پخش زنده
امروز: -
ساخت و تولید یکصد انیمیشن آموزشی یک دقیقهای با محوریت طرح کاپ در حوزه مدیریت پسماند آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، نرگس رجایی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی این سازمان ضمن بیان این موضوع که مدیریت پسماند در شهر تهران در طول چند دهه گذشته شاهد تغییرات مختلف و پیاده سازی طرحها و پروژههای اجرایی متفاوتی بوده است، گفت: مدیریت شهری در هر دوره برای مشارکت شهروندان در حوزه تفکیک و جمع آوری پسماند از نمادها، لوگوها و شخصیتهای گرافیکی گوناگونی بهره برده است.
او با اشاره به تولید انیمیشنهای آموزشی با شخصیت کارتونی جدید گفت: به دلیل تغییرات مدیریتی و تغییر روشها و پروژههای اجرایی، طرحهای گرافیکی طی سالها در فرایندهای اطلاع رسانی و آموزشی دچار تغییراتی شده و هر دوره با ظاهر و رنگی جدید برای فرهنگسازی ارائه شده است که این تغییرات و نبود وحدت رویه در این موضوع موجب شده است، اهداف مدنظر آن گونه که باید حاصل نشود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند در ادامه اعلام کرد: این سازمان در راستای برنامه ریزی و پیاده سازی طرح کاهش پسماند (کاپ) برآن شد تا با استفاده از دانش تخصصی شرکتهای بومی در حوزه گرافیک و در راستای افزایش اثربخشی فرایندهای آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی حوزه مدیریت پسماند در میان شهروندان، نسبت به استاندارد سازی شخصیتهای کارتونی، نمادها و لوگوها و سایر المانهای گرافیکی مرتبط با سازمان اقدام کند.
رجایی تاکید کرد: سازمان مدیریت پسماند پس از دریافت نظر خبرگان حوزههای مختلف هنری از جمله گرافیک و انیمیشن و انطباق با شاخصهای تخصصی پسماند، شخصیت کارتونی جدیدی را برای معرفی جنبههای مختلف طرح کاپ از جمله موضوعهای فرهنگی و آموزشی طراحی کرد.
او توضیح داد: به زودی برای شروع و آشنایی بیشتر گروههای مخاطب با این شخصیت جدید کارتونی، در حدود یکصد قسمت انیمیشن یک دقیقهای با موضوعهای مختلف آموزشی و اطلاع رسانی مدیریت پسماند و همچنین تبیین اهداف طرح کاپ تهیه و پخش میشود.
معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند در ادامه به رویکرد جدید این سازمان در استانداردسازی نمادها، الگوها و رسانههای گرافیکی و تبلیغاتی حوزه مدیریت پسماندها اشاره کرد و گفت: تهیه برند بوک طرح کاپ برای اولین بار در اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار سازمان قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات تخصصی متعدد و انجام اصلاحات لازم، در شهریور ماه سال جاری نهایی شد.
او افزود: برند بوک مجموعهای گردآوری شده از یک سری اصول و قوانین است که نحوه نمایش و الگوهای بصری فعالیتهای تخصصی شما را تعیین میکند، به عبارتی هر آنچا که مخاطب از فعالیتهای حوزه مدیریت پسماند میبیند به صورت یکپارچه ارائه میشود.
رجایی در پایان در خصوص مراحل تهیه این برند بوک گفت: در ابتدا نسبت به انجام نظرسنجی از گروههای مختلف شهروندان اقدام و در نهایت بر اساس اصول علمی حاکم بر این حوزه و همچنین جمع بندی نظرات شهروندان، نسبت به ارایه دستورالعملهای نهایی اقدام شد و هویت بخشی به نماد طرح کاپ، استاندارد سازی رنگها و ابعاد طراحی و یکسان سازی کلیه طراحیهای گرافیکی صورت گرفته در حوزه مدیریت پسماند شهر تهران از مهمترین اهداف پیش روی تهیه برند بوک مورد نظر بوده است.