ستاد چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس
برنامه سازی بر محور روشنگری نسل جوان در صدا و سیما
روشنگری نسل جوان مهمترین رویکرد برنامه سازی صدا و سیما در چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در نشستِ ویدئو کنفرانسی ستاد چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس با مراکز صدا و سیمای کل کشور گفت: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برنامه سازی امسال باید کاری فوق العاده و اثر گذاری باشد.
سردار کارگر افزود: در سراسر کشور ۵۰۵ ستاد گرامیداشت تشکیل شده که اعضای آن ۲۶ هزار برنامه ارائه کرده اند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه صدا و سیما همیشه در موضوعات ارزشی پیشقدم بوده است خاطر نشان کرد: مهمترین این برنامه ها، همزمان با ۳۱ شهریور، نخستین روز از هفته دفاع مقدس، فرامین مقام معظم رهبری است که همه تجهیزاتِ ارتباطی و تصویری باید در خدمت این برنامه باشد.
وی همچنین تجلیل از افزون بر یک میلیون پیشکسوت نیروهای مسلح را از دیگر برنامههای مهم سراسر کشور در این روز برشمرد.
سردار کارگر این را هم گفت: که در ۸ شهر کشور از جمله آبادان همزمان باغ موزههای دفاع مقدس با حضور یکی از سران سه قوه به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح خواهد شد.
معاون امور استانهای رسانه ملی هم با بیان این که منظومه فکری و معتقدی دفاع مقدس باید برای نسل جدید بازخوانی شود گفت: نشر و ترویج فرهنگ جهاد و دفاع مقدس در این دوران بسیار حائز اهمیت است.
علی دارابی این را هم افزود: که ۶۶ درصد تولیدات سازمانی صدا و سیما مربوط به استان هاست و این موید سهم به سزای برنامه سازان در استانها در انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسلهای جوان است.
وی خاطر نشان کرد: دفاع از استقلال و مرزهای عقیدتی و مجاهدت و شهادت طلبی از گفتمانهای امسال دفاع مقدس است و این نه تنها تجدید خاطره برای رزمندگان و ایثارگران است بلکه غرورآفرین برای نسل جوان نیز به شمار میرود بنابراین فرهنگ شهادت جهاد و ایثار از آنجایی که از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است باید مورد تاکید قرار بگیرد.
معاون امور استانهای رسانه ملی همچنین با تاکید بر ارتباط دیوار به دیوار صدا و سیما و نهاد حفظ ارزشهای دفاع مقدس یادآور شد: ما همگی در یک سنگر گام شانه به شانه هم ایستاده ایم و باید الگوهای واقعی و اسوههای تاثیر گذار دفاع مقدس را به دور از تقدس سازی برای جوانان معرفی کنیم چرا که شهدا آن گونه که در برخی برنامهها معرفی میشوند انسانهای دست نیافتنی نبودند آنان انسانهای مخلصی بودند که ره صد ساله را یک شبه طی کردند.
دارابی افزود: اکنون باید واقعیت جامعه را به خوبی تبیین کرد و نیروهای مردمی باید در قاب تلویزیون و آوای صدا با بهره گیری از روشهای نوین و جذاب به خوبی معرفی شوند. باز تاکید میکنیم مخاطب اول ما نسل جوانی است که نه انقلاب را دیده و نه دفاع مقدس، پس واقع گرایی در روایت جنگ، خسارتهایی که متحمل شدیم، موقعیتهای بزرگ و مشکلاتی که وجود داشته باید برای مردم به ویژه اهالی استانها و شهرهای مختلف بازخوانی شود.
معاون امور استانها از جشنواره سردار دلها و تولیدات رسانهای و مقاومت شهید سردار سلیمانی بعنوان یکی از کارهای بزرگ یاد کرد که به زودی موافقتنامه آن امضاء خواهد شد.
در ادامه نشست مدیر کل و معاونان صدا و سیمای مرکز آبادان آخرین وضعیت برنامه سازی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس را بررسی کردند.
چهل اثر فاخر در همه حوزههای صدا، سیما، خبر و فضای مجازی تهیه و از سوم خرداد به روی آنتن رفته است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان افزود: ۴۰ اثر فاخر امسال در سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس در همه حوزهها با رویکرد آشنایی نسل جوان با ایثارگری ملت ایران روی آنتن است.
ناصر بهرام خاطرنشان کرد: با برنامه حماسه ماندگار هفت شب مهمان شبکه پنج سراسری هستیم، همچنین هر روز صبح، در شبکه شما اجرای برنامه خواهیم داشت و در حوزه رادیو سی و یکم شهریور و پنجم مهر با شبهای ایران با مردم هستیم.
همچنین در حوزه سیما از ۳۱ شهریور تا پنجم مهر ارتباط تصویری با شبکههای مختلف برقرار میشود.
این برنامه سازیها از سوم خرداد آغاز و تا بیست و نهم اسفند هفته به هفته ادامه دارد.