به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه معلمان باید زمینه ساز بروز خلاقیت دانش آموزان باشند گفت : تقویت امید در دانش آموزان ترسیم کننده افق هایی روشن برای نظام تربیتی است .
ارسلان زارع با اشاره به تجربه موفق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و
آزمون دکتری دانشگاهها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هفته های اخیر گفت : این موفقیت با مشارکت جمعی در توجه به دستورالعمل های مراقبتی محقق شد.استاندار گیلان با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در تعالی انسان افزود : برای ارتقاء منابع انسانی در نظام تعلیم و تربیت ایران، نیازمند بروز خلاقیت ها متناسب با برنامه ریزی هستیم و تلاش مضاعف معلمان و فرهنگیان در این خصوص نتایج درخشانی به دنبال دارد.
ارسلان زارع با اشاره به اینکه با وجود شیوع کرونا سبک جدیدی از زندگی را تجربه می کنیم گفت: برای استفاده بهتر از این فرصت باید هم خلاقیت معلمان را در فضای مجازی پرورش یابد و هم زمینه ساز بروز و ظهور خلاقیت دانش آموزان باشیم.
وی ساختن جامعهای پویا و تلاش برای آینده ای بهتر را دغدغه همگانی دانست و نقش نظام یادگیری را در این خصوص بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: روند یادگیری در جامعه هرچه کارآمدتر، توانمندتر و عمیقتر باشد به همان نسبت آینده آن جامعه بهتر و روشنتر است زییرا یادگیری، پایدارترین وجه و کلیدیترین عنصر در ساختن آینده است.
استاندار گیلان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر شادابسازی نهاد آموزش و پرورش و تقویت امید در جوانان گفت: نظام تربیتی هنگامی می تواند به افق های در نظر گرفته شده در سند تحول بنیادین دست یابد که امید به آینده را در ذهن، فکر و روان دانش آموزان بعنوان آینده سازان ایران اسلامی تقویت کند.
ارسلان زارع با اشاره به اجرای سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش افزود: بیش از آنکه ذهن دانش آموزان را از مجموعه دانشها انباشته کنیم باید روش، منش، شخصیت و هویت آنان را برای زندگی شرافتمند آماده سازیم و در واقع به مولفه تربیت ، بیشتر از قبل توجه کنیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران گامهای موثری در توسعه عدالت آموزشی برداشته و برای گسترش این عدالت در مناطق مختلف نیز اهتمام دارد خاطرنشان کرد: در استان گیلان نیز به همت مسئولان و اقدامات نیک اندیشانه خیران در جهت کاستن از محرومیتها ، مدارس بسیاری احداث شده و یا در حال احداث است.استاندار گیلان با اشاره به اینکه درپی شیوع کرونا نظام آموزشی کشورمان با بهره گیری از فضای مجازی، مسیرهایی جدید را برای جلوگیری از توقف فرآیند آموزش پیموده است گفت : برنامه ریزی های لازم برای رفع مشکل کسانیکه در دریافت آموزشهای مجازی، با دشواری هایی مواجه هستند صورت گرفته تا زمینه دسترسی آنان به ابزارهای آموزشی فناورانه فراهم باشد.
ارسالن زارع با اشاره به ثبت نام 80 درصد از دانش آموزان در مدارس گیلان افزود : برای آن دسته از دانش آموزان که دسترسی به شبکه مجازی و زیرساخت اینترنتی ندارند نیز باید تدابیر لازم درخصوص بهره مندی از محتوای آموزشی اندیشیده شود.
استاندار گیلان افزود : با توجه به پیشینه درخشان استان در حوزه نساجی، راه اندازی این رشته در مقطع متوسطه، گامی موثر در احیای صنایع گیلان محسوب میَشود در این مسیر ارائه رشته های کاربردی متناسب با ظرفیت های استان مورد تاکید است.
وی تفاهم نامه مشترک وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی استانها در راستای پیشبرد برنامه های اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه در شهر و روستا را مفید ارزیابی و گفت : استفاده از ظرفیت حداکثری و مشارکت شوراهای اسلامی ، شهرداری ها و دهیاری ها زمینه مشارکت ها و همکاری بیش از پیش را فراهم میکند.