تاکید بر تولید محتوای کیفی و هدفمند در وزارت جهاد کشاورزی
معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر اهمیت تولید محتوای کیفی و هدفمند در برنامههای رادیو تلویزیونی در حوزه کشاورزی تاکید کرد.
به گزارش
گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما از وزارت جهاد کشاورزی، آقای دکتر کامبیز بازرگان در جلسه هماهنگی روسای هستههای محتوایی ستاد ملی رسانه گفت: در هر هسته محتوایی باید پروژهای جامع تدوین و با حساسیت برنامهها پیگیری شود.
وی با اشاره به جلسه اخیر سازمان صدا و سیما با وزارت جهادکشاورزی گفت: صدا و سیما با آغوش باز از برنامههای رسانهای حوزهی کشاورزی در موضوعات استانی و ملی و حتی برونمرزی استقبال میکند.
رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی افزود: نکات محوری که در این جلسه مشترک مطرح شد، پرداختن به فرهنگ تولید و مصرف، سفره سلامت، مدیریت و روشهای تولید، فاخر نشان دادن جایگاه تولید کنندگان بخش کشاورزی، پروژههای مهم وزارت جهادکشاورزی از قبیل مرغ سایز، گیاهان دارویی، شیلات و. بود که نقش مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهادکشاورزی در تدوین پیوست رسانهای این برنامههای ملی مهم است.
معاون وزیر در سازمان تحقیقات، رمز موفقیت و لازمه رشد هر جامعه را مطالبهگری و روشنگری دانست و ادامه داد: باید برنامههای تلویزیونی ستاد ملی رسانه حرف تازه و پیام روشن برای بهرهبرداران داشته باشد و به سوالات آنها و مسایل روز کشاورزی کشور پاسخ دهد.
بازرگان گفت: باید از برنامههای کلیشهای فاصله بگیریم و به فرهنگسازی در تولید ثروت، ایجاد اشتغال و ایجاد تحول در بخشهای کشاورزی برای ترغیب جوانان و کشاورزان آینده کشور به منظور ورود به عرصه کشاورزی و مهاجرت نکردن از روستاها بپردازیم.
معرفی محصولات کشاورزی کشور به خارج از مرزها با فعالیت ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی
آقای دکتر علیاکبر مویدی رییس ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی نیز در این نشست، با بیان این که برخی از قراردادهای جدید این ستاد با سازمان صدا و سیما آغاز شده است، گفت: به سمت تولید برنامههایی میرویم که محصولات کشاورزی کشور به خارج از مرزها نیز معرفی شود.
مویدی جدیت بیشتر هستههای محتوایی در روند تولید محتوا را خواستار شد و گفت: شش روز در هفته برنامه زنده تلویزیونی روی آنتن بردن در کنار سایر برنامههای تولیدی کار سادهای نیست و تلاشهای بسیاری، در ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی برای تحقق این مهم انجام میشود.
آقای اسحاقی دبیر ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی نیز با ارایه گزارشی از عملکرد این ستاد، گفت: از سوم خرداد ماه، تاکنون ۷۳ برنامه روی آنتن صدا و سیما رفته است.
وی با بیان ادامه همکاریهای ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی با صدا و سیما، رویکردهای جدید این ستاد در سال ۹۹ را برشمرد و انتظارات ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی را از هستههای محتوایی بیان کرد.
پرداختن بیشتر به موضوعات سلامت غذا و حفظ محیط زیست، کیفیتر شدن برنامههای تلویزیونی، دعوت از کارشناسان صاحبنظر و دارای دانش کافی و فن بیان بالا در برنامههای تلویزیونی، دعوت از انجمنهای تخصصی – محصولی و تشکلها در برنامهها، تدوین سناریوهای قوی با دستورالعمل مشخص، پرداختن به مسایل روز کشاورزی و دغدغههای کشاورزان، سیستم ارزیابی و نظرسنجی برنامههای تلویزیونی گفتگومحور، بستههای مشخص برنامههای موضوعی شامل اطلاعیهها، اخبار، تیزرها و گفتگو حول محور موضوع مشخص، استفاده بیشتر و جدیتر از ظرفیت شبکههای اجتماعی مجازی از جمله پیشنهادهای مطرح شده از سوی روسای هستههای محتوایی ستادملی رسانه وزارت جهادکشاورزی در این نشست بود.