمات بودند و هر گروه از مردم متناسب با میزان توانائی مالی خود می توانست از این خدمات استفاده کند و د ر صورت لزوم اگر فرد کم در آمدی از تاکسی استفاده می کرد بدون شک افرادی از تاکسی ها بودند که متناسب با توانائی مسافر از او هزینه دریافت می کردند چه بسا پیش می آمد که رانندگان مسافرینی را بدون دریافت هزینه جابجا میکردند گر چه ممکن بود مسافری هم سوء استفاده کند و راننده ای راناراحت کند اما در هر صورت روزگار می گذشت گر چه در این میان رانندهگانی هم میبودند که با دریافت کرایه های اضافه باعث نارضایتی بعضی از مسافرین یا کیشوندان می شدند اما چه صبورانه رانندگانی هم بودند که با کیشوندان معترض روبه رو می شداند و شاهد بی احترامی های این گروه قرار میگرفتند و هیچ کس آنها را ندید اما در عوض مسافرین و کیشوندانی هم بودند که چه قدر دانی هائی از سیستم حمل نقل که نداشنتند و آرزوی وجود چنین سیستمی را در سرزمین اصلی را داشتند .اما در این میان اشکالاتی هم در سیستم وجود داشت مانند سرویس دهی بعضی ساعات کاستی هائی داشت که مسئولین برای رفع آن تلاش مناسبی انجام ندادند فقط راحش را در این دیدند که حما و نقل را به اسنپ بسپارند اینکه چه مشکلاتی را بوجود خواهد آورد و آنها خوراک گروهای معاند نظام راآماده کردند تا به مردم القائ کنند فرسودگی سیستم حمل نقل و.. به خاطر تحریم ها می باشد و زمینه را برای مزاکرات …با دشمنان فراهم کنند که ای کاش این از روی ناآگاهی بوده باشد و عمدی در کار نباشد.
اما اینکه بایدسیستم رقابتی باشد کاملا درست ایا به نظر شما تاکسی می تواند با هزینه های بالای خود با اسنپ رقابت کند لباس فرم/ سلامت ماشین (معاینه فنی سه ماهه) / کارت سلامت/ یک رنگی سیستم تاکسی که باید تویوتا باشد/داشتن تابلوی سقفی/هزینه های برگ تردد/ سلامت سیستم خنک کننده / اجبار به سرویس دهی در ساعات خواص در مکانهای خواص/تحمل توهین بسیاری از مسئولین که از شکایت یکطرفه مسافر اطلاعی ندارند/شب بیداری ها و تحمل گرمای تابستان با هزینه های بالای سیستم تهویه تاکسی/هزینه سوخت که سهمیه سوخت در بهترین حالت برای یک هفته کفایت میکند / و…. راننده اسنپ بدون شک یا کارمند است یا توانائی مالی بالائی دارد به تعبیری از جائی دیگر حقوق می گیرد و در کنار آن با اسنپ هم کار می کند و احتمالا از طرف محل کار خود هم مسکنی دریافت کرده است ونیاز به پرداخت بیمه هم نمی باشد اما راننده تاکسی هزینه مسکن و بیمه هم دارد حال کالاهائی هم که از طریق ادارات به قیمت مناسب در اختیار آنها قرار می دهند بماند / بیائید و آگاهانه فکر کنیدو منطقی تصمیم بگیرید و تصمیماتی را نگیرید که در دراز مدت مشکلاتی را ایجاد کند که بعدا از عهده ی حل آن برنیائید و به خواهید برای رفع مشکل علاوه بر تاکسی ها با گروه های دیگر جامعه (اسنپ یا هر گروهی که وارد حمل و نقل میشوند) درگیر شوید کیش تهران نیست که عده ای به ناچار به خاطر نداشتن در آمد حلضر شوند با حق زحمه کم برای اسنپ کار کنند و مسافر را به خاطر منافع اسنپ با مبلغ ناچیز جا به جا کنند آقای طیبی شما ادعای تحصیلات دانشگاهی در رشته جامعه شناسی دارید لطفا به عواقب جامعه شناسانه ی اسنپ در جزیره هم فکر کنید به فکر صندلی خود نباشید به فکر خدمت سالم به جامعه باشید.
و سلام یک کیشوند بازنشسته