سوء استفاده احتمالی در ارتباط با تبلیغات نمایشی آنلاین
تحقیق مقامات میلان درباره سوء استفاده گوگل
مقامات ایتالیا چهارشنبه از آغاز تحقیق در مورد شرکت آمریکایی گوگل برای سوء استفاده احتمالی از موقعیت در ارتباط با تبلیغات نمایشی آنلاین خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، تبلیغات نمایشی شامل تبلیغات آنلاین با یک عنصر گرافیکی مانند تصویر یا ویدئو است. گوگل متهم است که به صورت تبعیض آمیز با استفاده از نرم افزارهای خود به حجم عظیمی از اطلاعات دسترسی دارد که مانع از آن میشود که رقبایش بتوانند با این شرکت رقابت کنند.
مقامات ایتالیایی همچنین اعلام کردند به نظر میرسد رویکرد گوگل تاثیر جدی هم بر مصرف کنندگان داشته باشد. نبود رقابت میتواند منابع در اختیار تولید کنندگان و ناشران وب سایتها را کاهش دهد و همچنین از کیفیت محتوا برای مشتریان بکاهد. به علاوه میتواند نوآوری فنآوری برای توسعه فنون تبلیغاتی دلسرد کند.
فروش تبلیغات آنلاین در ایتالیا در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳.۳ میلیارد یورو درآمد داشت که برابر با ۲۲ درصد منابع رسانه هاست. تبلیغات نمایشی در این مدت به تنهایی ۱.۲ میلیارد یورو درآمد داشت.
گوگل ابزارهایی در اختیار دارد که اجازه میدهند مشخصات افرادی که پیامهای تبلیغاتی برایشان نمایش داده میشود با جزئیات بازسازی شوند. از جمله این ابزارها میتوان به اندروید، موتور جستجوگر کروم، نرم افزارهای مسیریابی گوگل مپز و ویز و همچنین دیگر سرویسهایی مانند جی میل، درایو، داکز، شیتز و یوتیوب اشاره کرد که از گوگل آیدی استفاده میکنند.
بنابر اعلام مقامات ایتالیایی به نظر میرسد گوگل به ویژه با مخالفت با ارائه کلیدهای رمزگشایی گوگل آیدی به این تبعیض تن داده است.