به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی فرهنگی هنری
خبرگزاری صدا و سیما، آقای دکتر حسن ملکی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه برخی اقدامات تحولی این سازمان انجام شده و برخی دیگر هم در حال انجام است، گفت: یکی از اقدامات ما در راستای تحول، آموزش کارشناسان است که تاکنون 6 کارگاه آموزشی مفید و مؤثر را با رویکردی با نام فطرتگرایی توحیدی برگزار کردهایم اما یکی از مهمترین اقدامات تحولی ما ورود معارف انقلاب اسلامی به کتابهای درسی است.
ایشان با تأکید بر اینکه معارف انقلاب اسلامی باید در کتابهای درسی درج شود، گفت: برای این مسأله برنامهریزی کرده و آن را انجام دادهایم، به طور نمونه 30 عنوان کتابهای درسی محتوای معارف اسلامی را دربرگرفته است. موضوعاتی چون معرفی پیشرفتهای کشور در امور علمی و غیره، معرفی قهرمانان دینی و ملی چون شهیدان تهرانی مقدم، صیاد شیرازی، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، معرفی خیانتهای آمریکا و جبهه استکبار را در برمی گیرد. البته برای درج ظریف و کارایی این مفاهیم از روانشناسان و متخصصان امر کمک گرفتیم.
وی با بیان اینکه موضوع تحول بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی انجام میگیرد، افزود: تلاشهای خود را در این راستا قرار دادیم و تصورم این است که اگر در این زمینه توفیقات لازم را به دست آوریم و به وسیله تدوین برنامه مطلوب، دانشآموزان را تا حدی تحول یافته تربیت کنیم و به شهروندانی مؤمن، مبتکر و خلاق تبدیل کنیم، حداقل بخشی از وظایف خود را انجام دادیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ادامه داد: در این راستا، گروههای پژوهشی، برنامهریزی درسی و تولید بستههای تربیت و یادگیری به طور جهادی مشغول برنامهریزی هستند و برنامهای که برای خودشان طراحی کردند این است که تا بهمن سالجاری، راهنماهای برنامه تحولی در حوزههای تربیت و یادگیری تهیه خواهد شد و بخش قابل توجهی از طراحیها انجام گرفته است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه موضع این سازمان مخالف سند 2030 است چرا که آن سند، یک سند سکولاریستی است، گفت: خودمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی را داریم. با یقین عرض میکنم که شواهدی را دال بر اجرای سند 2030 در زمان مسئولیتم مشاهده نکردم.