پخش زنده
امروز: -
معاون رسانههای نوین و دیجیتال بسیج صدا و سیما: رسانه مهمترین ابزار در اثبات حقانیت جمهوریاسلامی در جنگ ۸ ساله است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ امین اسدی با حضور در برنامه «انعکاس» رادیو گفتگو، مؤسس رسانههای نوین را غربیها دانست و گفت: با نگاهی به تاریخ در ۱۴۰۰ سال قبل، روایتگران عاشورا مهمترین رسانه بودند؛ یعنی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) و اگر این بزرگواران نبودند، قطعا حادثه عاشورا منفعل میماند و بازگو نمیشد.
وی با بیان اینکه در حوزه دفاع مقدس زینبها و سجادهای بسیاری داشتیم، ادامه داد: این افراد امروز هم حضور دارند؛ اما رسانههای تخصصی این حوزه شامل سایتها و روزنامهها و نیز افراد تاثیر گذار میباشند، ولی در جاهایی دچار موازیکاری یا ایجاد اختلاف شدهایم.
اسدی با بیان اینکه چنین روندی ما را از رسالت اصلی در امر پیامرسانی دفاع مقدس دور میسازد، گفت: رسالت ما اینست که حقانیت ایران اسلامی را در دنیا به اثبات برسانیم و رسانهها نخستین ابزاری هستند که این مهم را در دستور کار دارند.
وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص وظایف همگانی در انتقال ارزشهای دفاع مقدس گفت: سخنان ایشان موجب شد وظایف افراد فعال رسانهای سختتر از دیروز باشد؛ چراکه تحریف دفاع مقدس در نسلهای آینده اثر گذاری سوء دارد و فرهنگ انقلاب اسلامی و شهادت تغییر خواهد کرد.
اسدی با اشاره به اینکه رسانهها باید به دنیا بگویند مردم ایران در سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ ظلمها دیدهاند که تا امروز هم ادامه داشته، افزود: همه ابزارهای تسلیحاتی و اطلاعاتی دنیا پشت رژیم بعث عراق بود و لذا نباید اجازه دهیم حماسه آفرینی از سوی رزمندگان اسلام در آینده تحریف شود.
وی وظیفه خبرنگاران و اصحاب رسانه را در عرصه دفاع مقدس، تبیین دستاوردها و ارزشهای آن دوران خواند و تصریح کرد: آنها نقش بسیار موثری داشته و باید در این زمینه همت مضاعف داشته باشند.
اسدی اطلاع رسانی، تقابل و جنگ روانی را از کارکردهای رسانه در این عرصه عنوان کرد و گفت: ما از همه طریق از سوی دشمن با هجمه روانی روبرو هستیم؛ هرچند رسانههای ما تا دیروز موفق عمل کردند، ولی نمره قابل قبول نگرفتند.
معاون رسانههای نوین و دیجیتال بسیج صداوسیما ادامه داد: رسانه در حوزه دفاع مقدس به سایت و روزنامه خلاصه نمیشود؛ بلکه رسانه شامل ساخت فیلمهای سینمایی، کتاب، یادوارههای شهدا و روایتگری در راهیان نور و... است که هر یک در نقش رسانه عمل میکنند.
وی وظیفه صداوسیما را در انتقال ارزشهای دفاع مقدس، از سایر رسانهها سنگینتر دانست و افزود: صداوسیما هم باید حوزه فرهنگی را پوشش دهد و از طرفی امروز که با جنگ تبلیغاتی روبرو هستیم، خبرنگارانی که جزء رزمندگان دفاع مقدس بودند، باید وظایف خود را در مقابل تهاجم فرهنگی و مدیریت افکار عمومی در راستای ارزشها بدرستی ایفا نمایند.