ماه محرم؛
پارک ها و فضای سبز شهری در خدمت عزاداران حسینی (ع)
معاون خدمات شهری شهرداری قم : مکانهای روباز و پارکهای سطح شهر قم آماده برپایی عزاداری های حسینی (ع) هستند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما؛ مرکزقم،
سامع صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برای مقابله با شیوع بیماری کرونا مکانهای روباز وپارکهای سطح شهر قم آماده برپایی عزاداری های حسینی (ع) مردم قم هستند.
وی آمادگی ۱۷۰ دستگاه مکانیزه، آماده باش ۱۲۴ ایستگاه آتش نشانی، پخش اذان ومداحی از ۳۰ برج اذان گوی سطح شهر و فضاسازی یک پارچهی شهر با موضوع محرم وصفر را از اقدامات دیگر شهرداری قم اعلام کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: امسال در ماه محرم هشتصد نیروی ستادی در کنار ۳۵۰۰ نیروی خدماتی به عزاداران حسینی (ع) خدمت رسانی خواهند کرد.
وی از برگزاری هشت ستاد خدمات شهری در مناطق ۸ گانه شهرداری خبرداد و گفت: در دهه اول محرم ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ومینی بوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس کشیک به عزادارن خدمات رسانی میکنند.
سامع همچنین از اختصاص یکصد میلیون تومان اعتبار برای تامین نیازهای بهداشتی هیئتهای عزاداری توسط شهرداری خبرداد.
---
« الَّذِينَ يَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ إِلَّا اللَّمَمَ إِنَّ رَبَّكَ وَاسِعُ الْمَغْفِرَةِ هُوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَإِذْ أَنْتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ فَلَا تُزَكُّوا أَنْفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَى » ﴿ آیه ۳۲ سوره نجم ﴾
و « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ عَسَى أَنْ يَكُونُوا خَيْرًا مِنْهُمْ وَلَا نِسَاءٌ مِنْ نِسَاءٍ عَسَى أَنْ يَكُنَّ خَيْرًا مِنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنْفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ وَمَنْ لَمْ يَتُبْ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ » ﴿ آیه ۱۱ سوره حجرات ﴾.
سوای حکم وحی اصیل بی خدشه ی الهی که در آیات قرآنی محکم و مفصل فوق در باره ی خود ستایی و دیگر نکوهی آمده است ، اگر به حکم عقل به شیوه ی اخلاقی بشر در سخن آشکار و بی کنایه در باره ی اشخاص خود و در باره ی اشخاص دیگران تأمل کنیم بسادگی درک می کنیم خود ستایی و دیگر نکوهی دو شیوه ی نا پسند اند که شایسته و معقول نیست بشر پارسا در سیر تکامل دینی و اخلاقی ، خود به ذکر مناقب یعنی نیکیها بنام خود و بنام اشخاص بستگان خویش و به ذکر مثالب یعنی بدیها بنام شخص دیگر و بنام بستگان او بپردازد.
اصل قرآنی و عقلی فوق اقتضا می کند الگوهای دین داری اخلاق گرا پیش از صحه گذاشتن بر انبوه مناقب و مثالب که با ذکر نام از زبان پارسایان بنفع خود و بستگان و بضرر دیگری و بستگان او از شخص پارسا نقل می شوند با وجود آیات قرآنی فوق، بجز آن چه که در مقام قضاوت و مقاضات حضوری برای اثبات ظلم و مظلومیت با اسناد معتبر و غیر قابل انکار بتایید داوران و قضات می رسد ، در باره صحت صدور چنین شیوه ای از پارسایان که بگونه ای آشکار منافی دین و اخلاق است ، به تأمل عمیق و تردید عقلی بی طرفانه در باره ی صحت صدور این شیوه از آنان بپردازند و نیز به پرهیز صادقانه ی خدا پسندانه از ترویج چنین شیوه ای پایبند باشند.
با توضیحی که در این نوشته داده شد چگونه می شود باور کرد ترویج مناقب و مثالب با ذکر نام افراد شیوه ای بوده که ، والعیاذ بالله ، ائمه هدایت از اهل بیت پیامبر علیهم صلوات الله اجمعین ، بر خلاف خواست خداوند و در تضاد با حکم عقل از آن پیروی می کرده اند؟؟؟!!!