در اخبار ۲۰ و ۳۰ امروز، عادی انگاری کرونا و رسیدگی ویژه به آبگرفتگی در برخی استانهای جنوبی را پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۱۷- ۱۵:۰۲
  • عادی انگاری یعنی زمستان تلخ کرونایی 

وزیر بهداشت: اگر این بار مجدد عادی انگاری کنیم زمستانی به مراتب سخت تر از پاییز در پیش داریم. اولین استان تهران است. نگرانی در این باره بیشتر شد چون باز مترو شلوغ شد و مراکز خرید سربسته مملو از جمعیت شد. 

  • محدودیت های کرونایی به ویژه در شهرهای قرمز به قوت خودش باقی است

به گفته سردار حاجیان سخنگوی جدید ناجا تا الان؛ ۵۳ هزار جریمه برای خودروها درباره اعمال محدودیت های کرونایی انجام شده است.

  • تعیین تکلیف نوع برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم
امتحانات دی ماه برای دانش آموزانی است که نتوانستند در شهریور ماه همه دروس را بگذرانند و تعدادی از درس‌های آن‌ها باقی مانده است. این دانش آموزان ۷۶ هزار نفر هستند.

شیوه این آزمونها حضوری است و آنچه که مربوط به تصمیم گیری ستاد کرونا است زمان دقیق برگزاری آزمونهاست.

  • برگزاری امتحانات مجازی به تشخیص آموزش و پرورش استان ها

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش: امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی در نوبت اول و دوم با توجه به شرایط کرونایی منطقه و تشخیص آموزش و پرورش استان؛ می تواند حضوری یا مجازی برگزار شود. 

  • انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد شهید

در پی درگذشت مرحوم حجت الاسلام شهیدی، رهبر انقلاب در حکمی، حجت الاسلام یوسفعلی شُکری رو به نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کردند.

همکاری و هم افزائی دستگاه نمایندگی با بخش ریاست بنیاد از مهمترین توصیه های رهبر انقلاب به نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد شهید بود.

  • مهلت دو هفته ای سازمان بازرسی به خودروسازان/ پارکینک ها رو خالی کنید

امروز در نشستی با حضور رئیس سازمان بازرسی، مدیران دو شرکت خودروساز و نماینده هایی از گمرک، راهداری و بانک مرکزی برای حل مشکل ترخیص خودروهای رسوب کرده در پارکینگ دو خودروساز تصمیم گیری شد.

 

  • گرامیداشت روز دانشجو در سکوت کرونایی دانشگاه ها

روز دانشجوی امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور، متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار شد.

رئیس جمهور در پیامی با اشاره به اینکه به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی امکان دیدار حضوری با دانشجویان براش میسر نبود، شانزدهم آذر رو نماد خردگرایی، آزادیخواهی و تجلیل از مبارزات سرنوشت ساز دانشجویی دونست و تاکید کرد: دولت از نگاه نقادانه و مشارکت سازنده دانشجویان در تصمیم سازی ها برای آبادانی بیشتر کشور استقبال می کند.

رئیس دستگاه قضا نماینده تشکل‌های دانشجویی را به دفترش دعوت کرد و ۱۶ آذر رو روز استکبارستیزی و نماد مبارزه با ظلم دانست.

آقای رئیسی ذوق زدگی برای مذاکره با آمریکا را خطا و نادرست دانست و تاکید کرد آنچه دشمن رو به عقب‌نشینی وادار می کند، قوی شدن ایران اسلامی است.

رئیس دستگاه قضا: در رسیدگی به پرونده‌های حوادث آبان ۹۸، بین اعتراض و اغتشاش، فرق قائل شدیم. اقای رئیسی گریزی هم به پیگیری پرونده دانشگاه الزهرا در ده ونک زد و گفت: پیگیری موضوع را به وزارت دادگستری سپردیم و از اونجایی که یک طرف موضوع، دولته، فرصتی تعیین شده تا مساله حل شود.

جمعی از دانشجویان و تشکل های دانشجویی هم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران دور هم جمع شدن و با حضور دکتر جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه درباره مهمترین مسائل کشور، منطقه و جهان، بحث و تبادل نظر کردند.

 

  • خبر خوش استخدامی برای معلم ها

وزیر آموزش و پرورش همچنین بر ممنوعیت استفاده از بخاری های نفتی در مدارس مناطقی که گازرسانی شده هم تاکید کرد و گفت به زودی وزارت نفت اعتبار لازم برای اجرای طرح جمع آوری بخاری های غیراستاندارد رو تامین می کند.

 

  • هوا لطیف و زمین سیراب از سخاوت آسمان برف و باران پاییزی در تمام کشور بجز جنوب شرق

اونطوری که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده فردا هم بارش ها با شدت زیاد در بیشتر مناطق کشور ادامه داره؛ به ویژه در جنوب غرب و دامنه های جنوبی البرز. آب های شمالی و جنوبی هم همچنان مواج است.

اما بارش سنگین باران در برخی مناطق به ویژه استان بوشهر باعث آبگرفتگی شدید معابر، منازل و جاده‌های شهری و روستایی شد. راه‌های ورودی و خروجی شمال استان بوشهر هم بر اثر بالا آمدن آب مسدود و برق بخش‌هایی از این استان قطع شد.

  • نیرو‌های امدادی در حال کمک رسانی به مردم هستند

سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرده: از سفرهای غیرضروری، توقف در حاشیه رودخونه ها و مسیل ها و همچنین کوهنوردی و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و در جاده های کوهستانی حتماً لوازم و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

اونطور که قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران میگه میزان بارش‌ها در کشور نسبت به میانگین بلند مدت ۲۸ درصد و نسبت به سال قبل ۹ درصد بیشتر بوده.

مدیر دیسپچینگ شرکت گاز هم با اشاره به مصرف ۵۳۰ میلیون متر مکعب در روز، از رکوردشکنی مصرف گاز خانگی خبر داده و با توجه به شروع فصل سرد و کاهش دما، از مردم خواسته مصرف رو مدیریت کنند تا با مشکل افت فشار مواجه نشیم.

خبر خوب برای مشترکان خوش‌مصرف اینکه با سرد شدن هوا تخفیف در گازبها هم اجرایی شد و مشترکان بخش خانگی که مصرف گازشون بیش از ۱۰ درصد کاهش پیدا کنه، ۱۵ درصد تخفیف میگیرن. پرمصرف ها هم جریمه میشن.

  • رسیدگی ویژه به مشکل آبگرفتگی در برخی استانهای جنوبی 

رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور رو مأمور کرد تا با سفر به استان خوزستان، شخصاً موضوع آبگرفتگی معابر و بروز مشکلات جدی برای مردم این استان را پیگیری کند.

در نامه آقای رئیسی با اشاره به تعلل و قصور برخی مسئولان در ساماندهی آب و فاضلاب استان و بروز مشکلاتی برای مردم تاکید شده است.

زمینه‌ها و ابعاد بروز این وضع بررسی و قصور و تقصیر هر یک از مقامات ملی و استانی، جهت رسیدگی قضایی گزارش شود.

معاون اول رئیس جمهور هم در تماس‌های تلفنی با استانداران بوشهر و خوزستان، بر لزوم انجام اقدامات عاجل و فوری برای رفع آبگرفتگی معابر و جلوگیری از آسیب به منازل مسکونی و زیرساختهای استان و بسیج تمام امکانات برای کمک‌رسانی فوری به سیل‌زدگان تاکید کرد.

 

  • غافلگیر شدن باند بین المللی قاچاقچیان از سوی سربازان گمنام امام زمان
وزارت اطلاعات از شناسایی و دستگیری اعضای اصلی باند بین المللی قاچاق سلاح، مهمات و مواد مخدر در آذربایجان غربی؛ که از سویِ ۲ تبعه کشور‌های خارجی در داخل کشور هدایت می‌شدند؛ خبر داد.

در دو عملیات هوشمندانه؛ سرکرده داخلی باند به همراه ۳ نفر از اعضای اصلی دستگیر؛ و ۵۲۰ کیلوگرم هروئین؛ انبار‌های بزرگ دپوی سلاح و مهمات در روستا‌های مرزی؛ بیش از ۵۰۰ قبضه انواع سلاح کمری، شورشی، شکاری و مقادیر قابل توجهی مهمات کشف و ضبط شد.
  • دست مرغدار در دست دلال
 
وقتی وزارت صنعت دست مرغدار رو در دست دلال می گذارد، معلومه مرغ هم پر می زند و از دست مصرف کننده درمیاد.
فهرستی که اداره صمت به مرغداران داده است هیچ گدام شماره کشتارگاه نبود بلکه همگی شماره دلالهایی بود که منتظرند که یک دلال به آنها زنگ یزند و مرغ آنها را از چنگشان در آورد. 
 
بیشتر بدانید:
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha