گزارش اختصاصی
راهبرد روسیه برای ایجاد کالاهای فرهنگی کودکان
روسیه راهبرد جدیدی را برای ایجاد کالاهای فرهنگی و سرگرمیهای ویژه کودکان در پیش گرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل
خبرگزاری صدا و سیما از
سن پترزبورگ، آموزش و تربیت نسل جدید یکی از مهمترین دغدغههای مسئولان روسی است. راهبرد جدید روسیه در تولید کالاهای کودکان بیشتر به جنبه محتوایی توجه دارد تا صرفا جنبههای سرگرم کننده.
روسها میخواهند کودکانشان با فرهنگ بومی بیشتر آشنا بشوند. مسئولان آموزشی روسیه بیش از پیش نگران تاثیر تخریبی محتوای خشن و سطحی محصولات سرگرم کننده غربی بر روی کودکان هستند، به همین دلیل قرار است ساخت فیلمهای انیمیشن، کتاب و فیلمهای آموزشی و دیگر کالاهای فرهنگی با محتوای تربیتی در دستور کار قرار بگیرد.
همچنین در روسیه قرار است در یک برنامه کوتاه مدت تا پایان سال آینده میلادی (۲۰۲۱) ۱۰ فیلم بلند کارتونی هدفمند با راهبرد جدید ساخته شود.بر اساس آخرین نظر سنجیها ۶۳ درصد والدین روسی میخواهند که فیلمها و انیمیشنها و کتابهای کودکان، مخاطبان خرد سال را با ارزشهایی نظیر خانواده، کار، کار گروهی، علاقه به وطن ودیگر موضوعات بنیادی آشنا کند.
ناتالیامیخایلوونا -مسئول کتابخانه کودکان
آنا زینشتن- نقاش کودکان
شهروند نوجوان روسیه
سن پترزبورگ : علیرضا نادری