وقتی که پای دنیای مجازی به مناطق محروم نمی رسد
آیا واقعا بستر لازم برای آموزش دروس در فضای مجازی در همه مناطق فراهم است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیمامرکز کردستان، با شیوع ویروس کرونا مباحث آموزشی با تهدیدات جدی روبرو شد، امری که چالشهای جدی را برای دانش آموزان و والدین آنها فراهم کرد.
آموزش درمدارس روستایی همزمان با اوج گرفتن ویروس کرونا به صورت حضوری استمرار یافت.
برخی از روستاییان معتقد به برگزاری کلاسهای حضوری هستند و برخی دیگراز سادهترین امکانات ارتباطی نوین بی بهره اند و آموزش و پرورش هم در این مدت کوتاه به دلیل کمبود اعتبارات توانایی پوشش کامل خرید ابزارهای ارتباطی و فراهم کردن زیرساختهای لازم را ندارد.
نقاط حاشیه شهر از دیگر نقاط بحرانی در مبحث آموزشی هستند چراکه بیشتر درگیر آسیبهای اجتماعی حاکم اند و از نظر مالی توانایی خرید تجهیزات آموزشی را ندارند و همین عوامل رابطه بین دانش آموزان و معلمان را کمتر کرده و از سوی دیگر این دانش آموزان با خلاهای آموزشی – تربیتی مواجه هستند، امری که نیازمند آگاه سازی و اطلاع رسانی از سوی رسانهها و دستگاههای اموزشی است.
بیش از ۱۰ درصد دانش آموزان مریوانی به وسایل ارتباط جمعی نوین از جمله موبایل و تبلت دسترسی ندارند.