سهل انگاری مسافران هوایی و استقبال مسافران از کُرونا
چرا فاصلهگذاری اجتماعی در فرودگاه و هواپیماها رعایت نمیشود؟
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکزخوزستان ،
مدیر کل فرودگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: شرکت فرودگاههای خوزستان از آغاز شیوع کرونا تا کنون تمامی اقدامات لازم را برای مقابله با این ویروس بکار گرفته است ، اما متاسفانه مسافران فرهنگ فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند.
سید مهدی رزاز افزود: ما تمامی دستورالعملهای بهداشتی از جمله ضدعفونی سالنها و محیطهای فرودگاه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر رعایت می کنیم .همچنین توزیع ماسک و دستکش میان کارمندان و خدمه و نیروهای خدماتی فرودگاه از ملزومات روزانه گروه مراقبت های بهداشتی فرودگاه است.
وی با اشاره به نصب برچسبهای فاصله گذاری اجتماعی در مقابل کانترهای دریافت کارت پرواز گفت: با وجود اینکه بیشتر مسافران هوایی از قشر اجتماعی تحصیل کرده هستند اما کمترین رعایت بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را دارند و نسبت به توصیه های بهداشتی و علائم فاصله گذاری اجتماعی بی تفاوت هستند.
سید مهدی رزاز گفت: همه روزه مرکز اورژانس فرودگاه بصورت ۲۴ ساعته تمام ورود و خروج مسافران را رصد میکنند اما جا دارد که از برخی مسافران گلایه کنیم و اینکه آنها الزامات و دستورالعملها را رعایت نمیکنند و این خود باعث بروز مشکلات و گسترش ویروس کرونا شده است.
مدیر کل فرودگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت : مسئولیت سلامتی مسافر تا زمانی که در فرودگاه حضور دارد با فرودگاه است و بعد ازاینکه پایش به پلههای هواپیما رسید از مسئولت ما خارج و برعهده شرکتهای ایرلاین خواهد بود که متاسفانه طبق شواهد موجود فاصله گذاری اجتماعی در ایرلاین ها نیز انجام نمی شود.
سید مهدی رزاز افزود: تعطیلی پروازها از فرودگاه بین المللی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی امکانپذیر نیست، اما شرکتهای هواپیمایی موظف به رعایت دقیق نکات بهداشتی برای انجام هر پرواز شده اند و عملکرد آن از سوی ناظران رصد میشود.