در شش ماهه نخست امسال؛
برقراری بیش از ۱۵ هزار تماس با سامانه ۱۲۳
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۱۵۴۲۵ تماس تلفنی از سوی شهروندان با اورژانس اجتماعی بهزیستی (۱۲۳) برقرار شده است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، خانم علیشیری گفت: از بین تماسهای گرفته شده با اورژانس اجتماعی
۳۶/۶ درصد از تماسها مرتبط با فعالیتهای این مرکز و ۶۳/۳ درصد مابقی غیر مرتبط بودند که نشان از کم اطلاعی مردم از وظایف و خدمات اورژانس اجتماعی است.وی با اشاره به اهداف راه اندازی اورژانس اجتماعی در سراسر کشور گفت: این مرکز با هدف کنترل وکاهش میزان آسیبهای اجتماعی راه اندازی شده و وظیفه آن مداخله در بحرانهایی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، خشونت، خود کشی و سالمندآزاری است و جامعه هدف این مرکز دختران و زنان آسیب دیده و درمعرض آسیب، دختران فراری از منزل، افراد بدسرپرست و کودکان بیسرپرست و تمام افرادی که در شرایط بحرانی قرار میگیرند را شامل میشود.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان افزود: در شش ماهه نخست امسال بیشترین موارد پیگیری اورژانس اجتماعی قم، اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، اقدام به خودکشی، همسرآزاری، زوجین متقاضی طلاق و مراجعین نیازمند مساعدت مالی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی بوده است.