به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، در این سامانه به جای بستر دو بعدی، از سخنرانیها در قالب آواتارها و شخصیتهای واقعی برای ارتباط بیشتر، استفاده میشودو شرکتکنندگان با استفاده از بستر واقعیت مجازی به صورت ۱۰۰ درصدی در محیط قرار میگیرند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از این طرح، بر ضرورت استفاده از بستر فضای مجازی در رویدادهای واقعی تاکید کرد.
غلامرضا غفاری افزود: طراحی سامانه واقعیت مجازی همایشها و کنفرانسها در شرایطی که بسیاری از سیستمها و زیرساختهای مجازی کشور از تحریمها متاثر میشود، بسیار کارساز است و میتوان با پیشبرد آن در آینده نزدیک نیز استفادههای فراوانی از آن کرد.
رئیس دانشکده چند رسانهای دانشگاه هنر اسلامی تبریز هم گفت: شرایط کرونایی اهمیت جشنواره هنرهای دیجیتال را بیشتر کرد و برگزاری این جشنواره میتواند بستر هنرهای دیجیتال با استفاده از ارتباطات را ایجاد کند.
یونس سخاوت با بیان اینکه استفاده از بستر واقعیت مجازی، فرصت بسیار خوبی برای حل مشکلات فرهنگی ایجاد شده است اظهار کرد: سخنرانیها و نمایشگاههای مجازی نیز میتوانند با استفاده از این بستر برگزار شوند.
وی با اشاره به برگزاری ۲ سالانه جشنوارهی هنرهای دیجیتال در این دانشکده افزود: اولین جشنواره تحت عنوان جشنوارهی صنعت هنرهای دیجیتال در سال ۹۵ و دومین جشنواره در سال ۹۷ برگزار شد.
سخاوت خاطرنشان کرد: واقعیت مجازی همایشها و کنفرانسها بستر جذابی است که اقدامات لازم در این خصوص از چهار ماه قبل شروع شده است و قصد داریم نمونههایی از این کار را در بستر واقعیت مجازی انجام دهیم.
وی گفت: دانشکده چند رسانهای با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی از سال ۸۶ شروع به کار کرد و مقطع کارشناسی ارشد نیز تحت عنوان هنرهای رایانهای در در سال ۹۵ در سه گرایش ایجاد شد.
سامانه واقعیت مجازی کنفرانس و همایش برای نخستین بار توسط دانشگاه لاوال فرانسه طراحی و اجرا و سپس در دانشگاههای آمریکا و استرالیا نیز طراحی شد و مورد توجه قرار گرفت.