ناکارآمدی خدمات تامین اجتماعی به مردم در همدان
بیمه شدگان تامین اجتماعی همدان، برای دریافت خدمات درمانی با مشکلاتی شامل طولانی شدن تمدید دفترچه بیمه و تاریخ آن روبرو هستند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مرکز همدان، به گفته مسئولان تامین اجتماعی همدان، ارائه خدمات درمانی در مراکز درمانی و بیمارستانها تنها با کد ملی امکان پذیر شده است؛ موضوعی که هنوز بعضی از مراکز درمانی از آن اطلاعی ندارند.
اگر قرار است خدمات آنلاین برای جلوگیری از حضور فیزیکی مردم باشد، بنابراین باید خدمات دهی های سازمانها و ادارات بر پایه زیر ساختی قوی و نیز توجه به سلامت مردم باشد. بعید نیست در زمانی نه دیر هنگام، خدمات غیر حضوری به یک رویه اصلی تبدیل شود.
این در حالی است که تمدید دفترچههای بیمه توسط سازمان تامین اجتماعی، آنلاین انجام میشود و دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست؛ اما آنچه بیمه شدگان با آن مواجه شدند حکایت از ناهماهنگیهای درون سازمانی و بی اطلاع بودن مراکز درمانی است.
به گفته مسئولان سازمان هم اکنون چهار کارگزار بخش خصوصی اقدام به خدمات دهی بیمهای به بیمه شدگان میکنند. بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در استان از خدمات درمانی و بیمارستانی استفاده میکنند که در روزهای کرونایی و برای کاهش حضور فیزیکی با برنامه ریزی مناسب شرایط بهتری برای بیمه شدگان تامین اجتماعی فراهم شود.
ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان در مراکز درمانی و بیمارستانها تنها باید بدون دفترچه بیمه و تنها با کدملی انجام شود که اینگونه نیست! اگر قرار است خدمات آنلاین برای جلوگیری از حضور فیزیکی مردم باشد، بنابراین باید خدمات دهی های سازمانها و ادارات بر پایه زیر ساختی قوی و نیز توجه به سلامت مردم باشد. بعید نیست در زمانی نه دیر هنگام، خدمات غیر حضوری به یک رویه اصلی تبدیل شود.