پخش زنده
امروز: -
رئیس کمیته فضای مجازی ستاد بزرگداشت سالگرد دفاع مقدس گفت: ما باید بتوانیم فرهنگ ناب دفاع مقدس را در فضای مجازی به عنوان یک زیست بوم، به صورت واقعی و به دور از اغراق بیان کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفتگو؛ حمید جعفری با حضور در برنامه " هشتگ گفتگو " به موضوع ضرورت استفاده هنرمندانه از فضای مجازی جهت نشر ارزشهای دفاع مقدس پرداخت و افزود: ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس از اردیبهشت ماه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تشکیل با ۲۵ کمیته تخصصی کار خود را شروع کرده است.
وی افزود: برای هر یک از ۴۳ هفته یک عنوان و محور خاص انتخاب و تمام فعالیتها در این مدت زمانی و براساس شعار برگزیده هفته تقسیم بندی شده است که هم نوایی و هماهنگی میان فضای مجازی و حقیقی را رقم زد.
رئیس کمیته فضای مجازی ستاد بزرگداشت سالگرد دفاع مقدس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هفته دفاع مقدس گفت: از جمله مهمترین کارها در فضای مجازی، نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در ۳۱ استان است.
جعفری در بخش دیگری از مصاحبه با رادیو گفتگو؛ به سخنان رهبری درباره حفظ ارزشهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فرمانده کل قوا در اسفند ۹۵ در دیدار با دست اندرکاران راهیان نور فرمودند " دفاع مقدس مانند معدن طلایی است که راهیان نور میتواند فناوری استخراج طلای این معدن باشد ".
وی ادامه داد: متاسفانه در این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا و سبک زندگی خاص آن توفیق حضور در سرزمینهای نور میسر نیست، از این رو باید به دنبال جایگزینی برای استخراج این طلای عظیم باشیم.
عضو ستاد بزرگداشت سالگرد دفاع مقدس تاکید کرد: فضای مجازی یکی از فناوریهای نوین است که میتوان طلای ناب دفاع مقدس را که همان ارزشها و سبک زندگی خاص دفاع مقدس است، استخراج کرد و به نسلهای امروز و آینده ارائه داد.
وی با بیان این که فضای مجازی یک زیست بوم جدید است، خاطر نشان کرد: بایستی بتوانیم در این فضا فرهنگ ناب دفاع مقدس را به صورت واقعی و به دور از اغراق بیان کنیم.
به گفته جعفری این برنامه ریزی با مدیریت سردار کارگر انجام شده است و تمام دستگاهها و وزارتخانهها برای برگزاری مراسم چهلمین سالگرد نقش ایفا کردهاند و از ظرفیت آنها برای انعکاس فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس استفاده شده است.
این مقام مسئول در بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تاکید بر این که تولیدات در فضای مجازی با حفظ مرجعیت دفاع مقدس برای جلوگیری از تحریف آن بوده است، گفت: با استفاده از ابزارهای نوین و بدیع، محتوا و اینفوگرافیکهای مختلفی تولید شده است.
جعفری درباره میزان استقبال مخاطبان از محتوای تولید شده بنیاد عنوان کرد: به دلیل بازخورد خوبی که اینفوگرافیکهای تولید شده داشتند، با هماهنگی وزارت امورخارجه چهل مورد از این تولیدات به زبان عربی، اردو، انگلیسی و پشتو ترجمه و در نمایندگیهای سیاسی کشورهای دیگر نمایش داده شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که این تولیدات از چه راهی در اختیار مردم قرار میگیرد، اظهار کرد: پرتال بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس به عنوان مرجع اصلی وجود دارد و همچنین صفحات رسمی این نهاد در شبکههای مجازی وجود دارد که همه تولیدات قابل دریافت هستند.