فراخوان اجرای طرح های پژوهشی آموزش و پرورش استثنایی
فراخوان اجرای طرح های پژوهشی آموزش و پرورش استثنایی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزچهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، پژوهشگران، صاحبنظران و اندیشمندان توانمند و علاقهمند به تحقیق در حوزه آموزش و پروش کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) ما توانند پیشنهادههای پژوهشی (Proposal) خود را در مورد اولویتهای پژوهشی این سازمان به آدرس الکترونیکی research@csdeo.ir و یا به آدرس پستی تهران، خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر (صبای شمالی)، سازمان آموزشوپرورش استثنایی ارسال کنند.
به پژوهشگران توصیه میشود قبل از تهیه و ارسال پیشنهاده پژوهشی خود شرایط و ضوابط پذیرش پیشنهادههای پژوهشی را بهدقت مطالعه کنند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۹۷۱۲۸۷ تماس حاصل کنند.
همچنین عناوین اولویتهای پژوهشی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ سازمان آموزشوپرورش استثنایی به شرح ذیل اعلام شده است:
۱. بازبینی و بروز رسانی نحوه گروهبندی گروههای مختلف دانش آموزان استثنایی (با نیازهای ویژه) تحت پوشش سازمان
۲. ارزیابی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود بهپیش دبستان و دبستان
۳. بررسی روشها و رویکردهای شناسایی و تشخیص بهنگام گروههای مختلف معلولیت
۴. ارائه مدل موفق آموزشهای مجازی برای گروههای مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه
۵. تدوین الگوی صلاحیت حرفهای معلمان آموزشوپرورش استثنایی
۶. تدوین الگوی برنامه درسی تربیتبدنی دانش آموزان استثنایی با استفاده از تجارب موفق سایر نظامهای آموزشی
۷. ارزیابی کیفیت و اثربخشی آموزشهای تلفیقی و فراگیر در آموزشوپرورش استثنایی
شرایط و ضوابط پذیرش پیشنهادههای پژوهشی هم به شرح ذیل اعلام شده است:
۱-هرپژوهشگر تنها مجاز به ارسال یک پیشنهاده پژوهشی Proposal)) در مورد یکی از اولویتهای اعلامشده است.
۲- با پژوهشگرانی که پیشنهاده پژوهشی آنان پس از طی مراحل داوری حائز امتیازات و شرایط لازم باشد طبق ضوابط مربوط قرارداد منعقد خواهد شد.
۳- هزینه اجرای پروژه پژوهشی متناسب با موضوع، جامعه، حجم کار، فراوانی دادهها و روش پژوهش توسط پیشنهاددهنده پیشبینی میشود و تصویب نهایی آن به عهده کمیته پژوهشی سازمان میباشد.
۴- رعایت فرمت ارائه پیشنهاده پژوهشی در نگارش و تنظیم آن الزامی است.
۵- مهلت ارسال پیشنهادهها تا تاریخ ۳۰ آبانماه است.