با اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان
در دوران کرونا ایتالیاییها ۶۰ میلیارد یورو کمتر هزینه کردند
سازمان حمایت از مصرف کنندگان ایتالیا اعلام کرد: از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در این کشور تاکنون، ایتالیاییها حدود ۶۰ میلیارد یورو کمتر هزینه کرده اند.
به گزارش سرویس بین الملل
خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان "اسپوتنیک"، سازمان حمایت از مصرف کنندگان ایتالیا در گزارشی اعلام کرد: پس از ۶ ماه از زمان همه گیری بیماری کووید-۱۹ در این کشور، ایتالیاییها در هزینههای مصرفی خود، ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو کمتر هزینه کرده اند. از جمله دلایل آن نیز نداشتن اطمینان (به آینده) و کاهش درآمد کارگران است.
این سازمان با اعلام روند منفی مصرف در ایتالیا یادآورد شد: در فاصله ماههای مارس و اوت امسال (اسفند ۹۸ و مرداد ۹۹) و در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی، هر یک از خانوادههای ایتالیایی در تهیه مواد ضروری و تامین نیازهای خدماتی خود، ۲ هزار و ۳۰۰ یورو کمتر هزینه کرده اند. بی اطمینانی به آینده، تمایل به پس انداز را برای برخی اشخاص افزایش داده؛ در حالی که برای برخی دیگر، این بحران به کاهش قابل توجه درآمد حاصل از اشتغال تبدیل شده است. این میزان از کاهش برای کارمندان بخش خصوصی برابر با ۱۱ ممیز ۳ دهم و برای افراد خوداشتغال و دارای مشاغل آزاد برابر با ۱۳ ممیز ۴ دهم درصد بوده است. حتی پس از اعمال تعطیلیهای گسترده و ازسرگیری فعالیتهای اقتصادی، ایتالیاییها همچنان به کاهش خریدهای خود ادامه میدهند. از ماه مارس تا اوت امسال و در مقایسه با مدت مشابه پارسال، هر یک از خانوادهها به طور متوسط، هزینه تهیه مواد اولیه ضروری خود را هزار و ۱۷۰ یورو کاهش داده اند. آنها بیش از همه، هزینه تهیه پوشاک و کفش را کاهش داده اند. هزینههای فرهنگی، تهیه مبلمان و تزئینات خانه نیز کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، علاوه بر آنکه خانوادههای ایتالیایی، هزینههای زندگی خود را کاهش داده اند، استمرار شرایط اضطرار ناشی از همه گیری ویروس کرونا و تمایل به انجام خریدهای اینترنتی برخط (آنلاین) به فروشگاههایی که به شیوه سنتی اداره میشدند، زیان قابل توجهی وارد کرده اند. طی ۶ ماه، توزیع سنتی کالا در بخش پوشاک، شاهد کاهش ۱۲ ممیز ۱ دهم درصدی و در بخش چرم و مصنوعات چرمی، شاهد کاهش ۴۱ ممیز ۱ دهم درصدی بوده است. این میزان از کاهش در توزیع کفش ۳۷ ممیز ۸ و در توزیع اقلام مورد نیاز کافهها و رستورانها برابر با ۳۰ ممیز ۳ دهم درصد بوده است.