موسسه سیاستهای آموزشی انگلیس اعلام کرد
عمیقتر شدن فاصله آموزشی دانش آموزان فقیر و غنی انگلیسی
فاصله آموزشی دانش آموزان فقیر و غنی در انگلیس، رو به افزایش است و این موضوع، پیش از آغاز همه گیری کووید ۱۹ نیز دیده میشد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، فاصله آموزشی دانش آموزان فقیر و غنی در انگلیس، نخستین بار در ۱۲ سال اخیر، رو به افزایش است و این موضوع، پیش از آغاز همه گیری کووید ۱۹ نیز دیده میشد.
موسسه سیاستهای آموزشی (Education Policy Institute) در انگلیس اعلام کرد فقر مستمر در خانوارهای فقیر موجب شده است دانش آموزان این خانوارها، در مقایسه با دانش آموزان از خانوارهای غنی، از نظر آموزشی عقب بمانند. این موسسه همچنین اعلام کرد در شماری از دانش آموزان، نابرابری آموزشی ریشه نژادی دارد.
به گزارش این موسسه، حتی براساس آمار وزارت آموزش در سال ۲۰۱۱، دانش آموزان کارائیبی تبار در انگلیس، در امتحانات سالهای دهم و یازدهم، ۶.۵ ماه عقبتر از دانش آموزان سفید بودند، اما اکنون این عقب ماندگی آموزشی به ۱۰.۹ ماه رسیده است.
روزنامه گاردین نوشت اکنون این نگرانی وجود دارد که همه گیری کووید ۱۹، عقب ماندگی آموزشی کودکان فقیر انگلیس را بیشتر کند.
مدارس انگلیس پس از ۵ ماه تعطیلی، از هفته آینده باز خواهند شد و قرار است دانش آموزان بر سر کلاسها حاضر شوند. پژوهشگران معتقدند تعطیلی چند ماهه مدارس و نبود آموزش در این مدت، موجب خواهد شد دانش آموزان فقیر، باز هم بیشتر از دانش آموزان غنی عقب بمانند.
به نوشته روزنامه گاردین، دانش آموزان دبستانی فقیر در انگلیس که در در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۹.۲ ماه از دانش آموزان همسن خود عقب بودند، در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۹.۳ ماه از نظر آموزشی عقبتر بودند که نشانه نخستین افزایش فاصله، از سال ۲۰۰۷ است.
روزنامه گاردین به نقل از دیوید لوز (David Laws)، وزیر پیشین آموزش در انگلیس نوشت: نخستین بار در دهه اخیر، فاصله آموزشی میان دانش آموزان فقیر و غنی، رو به افزایش است.
وی افزود: پیش از آغاز همه گیری ویروس کرونا، دانش آموزان بسیار فقیر حدود ۱.۵ سال عقبتر از دانش آموزان غنی بودند و قطعا با بسته شدن مدارس به علت همه گیری، این فاصله بیشتر خواهد شد.
براساس گزارش موسسه سیاستهای آموزشی، افزایش نسبت دانش آموزان فقیری که به صورت مستمر در فقر زندگی میکنند، موجب نگرانی جدی است، زیرا نسبت این دانش آموزان همیشه فقیر در انگلیس، از سال ۲۰۱۷ میلادی با ۳۴.۸ درصد، دو سال بعدی یعنی پارسال به ۳۶/۷ درصد رسید. این موسسه اعلام کرده است در شماری از مناطق بسیار فقیر همچون بلک پول (Blackpool) و پلیموث (Plymouth)، میزان عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان فقیر، در پایان دوره دبیرستان، به بیش از دو سال میرسد. همچنین دانش آموزان از خانوارهای کولی رومانیایی، حدود سه سال (۳۴ ماه) در زمان امتحانات سالهای دهم و یازدهم، از دانش آموزان سفید پوست، از نظر آموزشی عقب ترند، اما پیش افتادگی آموزشی دانش آموزان چینی تبار دو سال است.