پخش زنده
امروز: -
مدیرکل اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش: با اعتمادسازی و پیگیری اخبار از منابع موثق و روابط عمومیها، حاشیههای ورزش هم کمتر میشود.
کاوه احمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اخبار ورزشی خبرگزاری صدا و سیما درباره حضور ورزشکاران در فضای مجازی، گفت: به طور طبیعی همیشه حاشیهها تبدیل به شایعهها میشوند و این موضوع اعتماد مردم را از بین میبرد.
وی با اشاره به دسترسی همه به فضای مجازی، افزود: همه افراد یک خبرنگار-شهروند هستند، از نظر تعریف روابط عمومی این توقع وجود دارد که روابط عمومیها به موقع اطلاع رسانی کنند و پایگاهها و گروههای خبری به قدری تقویت شوند که مردم از منابع روابط عمومی هر ارگان، سازمان یا نهادی پیگیر اخبار موثق باشند.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان گفت: این ارتباط مردم با روابط عمومیها دوسویه است و از مردم هم این توقع وجود دارد که از منابع معتبر و موثق اخبار خود را پیگیری کنند که اگر این اتفاق رخ دهد، اعتمادسازی دوچندان میشود.
وی با اشاره به تغییر برنامههای ورزش با شیوع کرونا، افزود: با وجود تحریمها و شیوع ویروس کرونا، نشاط اجتماعی هم دستخوش تغییر شده است.
احمدی گفت: برخی مواقع در فضای مجازی برخی ورزشکاران باسابقه صفحاتی دارند که در آن برای اطلاع رسانی و تشویق مردم در برخی مناسبتها و اخبار استفاده میکنند. متاسفانه در این برخوردها فضاهایی ایجاد میشود که باعث ایجاد حاشیه شده و به اعتمادسازی عمومی ضربه میزند.
وی با اشاره به تناقضهای اطلاع رسانی در فضای مجازی، افزود: مردم باید از منابع اصلی که همان روابط عمومیها هستند، اخبار را پیگیری کنند، چون هر خبری بدون توجه به محتوای آن در فضای مجازی به سرعت منتشر میشود که همین موضوع باعث ایجاد حاشیه خواهد شد و به ورزش آسیب میزند.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه روابط عمومیها باید در کاهش حواشی کمک کنند، گفت: در ارتباط دوسویه از ورزشکاران هم توقع داریم که این صفحات را مدیریت کنند، چون آنها مورد وثوق مردم هستند و ورزش مورد توجه مردم است، بنابراین در هر اتفاقی ورزشکاران میتوانند، کمک کنند و اخبار را به موقع و از منبع خبری آن که روابط عمومیها هستند، اطلاع رسانی کنند تا از حاشیهها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: زمانیکه فردی مسئولیتی در مجموعهای برعهده میگیرد، دیگر شخصیت حقیقی نیست و به عنوان یک شخصیت حقوقی شناخته میشود و باید در اختیار مجموعه باشد، بنابراین اخباری که در اختیار دارد، باید از طرف روابط عمومی اعلام شود.
احمدی با اشاره به مسئله خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس، گفت: از ۱۸ فروردین بحث خصوصی سازی جدی در حال پیگیری است تا وزارتخانه با توان بیشتر و خیال آسودهتر به رشتههای دیگر توجه کند. توقع ما از مدیران ورزشی این است که به روابط عمومیهایی که خودشان منصوب کرده اند، اعتماد کنند.
وی افزود: مدیران این ۲ باشگاه بزرگ و پرطرفدار باید از طریق روابط عمومیهای خود اطلاع رسانی کنند و اعتماد به روابط عمومیها حاشیهها را کمتر میکند.