در شرایط سخت کرونایی
تسهیل در مواجهه با کرونا با ارائه خدمات الکترونیکی
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: فعالیتهای سازمان بیمه سلامت در راستای الکترونیکی کردن خدمات، مواجهه با بیماری کرونا را آسانتر کرد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه علمی و فرهنگی هنری
خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمد مهدی ناصحی با تأکید براینکه بیمهها باید در شرایط سخت حمایت از بیمه شدگان را افزایش دهند، گفت: کارکرد نظام بیمهای در حمایت از مراکز درمانی و بیمارستانها با اقداماتی مانند رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری بیمارستانها و پرداختهای منظم قابل قبول است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: خوشبختانه اقداماتی که سازمان بیمه سلامت در سالهای اخیر در راستای الکترونیکی شدن خدمات انجام داده است، در مواجهه با همه گیری جهانی کرونا بیشتر به چشم میآید؛ اقدام مهمی مانند رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری یکی از این گامهای اساسی است.
وی با بیان اینکه حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت در حوزه بستری یکی از اقدامات مهم در کاهش هزینهها است، تصریح کرد: برای حوزه سرپایی نیز باید تدابیر لازم را با هدف ایجاد زیرساختهای اجتماعی و در نظر گرفتن احکامهای تشویقی برای ذینفعان حوزه سلامت اتخاذ کرد.
آقای ناصحی گفت: نخستین گام قابل توجه درخصوص بیماری کرونا، پیشگیری برای حفظ سلامت است و سازمانهای بیمه گر درمانی باید بیش از پیش در این مسیر حرکت کنند و حمایتهای لازم را از سطح یک خدمات سلامت داشته باشند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: حمایت از خدمات سطح یک امکان پذیر نخواهد بود، مگر اینکه نظام سطح بندی خدمات، پزشک خانواده و نظام ارجاع از سطح اول به سایر سطوح سلامت کشور اجرایی شود