خبری از رونداحداث نخستین و بزرگترین قطار سریع السیر کشور
طرح قطار سریع السیر اصفهان- تهران با پایان مشکلاتی همچون اعتبار و رفع معارضان با فعال شدن پنج کارگاهی، دوباره فعال شد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیماگفت: اعتبار این طرح از محل فاینانس تأمین میشود که با توجه به وجود تحریمها چند وقتی با مشکل روبرو شده بود.
حجت الله غلامی اظهار امیدواری کرد: با آغاز اجرای مجدد طرح، سرعت پیشرفت متناسب با حجم کار برنامه ریزی شود.
میزان فاینانس مرحله اول و دوم طرح قطار سریع السیر اصفهان- تهران به ترتیب پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون یوان و ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یوان است.
با بهره برداری از قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران، نخستین و بزرگترین قطار سریع السیر کشور به طول ۲۰۰ کیلومتر و با سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت، زمان سفر تهران به اصفهان با پیشبینی جابجایی ۱۶ میلیون مسافر در سال به کمتر از سه ساعت میرسد.
۴۰ سال پیش ایده راهاندازی قطار سریع السیر اصفهان - تهران شکل گرفت، اما بعد از مدتی این طرح مسکوت ماند، در سال۱۳۸۲ بار دیگر موضوع احداث آن از سرگرفته و از سال ۱۳۸۶ مسیر حرکت قطار تعیین شد.
احداث قطار سریع السیر اصفهان- تهران در دولت دهم آغاز شد و قرار بود در سال ۱۳۸۹ به بهرهبرداری برسد، اما با گذشت پنج سال و روی کار آمدن دولت یازدهم طرح مورد بازنگری قرار گرفت و در اسفند ۱۳۹۳ توسط رییس جمهور بار دیگر کلنگزنی شد.