در این گزارش به ویژگیهای فنی یکی از جذابترین و بروزترین محصولات اواز که پتریوت نام دارد پرداخته شده است.
در طراحی این خودروی روسی تلاش زیادی شده تا از آن الگوی سنتی خشک و خشن خودروی روسی فاصله ایجاد شود و محصولی نزدیکتر به استانداردهای جهانی ارائه گردد.
به رغم آنکه اواز ویژگیهای فنی کراس اوور پتریوت را بویژه در فاصله سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ وارد پروسه بروزرسانی کرده، اما نمای ظاهری آن از ۲۰۰۵ تا کنون تقریبا بدون تغییر بوده که باید آنرا به سلیقه یا بضاعت صنعت خودروی روسیه مرتبط دانست.
تصاویری از جدیدترین نسخه پتریوت که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شده را مشاهده خواهید کرد.
این نمونه در حالت استاندارد با رینگهای ۱۸ اینچی و جزئیات آفرودی مانند لاستیکهای مخصوص، باربند سقف، پله کناری، چرخ جراثقال و ... ارائه میشود.
در رابطه با نمای ظاهری نیز که تصاویر گویای همه چیز است. اینجا با یک خودروی جعبه ای سر و کار داریم که به هیچ عنوان در حد محصولات موفق این کلاس طراحی، نیست.
همه چیز بسیار ساده است و تلاش شده تا بخشی از کمبودها و نقایص آن با استفاده از چراغ اصلی جلو که ترکیبی از هالوژن و ال ایی دیی است، جبران شود. بامپر(سپر) عملا هیچ نکته جذابی ندارد و در حد محصولات ارزان قیمت بازار است.
در نمای جانبی هم هیچ رویدادی خلاقانه ای مشاهده نمی شود. الگوی سقف و ستون ها به شکل گیری پنجره هایی بزرگ منتج شده که ارتفاع زیاد خودرو را به چشم می آورد. ارتفاعی بلند که عرض محورها برای آن مقداری کم به نظر می رسد و این به مفهوم عدم تعادل و هندلینگ بسیار ضعیف پتریوت در پیچ های تند خواهد بود.
نمای عقب تصاویری از مدل های قدیمی پاجرو را در ذهن مخاطب تداعی می کند.
در بخش ایمنی نیز مواردی مانند ترمز ای بی اس و ایی بی دیی، ایربگ راننده، سیستم پایداری الکترونیکی، سنسور پارک عقب، کروز کنترل و ... اشاره کرد.
موتور انتخابی برای پتریوت در مقایسه با مدل قبلی ارتقا بروزرسانی مهمی را پشت سر گذاشته است. نمونه ۴ سیلندر قدیمی طی ۲۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسید که اینجا شاخص مذکور به ۱۲.۷ ثانیه کاهش یافته است.
میزان خروجی موتور ۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳ پوندفوت با توجه به پیستونها و سرسیلندر جدید بهبود یافته است. سیستم اگزوز جدید نیز نقش مهمی در کنترل دمای موتور دارد. با این تغییرات؛ پیشرانه ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر پتریوت برابر با ۱۵۰ اسب خروجی و ۱۷۳ پوندفوت گشتاور دارد. این مجموعه با یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی هماهنگ میشود. سامانه تمام چرخ محرک در این خودرو فعال است.
وزن خودرو برابر با ۲۱۲۴ کیلوگرم است و بیشینه سرعت نیز نیز برابر با ۱۵۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.
سیستم تعلیق در مقایسه با مدل قبلی بروزرسانی شده و این تغییرات بویژه در محور جلو بیشتر بوده است.
قیمت پایه مدل جدید در زمان عرضه ۱۱۶۶۷ دلار بود. مقایسه این خودرو با یکی از ارزانترین کراس اوورهای چینی یعنی اوشان سی او اس ۵ یا فیس لیفت سی اس ۳۵ بازار ایران، به سادگی نشان میدهد که پتریوت در تمامی زمینهها ضعیفتر و دارای جذابیت کمتری است.