مدارس علمیه خواهران شهرستان ساری
فراهم شدن زمینه نقشآفرینی طلاب خواهر در جامعه
به دلیل نقش اجتماعی دانشآموختگان مدارس علمیه خواهران باید زمینه نقشآفرینی طلاب خواهر در جامعه فراهم شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، در مراسم واگذاری مسئولیت مدارس علمیه خواهران شهرستان ساری به نماینده جدید ولی فقیه در مازندران به عنوان رئیس هیات امناء، امروز ۲۸ تیر که با حضور مسئولان حوزوی در مرکز تخصصی حوزوی نورالزهرا (سلامالله علیها) شهرستان ساری برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی با تجلیل از زحمات دستاندرکاران این مراکز آموزشی علمی تخصصی به ویژه مرحوم آیت الله طبرسی (ره) مؤسس مدرسه علمیه الزهرا (سلامالله علیها) و مرکز تخصصی نورالزهرا (سلامالله علیها) شهرستان ساری گفت: حوزه علمیه خواهران در مازندران، باید رشد و ارتقا کمی و کیفی یافته تا جایگاه لازم را به دست آورد.
نماینده ولی فقیه در مازندران، نقش اجتماعی فارغالتحصیلان مدارس علمیه خواهران را خیلی مهم برشمرد و با بیان اینکه باید زمینه نقشآفرینی طلاب خواهر در جامعه فراهم شود افزود: تعامل بین حوزه علمیه با دستگاههای فرهنگی به ویژه آموزشوپرورش و دانشگاه باید برقرار شود تا طلاب به شکل رسمی و قانونی در این مراکز به عنوان استاد، دبیر و ... زمینه فعالیت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی با اشاره به نقش بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور بر اداره و نظارت محافل و مجالس خانگی زنان توسط خواهران طلبه به دلیل برطرف شدن آسیبهای موجود در این زمینه، تلاکید کرد و گفت: یکی از خصوصیات مهم حوزههای علمیه انقلابی گری بوده و حوزههای علمیه باید همواره در خط امام، رهبری و انقلاب حرکت کرده و نسبت به حوادث جامعه ساکت و بی تفاوت نباشند.
نماینده ولی فقیه در مازندران، طلاب را سربازان انقلاب اسلامی نامید که باید در فضای مجازی و حقیقی، همه عرصههای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... مانند نماز جمعه، راهپیماییها، تشییع شهدا حضور فعال و بصیرانه داشته باشند. همچنین با توجه به تعبیر رهبر معظم انقلاب در ناتوی فرهنگی دشمن قرار داشته و به همین دلیل همه دلسوزان انقلاب باید با جدیت و همت بیشتری حول ولایت و رهبری منسجم شده و جریان انقلاب را تقویت و دشمنان را مأیوس کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی تصریح کرد: زیبایی و امکانات مراکز آموزشی دینی موجب جذب و تشویق دختران به تحصیل در حوزه علمیه شده و مسئولان حوزوی به وضعیت ظاهری و فیزیکی مدارس علمیه خواهران توجه ویژهای داشته باشند.