کرمان:
تاکید بر الکترونیکی شدن خدمات در دستگاههای دولتی
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: حداقل یک خدمت دستگاههای دولتی استان کرمان باید تاپایان سال الکترونیکی شود.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در جلسه راهبری مدیریت توسعه استان که در تالار شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد گفت: مباحث دولت الکترونیک و خدمات شناسه دار که هر دستگاه باید یک شناسه کامل الکترونیک داشته باشد به شکل جدی در دستور کار شورای برنامه ریزی استان است.
جعفر رودری افزود: تاکید استاندار کرمان بر این است که برای هر یک از دستگاههای اداری استان ۶۵فرایند با ذکر نام تدوین شده تا الکترونیکی شوند.
رییس مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: ۶۵دستگاه اجرایی استان ارزیابی و بیش از ۴۵۰هزار مکاتبه و استعلام سالانه بین دستگاههای استان انجام میشود،یعنی به عبارتی سالانه ۴۵۰هزار استعلام و ۴۵۰هزار پاسخ استعلام داریم.
رودری افزود:یک چهارم موارد استعلام شونده مربوط به اداره کل مالیاتی یعنی ۲۴درصد استعلام و ۲۲درصد ثبت اسناد و املاک بوده است که نیمی از کل استعلامها از طرف این دو دستگاه بوده، با افزوده شدن پزشکی قانونی، بیمه سلامت و شهرداری ۷۰درصد کل استعلامها را انجام میدهند.
وی گفت: ۱۰درصد دستگاههای ما ۹۰درصد مکاتبات را انجام میدهند به عبارتی دادگستری ۲۶درصد پلیس و بانکها و شهرداری مجموعا ۵۶درصد کل استعلامها از این دستگاهها انجام میشود.
رییس مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار داشت: ما درحوزه دولت الکترونیک باید خدمت را با هزینه کمتر، رضایت بیشتر و کیفیت مناسب انجام دهیم.
رودری با اشاره به گامهای ۴گانه علمی بررسی خدمات الکترونیکی گفت: در گام اول ۲۳۶۴خدمت شناسه دار شناسایی شده که در ۶۵دستگاه دولتی پراکنده شده است.
وی گفت: گام اول این است که ۱۰۰درصدخدمات درسایتهای سازمانی باید اطلاع رسانی شود.
رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی بیان کرد: در گام بعدی ۶۲۳فعالیت از ۲۳۶۴مورد خدمت باید هدف گذاری شود وبین ۶۵دستگاه دولتی تعیین تکلیف شود.
رودری همچنین اظهار داشت: در گام سوم کاربران دولت الکترونیک پرداختهای مالی را از طریق شبکه انجام و دیگر نیاز به مراجعه حضوری ندارند.
وی اظهارداشت: جمع هدف ما ۲۴۵بخش خواهدبود تا تعامل الکترونیکی بین دستگاهی برقرار شود.
در این جلسه درخصوص تسهیل در آموزشهای مجازی ویژه دانش آموزان استان و نیز بر فعال شدن سامانه استعلامات بین دستگاهی استان تاکید شد.
همچنین مقرر شد، یک سایت متمرکز استانی برای جلوگیری از سردرگمی مردم، تعریف شود که آدرس سایتهای ادارات استان باید در آن موجود باشد، همچنین برگزاری جلسات دستگاهها به شکل و بینارهای استانی باید برگزار شود.
آموزش کاربردی فناوری به شهروندان و نیز کارکنان دولتی از طریق فنی و حرفهای انجام شود.
همچنین در ادامه نشست کارگروه حقوق شهروندی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در دستگاههای اجرایی با محوریت دولت الکترونیک تاکید شد.