پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل مخابرات: از اول آذر، خدمت «تلفن یار» با هدف ارایه خدمات مخابراتی مورد نیاز در محل کار یا سکونت مشتریان در مخابرات منطقه ۲ تهران به صورت آزمایشی راه اندازی میشود.
سیدمجید صدری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: پیش از این نقایص تلفن تا درب منزل اصلاح میشد و اکنون با تعرفههایی نقایص داخل منازل هم برطرف میشود و در سرویس تلفن یار، مشتریان در تماس با سامانههای ۲۰۲۰ یا ۲۰۱۱۷ از تمام خدمات مورد نیاز در حوزههای تلفن ثابت و دیتا با اعزام کارشناس در محل بهره مند میشوند.
صدری گفت: بر اساس این طرح رفع خرابی تلفن ثابت، اصلاح سیم کشی ساختمان، تنظیم مودم و سایر خدمات مخابراتی به درخواست مشتری صورت میپذیرد و همه مبالغ باید به حساب مخابرات واریز شود و واریز به غیر از مخابرات، غیرقانونی است.
وی افزود: این سرویس از اول آذر به صورت آزمایشی در مخابرات منطقه ۲ تهران ارائه و پس از اجرای موفق، در سایر مناطق مخابراتی تهران و استانها به مرور اجرا خواهد شد.
صدری درباره اجرای قانون دورکاری در دفاتر مخابراتی هم گفت: نظارتهای لازم انجام میشود.
وی افزود: ۱۲۰ هزار نفر همکار داریم که با احتساب خانواده آنها جمعیت ۵۰۰ هزار نفری میشود و اخیرا در کمیته مقابله با کرونای مخابرات شماره ۴۲۴۲۴ را راه اندازی کردیم که کارکنان و خانواده مخابرات اگر مشکلی در بخش خدمات بهداشتی و درمانی کرونا داشته باشند، میتوانند تماس بگیرند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین از افزایش خدمات غیرحضوری به مشتریان خبر داد و گفت: هم اکنون بیشتر خدمات و سرویسهای مخابراتی به صورت غیرحضوری و با استفاده از خدمات الکترونیک ارائه میشود و تلاش مخابرات بر این است تا همه خدمات در بخش فروش و پس از فروش به صورت غیرحضوری در اختیار مشتریان قرار گیرد.
همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، با استفاده از پرتال شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir، از طریق سامانه «مخابرات من»، ثبت نام تلفن ثابت، مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت، صدور قبض دوره، به روز، تجمیعی، تخلیه و شارژ، وصل خط پس از پرداخت بدهی، خلاصه کارکرد، ریز مکالمات، مشاهده وضعیت و خرید سرویس اینترنت پرسرعت امکانپذیر است.
خدمات تلفن ثابت (سرویسهای ویژه شامل انتظار مکالمه، مکالمه کنفرانسی، شمارهگیری سریع، قطع و وصل تلفن، درخواست تغییر نشانی مکاتبات، باز و بسته کردن صفر دوم، درخواست کشف مزاحم، اعلام و عدم اعلام به ۱۱۸ و غیر فعال کردن خدمات ویژه) و تست سرعت اینترنت، از دیگر قابلیتهای مهم خدمات غیر حضوری شرکت مخابرات ایران است که از طریق سامانه ۲۰۲۰ قابل ارائه است.
پشتیبانی ارتباط مشتریان تجاری با سامانه ۲۰۱۰، اینترنت مشتریان خانگی با سامانه ۲۰۲۰ و رفع خرابی تلفن ثابت با شماره ۲۰۱۱۷ از خدمات مهم غیرحضوری است.
بر همین اساس، رسیدگی به مسایل مشترکان در زمینه صورت حساب، تقسیط بدهی، بستن صفر دوم تلفن، اصلاح نشانی مندرج در قبض تلفن، پیگیری در زمینه قطع و وصل، توقیف و رفع توقیف نیز از دیگر خدمات غیرحضوری این شرکت است.
مشتریان میتوانند با استفاده از سامانه تلفنی ۲۰۰۰، پرتال شرکت مخابرات ایران (بخش مخابرات من) و کد دستوری *۲۰۲۰# ضمن اطلاع و پرداخت صورتحساب خود، از خدمات مبتنی بر صوت، دیتا و ارزش افزوده، بهصورت غیرحضوری استفاده کنند.