به منظور مقابله با کرونا
رعایت چه نکات بهداشتی در هتل ها لازم است؟
در نشستی دستورالعملهای بهداشتی مقابله با کرونا ویژه هتلها و مراکز اقامتی بررسی و ارزیابی شد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ صلحی سرارزیاب استاندارسازی هتلها در جلسه تبیین دستورالعملهای بهداشتی ویژه هتلها و مراکز اقامتی در اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه برخی از افراد مجبور به سفر کردن هستند گفت:حالا که سفر اتفاق میافتد و هتلها با حداقل ظرفیت خود در حال فعالیت هستند، هدف ما تمیز نگه داشتن فعالیت هتل است.
این کارشناس ایمنی و بهداشت گفت: لازم است که دستورالعملهایی برای صنعت گردشگری تدوین شود و برای همین مبحث «سفر هوشمند» مطرح شد.
هتلها ایمنتر از خانه مسافرهاوی گفت: باید به مردم اطلاع دهیم که هتلها ایمنتر و سالمتر از خانه مسافرها هستند و مسافرها متوجه این نکته نمیشوند که هتلها سالم هستند و دستورالعملهای بهداشتی را رعایت میکنند.
سرارزیاب استاندارسازی هتلها با اشاره به اهمیت مقابله با ویروس کرونا در هتلها گفت: تراکم جمعیتی، اقامت افراد، تردد مسافران از شهرها و کشورهای مختلف در هتلها میتواند آن را به کانون انتشار آلودگی بین مهمانان و کارمندان تبدیل کند و شناسایی مسافر بیمار و ناقلان بیماری در هتلها بسیار دشوار است.
روشهای کنترل ویروس کرونا
عضو کارگروه تدوین ضوابط پیشگیری از کرونا در تأسیسات گردشگری با بیان اینکه موارد ضد عفونی کننده مختلفی در بازار است و باید مطمئن شد که این ماده برای کشتن ویروس کافی است گفت: کارشناسان وزارت بهداشت همچنان به استفاده از مواد ضدعفونی کننده الکلی برای کشتن ویروس کرونا تاکید دارد.
صلحی با اشاره به روشهای کنترل ویروس کرونا گفت: حذف منبع انتشار، محدود کردن و جلوگیری از انتشار، کنترل در مسیر انتقال و حفاظت فردی و کنترل میزبان این روشها هستند و کارکنان مشکوک و یا مهمانان مشکوک را باید از هتل دور کرد.
وی افزود: همچنین بخشهای پذیرش و لابی را باید محدود کرد که از راه تنفس و صحبت کردن منتقل نشود، دستگیرهها و دکمهها باید ضد عفونی شود ضمن اینکه استفاده مکرر از ماسک را هم باید تاکید کرد.
سرارزیاب استاندارسازی هتلها گفت: در بسیاری از نقاط دنیا هتلها دستورالعملهای خود را برای جلب اطمینان گردشگران به رخ کشیدند و هتلهای ایران هم باید در صفحات مجازی و سایتهای خود دستورالعملها را نشان دهند.
چگونگی کنترل کروناهنگام پذیرش
صلحی با اشاره به چگونگی کنترل ویروس در هنگام پذیرش مهمان، گفت: تبسنجی غربالگری، ضدعفونی کردن کفش مهمان، کفپوشهای ویژه ضدعفونی، ریختن مواد ضدعفونی روی کفپوش و یا ایجاد حوضچه بهداشتی، تأمین کاور کفش، تونل مهپاش، ضدعفونی بار دستی و چمدان و تحویل ماسک در ابتدا ورود مهمان به هتل باید انجام شود.
وی افزود: مدارکی که از مهمان تحویل گرفته میشود، ممکن است آلوده باشد؛ به همین دلیل باید سعی شود تا برخی مراحل آنلاین باشد و چیدمان لابی و نشیمن باید تغییر کند و فاصله گذاری اجتماعی در آنها اجرا شود.
صلحی درباره بهداشت آسانسورها گفت: تهویه آسانسور باید کنترل و تقویت شود، همچنین برنامه ویژهای برای ضد عفونی کردن دکمهها چیده شود.
وی با بیان اینکه خشکشویی هتلها باید با دمای آب بالا باشد گفت: برخی بخشها مانند هتلها و سرتختها مرتباً تمیز شوند و همچنین نحوه جمعآوری ایمن ملحفهها و بخشهای قابل شست و شو باید برای کارکنان هتلها تبیین شود.
جلسه تبیین دستورالعملهای بهداشتی ویژه هتلها و مراکز اقامتی در اتاق بازرگانی اصفهان برای اولین بار در کشور با عنوان شعار اصفهان ایمن روزگذشته برگزار شد.