رخشانی مهر در جلسه ستاد هماهنگی
مناسبسازی فضای آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور از مناسبسازی ۷۲۵ فضای آموزشی در سال ۹۹ برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی فرهنگی هنری
خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای مهراله رخشانی مهر در چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور که با حضور وزیر آموزشوپرورش و نمایندگانی از وزارت کشور، راه و شهرسازی، علوم، بنیاد شهید، صداوسیما، سازمان بهزیستی و جمعی از معاونان حوزه ستادی که از طریق تصویری (ویدیو کنفرانس) در این نشست حضور داشتند و در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: انجام طرحهای پژوهشی، تحقیقاتی و تدوین ضوابط و استانداردها، طراحی فضاهای آموزشی بر اساس ظواهر و استانداردها تهیهشده و مناسبسازی فضاهایی آموزشی از مهمترین اقدامات انجامشده توسط این وزارتخانه در راستای مناسبسازی فضاهای آموزشی کشور برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
وی در خصوص وضعیت طرحهای مناسبسازی شده و در دست اجرا در سال ۹۹برای دانش آموزان با نیازهای ویژه و در سطح کشور گفت: درمجموع تا پایان مهر امسال ۷۲۵ فضای آموزشی در کشور برای معلولان مناسبسازی شده است که تا پایان سال ۹۹، تعداد ۵۷۱ فضای دیگر مناسبسازی شده و مجموع فضایی مناسبسازی شده کشور به یک هزار و ۲۹۶ فضا خواهد رسید.
آقای رخشانی مهر ادامه داد: در ششماهه اول سال ۹۹، ۲۵ طرح با ۱۹۳ کلاس درس و زیربنایی بالغبر ۲۷ هزار و ۵۶۵ مترمربع به بهرهبرداری رسید که درمجموع تا پایان سال ۹۹، تعداد ۵۴ پروژه در قالب ۳۴۰ کلاس درس و زیربنای ۴۹ هزار و ۷۸۳ مترمربع به بهرهبرداری خواهد رسید.