تشخیص سالانه ۷ درصد دانش آموز دیر آموز در خوزستان
در استان باید ۱۱۸ مرکز اختلالات یادگیری وجود داشته باشد، در نتیجه ۸۵ مرکز در استان کمبود احساس میشود.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز آبادان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش آموزان لازم التوجه دو دسته هستند؛ دسته اول دانش آموزان دیرآموز و دسته دوم دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری. دانش آموزان دیرآموز دانش آموزانی هستند که عملکرد آنها در آزمونهای هوش در فاصله ۱ تا ۲ انحراف استاندارد و کمتر از میانگین جامعه است.
سیده فرانک موسوی با بیان اینکه
مجموع دانش آموزان دیرآموزی که در استان وجود دارند، ۱۶ هزار و ۳۲۸ نفر هستند افزود: وظیفه
آموزش و پرورش نسبت به این دانش آموزان کاهش تراکم کلاسها است، و این دانش آموزان در مراکز اختلالات یادگیری نیز آموزش میبینند.
وی ادامه داد: در استان باید ۱۱۸ مرکز اختلالات یادگیری داشته باشیم در نتیجه ۸۵ مرکز در استان کمبود داریم. چون به ازای هر ۵ هزار دانش آموز باید یک مرکز اختلالات یادگیری داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد:بر اساس آمار سنجش دانش آموزان، سالانه ۱۰ درصد از نوآموزان شناسایی شده دچار مشکل تشخیص داده میشوند که عمدتا دچار اختلالات یادگیری، دیرآموز و استثنایی هستند. ما موظف هستیم برای این دانش آموزان امکاناتی فراهم کنیم. اگر در مقطع ابتدایی به این افراد توجه نکنیم در بزرگسالی با معضل مواجه میشوند.