پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ارزیابی مستمر خدمات غیرحضوری این سازمان خبر داد و گفت: ظرفیت پاسخگویی سامانه ارتباطات و نظارت مردمی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، آقای مصطفی سالاری در پنجمین جلسه رونمایی از خدمات ۳۰ گانه غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ اظهار داشت: امروز نهمین خدمت غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی است، رونمایی میشود.
سالاری افزود: در این ۵ هفته طرحها مطابق برنامه رونمایی شده است و امیدواریم تا پایان طرح همه برنامهها به خوبی و در زمان مقرر اجرا شود و طرحهای افتتاح شده به صورت غیرحضوری کامل و به روش آسان و روان برای مردم مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برخی خدمات سازمان تأمین اجتماعی منجر به دریافت و یا پرداخت وجوه میشود، گفت: این خدمات حساسیت بیشتری دارند و باید با جدیت و دقت بالاتری کار انجام شود و البته خدماتی که به صورت غیرحضوری ارائه میشود قطعا باید در شعب حذف شود.
میرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم هماهنگی و همافزایی تمامی واحدهای این سازمان برای پیشبرد خدمات غیرحضوری تأکید کرد و گفت: خدمات غیرحضوری مختلف با هم ارتباط دارند و تمامی واحدهای سازمان باید به صورت مشترک و هم راستا برای تکمیل این خدمات با استفاده از تمامی ظرفیتها تلاش کنند.
سالاری از برنامه ریزی برای اصلاح و به روز رسانی معماری سامانه خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: با تکمیل خدمات غیرحضوری این برنامه نیز به اجرا در میآید و تمامی سامانهها به یکدیگر متصل خواهد شد.
وی توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی را نهمین فرایند از خدمات غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ اعلام کرد و افزود: این خدمت موجب تسهیل امور کارفرمایان میشود و نقطه شروعی برای غیرحضوری شدن سایر خدمات تامین اجتماعی به کارفرمایان است.
سالاری ادامه داد: بعد از این هم خدمات دیگری غیرحضوری خواهد شد و کارفرمایان برای هیچ کاری نیاز به مراجعه حضوری به شعب نخواهند داشت.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: درحال حاضر مبالغ مربوط به تعهدات کوتاه مدت برای افرادی که دارای حساب بانک رفاه هستند، پس از طی مراحل در سامانه خدمات غیرحضوری به صورت روزانه پرداخت میشود و امیدواریم با همکاری بانک رفاه کارگران این خدمات به افرادی که دارای حساب بانکی دیگری هستند نیز برقرار شود.
علی اکبر ربیع زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از روند خدمات غیرحضوری و پیشرفت طرح ۳۰۷۰ ارائه داد.
وی اظهار داشت: توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی یک خدمت کلیدی برای غیرحضوری شدن تعداد بیشتری از خدمات به کارفرمایان است. امروز با وجود اینکه تاکنون ۹ سرویس از خدمات ۳۰ گانه به بهره برداری رسیده است، اما از نظر میزان پیشرفت کار به نزدیک به ۵۰ درصد رسیده ایم و با راه اندازی این سرویسها بخش قابل توجهی از اقدامات و زمینههای مورد نیاز برای دیگر خدمات فراهم شده است.