پخش زنده
امروز: -
خط ۶ مترو تهران از دولت آباد در منطقه ۲۰ آغاز میشود و با ۳۲ کیلومتر تا کن-سولقان در شمالیترین نقطه منطقه ۵ ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان این مطلب گفت: امروز برای مجموعه مترو تهران، مایه افتخار است. استفاده از دستگاههای TBM و خروج دستگاه در یک مقطع در تونلهایی با روشهای حفاری مکانیزه، یک لحظه تاریخی و خاطره انگیز است.
به گفته امام؛ خط ۶ مترو، شهر تهران را از جنوب شرق به شمال غرب به صورت قطری طی و از مناطق متعددی عبور میکند.
وی با بیان اینکه خط ۶ مترو پس از تکمیل میتواند در تسهیل سفرهای درون شهری شهروندان و مدیریت ترافیک تأثیرگذار باشد، گفت: بهره برداری از هفت ایستگاه دیگر در دستور کار قرار دارد. ایستگاه امیرکبیر در خیابان ۱۷شهریور نخستین ایستگاهی خواهد بود که در این خط پس از گذشت چندماه در دی ماه افتتاح خواهد شد.
علی امام با بیان اینکه طرح توسعه جنوبی خط ۶ مترو از آبان ۱۳۹۵ آغاز شد، افزود: مدیریت شهری سابق حدود ۸۰۰ متر حفاری مکانیزه و ۴۰۰ متر حفاری دستی انجام داد. پس از تحویل طرح به مدیریت شهری فعلی، سه و نیم کیلومتر دیگر با دستگاه TBM حفاری شد. در فرآیند حفاری ۴۷۰۰ متر تونل خط ۶ مترو، چالشهای بسیاری اعم از موضوع چشمه علی وجود داشت.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پایان افزود: امسال، سال پر باری در حوزه مترو تهران خواهد بود و تا پایان سال بهره برداری از ۱۲ ایستگاه مترو در دستور کار قرارگرفته است.
سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، گفت: در ماه جاری نخستین ایستگاه (برج میلاد) از ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: کارگران در این تونل روزانه حداکثر ۱۵ ساعت فعالیت دارند که کار بسیار سخت و طاقتفرسایی است.
هاشمی با بیان اینکه ساخت ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری، در زمان فعلی دیر است، گفت: این ایستگاه باید در سالهای گذشته ساخته میشد.
معاون شهردار تهران توضیح داد: سه دستگاه TBM در شهر تهران، فعالیت میکند؛ یک دستگاه متعلق به قرارگاه خاتم در خط ۷ و ایستگاه تبادلی خط ۱۰، دستگاه دیگر در خط ۳ به سمت اسلامشهر و دستگاه سوم متعلق به شرکت سابیر در خط ۶ است. امیدواریم یک دستگاه TBM دیگر که در شهر تهران وجود دارد، برای حفاری فعال شود.
امروز مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران؛ سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه (مترو) و محمد علیخانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.