ارائه روشهای اقناع در کتاب فنون اقناع در رسانه
کتاب فنون اقناع در رسانه از سوی دانشگاه تهران منتشر شد.
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر گروه علمی فرهنگی هنری
خبرگزاری صدا و سیما؛ رسانه در قرن بیست و یکم و با ظهور فضای مجازی و شبکههای اجتماعی مفهوم جدیدی یافته است. اکنون هر فرد به تنهایی میتواند یک رسانه باشد و پیامی را منتقل کند.
در کتاب فنون اقناع در رسانه پدیدآورندگان کتاب آقای سید مهدی شریفی، خانم تهمینه بختیاری و آقایان مهران ابراهیمی و علی حاج محمدی به فنون و تکنیکهایی میپردازند که هر رسانه اعم از رسانههای سنتی و افرادی که در شبکههای مجازی فعال هستند با به کارگیری آنها میتوانند مخاطب خود را به ایجاد یا تغییر یا تقویت یک باور ترغیب کنند و این تمایل با رضایت کامل مخاطب و بدون احساس فریب خواهد بود.
این کتاب در سه زمینه چگونگی برانگیختن احساس مخاطب یا پاتوس چگونگی کسب اعتبار برای رسانه و حفظ آن یا ایتوس و منطقی که باید در هر پیام اقناعی باشد یا لوگوس حاوی نکات بکر و جدیدی است.
در حوزه پیام ۳۶۰ درجه و چگونگی چرخش پیام از فضای مجازی به رسانههای اصلی و خلاف آن نیز نوآوریهایی در این کتاب وجود دارد.
یکی دیگر از مباحث مربوط به راهبرد محتوا و نقشه راه برای تولید محتوای اقناعی است. تکنیک پیش اقناع نیز در این کتاب با زاویه جدیدی مطرح میشود.
در بخش آخر کتاب فرایندهای اقناعی در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی به تفصیل آمده است.